Nikonised Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Hey Jeepers, ik sta binnenkort voor de keuze om een hefbrug voor m'n garage aan te schaffen.. 1. nieuw of gebruikt? 2. 1-2- of 4 koloms wat zijn de voor en nadelen? 3. merk of merkloos? 4. waar te koop? budget is beperkt (<2k) Wat is jullie mening advies ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Mijn ervaring is dat een 2 kolomsbrug het lekkerst werkt,je heb hier de meeste vrijheid om te werken.Daarnaast hangen alle 4 de wielen wanneer de brug omhoog gaat los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Nieuwe chinees of een gebruikte merkbrug, prijzen zijn vaak nagenoeg gelijk. Ik heb dezelfde afwegingen gehad, probleem bij de budget spullen is nazorg, je zult als over 4 jaar schakelaar kapot gaat er rekening mee moeten houden dat je een Gamma oplossing moet zoeken. Dan het type brug, los van wat praktisch is denk ik dat in jou garage gezien de 2e poort je eigenlijk alleen een 1 of 2 kolommer kan plaatsen, een 4 kolomer past ook maar je kan niet meer door de achterste poort uitrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 ik heb in dec 09 een 4 koloms fog gekocht voor een goeie 500 euro. Doet sinds dan dienst voor mijn jeeps en die van mijn vrienden... Ben er heel tevreden over, ik heb wel beperkingen t.o.v. een 2 palen brug. Maar ik voel me er veiliger onder (weet dat dit natuurlijk maar larie is maar vind het steeds eng als mijn auto op de 2 palen brug bij mijn broer hangt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 ik heb in dec 09 een 4 koloms fog gekocht voor een goeie 500 euro. Doet sinds dan dienst voor mijn jeeps en die van mijn vrienden... Ben er heel tevreden over, ik heb wel beperkingen t.o.v. een 2 palen brug. Maar ik voel me er veiliger onder (weet dat dit natuurlijk maar larie is maar vind het steeds eng als mijn auto op de 2 palen brug bij mijn broer hangt. Ik denk dat je voornamelijk op een brug aan de ophanging of assen werkt en dan vind ik de rijplaten van een 4 kolommer in de weg zitten, plus dat een 2 kolommer minder ruimte in neemt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 ik heb zelf een 4 koloms, en als ik deze ga vervangen wordt het weer een 4 koloms, ik zie eigenlijk helemaal geen voordeel in een 2 koloms buiten dat je wielen gelijk vrij hangen maar dat is bij mij in veel situaties helemaal niet handig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Fred, ik vrees dat de ruimte te beperkt is voor een 4 koloms brug, maar neem eerst maar eens een krijtje ter hand en teken hem op de vloer uit, en kijk dan of je er nog genoeg werkruimte omheen hebt. Dus bij gebrek aan ruimte 2 koloms anders 4 koloms. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst May 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Jullie hebben me inderdaad weer aan het denken gezet.. thnx! ik zag het effe niet..Een 4 koloms past wel maar dan is de overige ruimte/indeling niet meer functioneel.. Dus het wordt een 2 koloms.. maar dan nieuw of gebruikt? Het blijkt nl dat de "amerikaanse" bruggen ook uit China komen. En er zijn enkele Italiaanse bruggen te koop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Ik denk dat je voornamelijk op een brug aan de ophanging of assen werkt en dan vind ik de rijplaten van een 4 kolommer in de weg zitten, plus dat een 2 kolommer minder ruimte in neemt Ik heb lange "ass steunen" gemaakt. Er is nog geen enkele klus aan de ophanging of assen aan de jeeps geweest die we niet konden doen ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2011 Ik heb lange "ass steunen" gemaakt. Er is nog geen enkele klus aan de ophanging of assen aan de jeeps geweest die we niet konden doen ... ik heb ook nog geen enkele klus zonder brug niet kunnen doen, lijkt mij gewoon dat als ik eronder moet klooien dat ik zo min mogelijk in de weg wil hebben en dus een 2 koloms, ben zelf niet zo groot en voor het olie verversen hoef ik hem al niet meer op te krikken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.