Spring naar bijdragen

Temperatuur Yj 92 4.0 Ho


Micky
 Share

Recommended Posts

Ik rij elke dag ca. 22km naar mijn werk.

Aardig stukje snelweg erbij dus de motor moet wel warm worden.

De temperatuur meter op de dash geeft nooit hoger aan dan ca. 55 graden!

Dus....YJ rijders, check ff in hoevere de temp bij jullie oploopt/aangeeft.

Thx, Michael

bewerkt door Micky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ongeveer hetzelfde...nieuwe thermostaat...maar temp meter geeft nog steeds niet meer aan 60 geloof ik . warmte binnen wel super snel op temp. en ook heel goed warm na 5 km.. meter in de auto reageert wel..bv zomers lang file .. draaiende motor komt temp tot 85/90. suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties tot nu toe.

Weet nog steeds niet wat voor conclusie ik moet trekken uit jullie antwoorden???

Jeepie rijd verder prima maar ik blijf het vreemd vinden, die 55 graden.

Misschien iemand anders nog een verklaring/oplossing? thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties tot nu toe.

Weet nog steeds niet wat voor conclusie ik moet trekken uit jullie antwoorden???

Jeepie rijd verder prima maar ik blijf het vreemd vinden, die 55 graden.

Misschien iemand anders nog een verklaring/oplossing? thx

Ook nagenoeg 100 Graden.

Bijna op zeker dat je thermostaat kapot is, Dan blijft deze open staan.

Moto heeft al een mogelijke oorzaak genoemd!

Dus... heb je je thermostaat al gecontroleerd/vervangen?

Utah heeft een link geplaatst waarin uitgelegd wordt hoe je de thermostaat kan

checken met een pannetje kokend water en een oventhermometer...

Een nieuwe thermostaat is trouwens niet zo duur.

Ergens tussen de 10 en 20 euro... ( heb vorig jaar iets van 13 betaald, volgens mij )

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je het nou echt zeker wilt weten. Ik heb vorig jaar bij dealextreme.com een electronische vloeistofthermometer gekocht die je in de koelvloeistof in de radiateur kan steken.

Bij mijn vorige YJ bleek dat alles goed was, maar dat het meterje zelf gewoon hemelen was. Temperatuur van de koelvloeistof lag volgens de thermometer netjes rond de 90 graden.

Oja, vloeistofthermometer was rond de 9 dollar inclusief verzendkosten.

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor alle reactie's.

De komende dagen geen tijd om te klussen dus ergens volgende week ga ik alles checken. Thx.

Het zal vast niks bijzonders zijn maar ga wel vlot het probleem oplossen. Tis namelijk niet goed als een motor niet op temp komt. Een te warme motor kan problemen gaan maar ook een te koude motor kan problemen gaan geven.

Een motor hoort gewoon tussen de 95 a 110 graden te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

95/110 graden? Vind ik nogal aan de hoge kant! Dan kookt het bijna!

Bij mij staan ze altijd mooi op de 80/85 graden :)

Gr Rick

Heb meerdere 4 liters zien draaien en die draaien allemaal tussen de 90 en 105 a 110 graden afhankelijk van de buiten temp , uitvoering wagen en wat je ermee doet. Vind die temp niet zo heel vreemd hoor Rick.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

95/110 graden? Vind ik nogal aan de hoge kant! Dan kookt het bijna!

Bij mij staan ze altijd mooi op de 80/85 graden :)

Gr Rick

heerst iets overdruk in het koelsysteem dus het kookt pas boven de 100 graden.

de mijne lopen (liepen) allemaal tussen de 80 en 100 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vanochtend kwam de thermostaat per post binnen. Thx Boris.

ff snel gegoogled wat de beste manier is om dat ding te vervangen en er voor de zekerheid een telefoontje tegen aan gegooid.

Had geen zin om de radiator af te tappen omdat het nippeltje nog wel eens wil afbreken.

Grote bak eronder en eerst de 2 slangen los gemaakt en de vloeistof zoveel mogelijk "netjes" opgevangen.

Stekkertje los en daarna de bouten los gedraaid. Thermostaat eruit en de oude pakking verwijderd en alles schoongemaakt.

Nieuwe thermostaat erin, pakking erop (voor de zekerheid met vloeibare pakking ertussen) en het thermostaathuis weer teruggeplaatst.

Slangen teruggeplaats en stekkertje weer erin. Radiateur weer bijgevuld en karren maar.

Temperatuur loopt weer netjes op naar een graad of 85.

Al met al 20 minuten werk voor zoveel vreugde.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...