Spring naar bijdragen

Meten Koelvloeistof


Recommended Posts

Goedemiddag Cherokeeliefhebbers,

Nieuw op dit mooie forum.

Sinds kort ook een cherokee in bezit en probeer mijzelf rap in te lezen maar toch even een praktische vraag om te leren de standaardzaken gelijk te kunnen doen.

Motoroliepeilen wijst zichzelf daar ik de peilstok kan zien.

Ik heb ook de XJ service manual 84-93 gevonden(puur technische handleiding) maar kan toch niet vinden hoe ik simpelweg het koelvloeistofniveau kan peilen.

Ik heb een 87'er en voorzover ik kan oordelen helemaal standaard.

Nergens kan ik een bakje met streepje vol/empty of peilstok of iets dergelijks vinden.

Als ik voor de jeep sta met motorkap open zie ik rechts bij scharnier kap een (vierkant) reservoir wat als het goed is voor de ruitensproeiervloeistof is.

En links in de hoek bij scharnier kap zit een iets kleiner elliptisch reservoir wat als ik goed gelezen heb het koelvloeistofexpansiereservoir is.

Moet dit vol zijn ? Zo ja hoevol ? Hoe meet ik ? Kan ieder type koelvloeistof erin of moet er een speciaal type in ?

Op de radiator heb ik niet iets kunnen zien wat op een kijkvenster/peilstok/dop lijkt.

Temperatuur blijft onder 100 bij het rijden.

Ik heb al gezocht op het forum hiernaar en vond veel over koeling maar niet over o.a. het simpelweg checken.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...