mr_newbie Geplaatst May 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2011 Hallo, Ik ben na lange afwezigheid weer terug met een JEEP , heb een foutje gemaakt door na mijn cherokee xj een Dodge Ram te kopen . Na 3kwart jaar weer van genezen en heb mijzelf een WJ gekocht uit 1999 (4.7 V8). Echter heb ik 2 vraagjes: 1) Als ik 120 rijd dan loopt de v8 2500 toeren??? is dit normaal, ik had namelijk wat minder verwacht. 2) tussen 80 en de 110 hoor ik een fluittoon, deze verdwijnt zodra ik boven de 110 kom???? Iemand een indicatie waar ik moet gaan zoeken? Alvast hartelijk dank, Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 Rob, gefeliciteerd met je aankoop. Ben je zeker dat de overdrive inschakelt van zodra je op snelheid bent ? Probeer eens te spelen met het knopje O/D op je pook en kijk eens naar het verschil als je de OD on en off zet. Wat betreft de fluittoon: als je het gaspedaal lost, verandert de fluittoon dan een beetje van aard ? Zo ja, dan is het waarschijnlijk het pignonlager in je voorste diff dat huilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 Trekauto.nl geeft op dat de auto bij 1.000 rpm in de hoogste versnelling 49 km/u rijdt. Dat stemt dus aardig overeen lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst May 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 Hoi Dankje voor de reactie's. o/d knop resulteerd in nog meer toeren , dat zal het niet zijn. wellicht dat hij idd gewoon zoveel toeren maakt <_< . verder verandert er niks aan het gehuil/fluit zodra ik het gas loslaat Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anmoda Geplaatst May 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 Hoi Dankje voor de reactie's. o/d knop resulteerd in nog meer toeren , dat zal het niet zijn. wellicht dat hij idd gewoon zoveel toeren maakt <_< . verder verandert er niks aan het gehuil/fluit zodra ik het gas loslaat Groet, Rob Als je 110 km per uur rijdt dan moet hij 2000 toeren draaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2011 (bewerkt) Als je 110 km per uur rijdt dan moet hij 2000 toeren draaien Op genoemde site vind ik 53 km/u bij 1.000 voor 4.0 V6 en 49 km/u voor de 4.7. Nieuwsgierig als ik ben: welke bron heb jij voor die gegevens? Het kan ook nog zijn dat de snelheidsmeter ietwat teveel aangeeft en dat de werkelijke snelheid bij jou ca. 100 km/u is bij die 2.000 rpm. May 4, 2011 bewerkt door Newbe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst May 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Op genoemde site vind ik 53 km/u bij 1.000 voor 4.0 V6 en 49 km/u voor de 4.7. Nieuwsgierig als ik ben: welke bron heb jij voor die gegevens? Het kan ook nog zijn dat de snelheidsmeter ietwat teveel aangeeft en dat de werkelijke snelheid bij jou ca. 100 km/u is bij die 2.000 rpm. Is het niet zo dat een v8 minder toeren draait bij een hogere snelheid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst May 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Hoi, Vandaag weer een stuk snelweg gereden, eerst dacht ik dat bij 110 de fluit wegviel, maar vandaag hoorde ik toch dat het windgeruis er dan gewoon overheen komt en de fluit nog wel aanwezig is al is hij dan erg hoog. Het is ook erg moeilijk om vast te stellen waar het precies vandaan komt, tot nu toe denk ik van voor, maar ben nog niet 100% zeker. Verder over het toerental, bij 80 loopt ie 1600 rpm, en bij 120 2500 rpm. Mijn Dodge ram liep bij 80 - 1100 rpm en bij 120 2000 rpm. Maar als iemand mij kan vertellen dat dat gewoon de normale toeren zijn voor die motor/versnellingsbak dan ben ik tevreden. alvast bedankt voor de hulp zover Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Toeren van de motor bij een bepaalde snelheid is natuurlijk afhankelijk van een paar zaken: overbrenging in de assen bandenmaat soort en model versnellingsbak model tussenbak ...en vaak per bouwjaar nog verschillend. Er is niet 1 antwoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst May 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Toeren van de motor bij een bepaalde snelheid is natuurlijk afhankelijk van een paar zaken: overbrenging in de assen bandenmaat soort en model versnellingsbak model tussenbak ...en vaak per bouwjaar nog verschillend. Er is niet 1 antwoord. Dat klopt maar omdat mijn auto geheel origineel is dacht ik dat iemand eventueel een vergelijking kon maken met zijn of haar grand cherokee. maar zoals ik al aangaf als het normaal is dat hij dat draait dan is het prima Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anmoda Geplaatst May 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Op genoemde site vind ik 53 km/u bij 1.000 voor 4.0 V6 en 49 km/u voor de 4.7. Nieuwsgierig als ik ben: welke bron heb jij voor die gegevens? Het kan ook nog zijn dat de snelheidsmeter ietwat teveel aangeeft en dat de werkelijke snelheid bij jou ca. 100 km/u is bij die 2.000 rpm. Klik: http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst May 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2011 Klik: http://en.wikipedia...._Grand_Cherokee Ah, zie daar.... The RPM at 70 miles per hour (110 km/h) on a 545RFE is 2000 rpm, 200 rpm less than the 45RFE programming. 1999 and 2000 model year WJ owners can have their 45RFE transmission's programming flashed to enable the extra gear as both transmissions are physically the same. 'Het topic gaat volgens mij over een WJ uit '99. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst May 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2011 Aaah kijk eens aan, dit is de info die ik zocht Dankje hiervoor. Ik weet nu dat het dus normaal is, en dat ik de bak eventueel kan om laten programmeren, alleen zal dat mijn garage waarschijnlijk niet lukken. Weer de stealer Nu alleen nog iemand vinden die voor mij een diagnose kan stellen voor mijn bijgeluid. Weet iemand een jeep specialist in Z/O Brabant of noord Limburg Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JvW Geplaatst May 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2011 Dag Rob, ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar mij 99-er WJ V8 loopt ca 2150 toeren bij 120. Groet, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst May 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2011 Rob, Als je meer weet over dat geluid laat het mij even weten wat het was,Ik heb excact hetzelfde probleem namelijk. Alvast bedankt! Groetjes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2011 Nu alleen nog iemand vinden die voor mij een diagnose kan stellen voor mijn bijgeluid. Weet iemand een jeep specialist in Z/O Brabant of noord Limburg Groet, Rob Hallo Rob Ik ben geen specialist, maar heb zelf ook een WJ, als je wil kan ik wel een keer mee luisteren/kijken of we het bijgeluid samen kunnen localiseren. Ik woon een km of 10 bij je vandaan dus al komen we er niet uit dan is er nog geen man overboord. Stuur me maar een PB als je intresse hebt. Voor een specialist in de buurt kun je met HD USA cars in Roggel contact opnemen. Groet Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RonaldS Geplaatst June 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2011 Hallo, ter bevestiging van het eerder gegeven antwoord, mijn WJ uit 99 draait ook 2500 toeren bij 120 km per uur. Dat zijn echte kilometers, de afwijking in mijn teller is minimaal. Verder heb ik hetzelfde fluittoontje. Zodra ik de snelweg op ga hoor ik het, lijkt uit het motorcompartiment te komen. Ik dacht eerst dat het fluiten van de lucht is maar inderdaad als ik het gas los laat dan wordt het direct minder, terwijl de snelheid dan nog hetzelfde is. Heb jij al gevonden wat het is? Ik zou het graag van je horen. mvg, Ronald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst June 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2011 (bewerkt) Als er bedrijven naar geluisterd hebben vraag dan netjes een prijsopgave aan en laat het niet blind repareren. Het zal vast overbodige info zijn maar er zijn mensen geweest die zeiden maak het maar zonder een duidelijke vaste prijsopgaaf aan te vragen. Toen ze de jeep later kwamen ophalen konden ze 1500 euro of meer aftikken maar ze waren wel van het fluitje af June 22, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst July 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2011 Er is nog geen duidelijk probleem boven water? ik ben bang voor blijvende schade als ik dit niet snel opgelost krijg namelijk, of valt dat wel mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst August 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2011 Nog niet nee, het is niet echt erger geworden, volgende week laat ik de olie in de diffs vervangen. Geen resultaat, dan laat ik het even zo. Groet, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2011 Ik gok nog steeds op het pignonlager van het voorste diff Bij mij floot ie ook, en toen ik de voorste cardanas eraf haalde, zodat het voordiff vrij meedraait, was het fluiten gedaan. als je zekerheid wil, haal dan eens de voorste cardan eraf. Dat is niet veel werk, gewoon aan iedere kant 6 boutjes losdraaien en ie valt op je schoot. Als er dan aan de voorkant olie uit het cardanhuis loopt, kun je al zien dat het lager begint te slingeren en dit wil zeggen dat de rest van het diff ook al bejaard is... Dat kost je niks en leert je heel veel ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst August 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2011 mijn 2.7 diesel loopt 2100RPM/120km/h. Ik heb de extra tweede versnelling, je voelt dit echter alleen als je onder de 50 komt bij het remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst August 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 Ik gok nog steeds op het pignonlager van het voorste diff Bij mij floot ie ook, en toen ik de voorste cardanas eraf haalde, zodat het voordiff vrij meedraait, was het fluiten gedaan. als je zekerheid wil, haal dan eens de voorste cardan eraf. Dat is niet veel werk, gewoon aan iedere kant 6 boutjes losdraaien en ie valt op je schoot. Als er dan aan de voorkant olie uit het cardanhuis loopt, kun je al zien dat het lager begint te slingeren en dit wil zeggen dat de rest van het diff ook al bejaard is... Dat kost je niks en leert je heel veel ! Mocht dit het geval zijn, en ik wil het laten repareren, kun je een prijsschatting maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.