Spring naar bijdragen

Wat Is Nou De Kleur...?


 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik wil zelf wat bijspuiten aan mijn XJ en las op dit forum dat je de kleurcode kunt aflezen op de sticker onder de motorkap.

Nou staan daar inderdaad een hoop nummers op, maar wat is nou mijn kleur...?

(Zie afbeelding)

post-5050-0-37473200-1308211706_thumb.jp

Verder nog een vraag mbt het spuiten.

Is het goed om zinkspray als ondergrond te gebruiken voordat je met de kleur gaat spuiten? Of is hiervoor iets te gebruiken wat beter is?

Ik heb in het verleden wel vaker een stukje van auto's gewoon met de spuitbus gespoten en het resultaat is altijd naar mijn idee heel netjes. Probleem blijft echter dat na verloop van tijd (bv een jaar of zo) zo'n zelfgespoten stuk altijd toch weer wat minder is. Wil het deze keer daarom nog beter proberen te doen.

Benieuwd of iemand hiervoor een speciale tip heeft. (buiten de tip 'door een professionele spuiter laten doen!'om...)

Groeten,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt erop neer dat de originele kleur al flink te lijden heeft gehad door UV en andere weer elementen, waardoor de originele kleur die je na laat maken allang al niet meer de juiste is.

Je kan op het typeplaatje onder de motorkap het type vinden, de code begint in ieder geval met een P.

De meest eenvoudige manier is naar de dealer rijden met chassisnummer (Vin) en daar rolt dan na even vragen de info uit de komputter.

Met een beetje mazzel hebben ze een busje op voorraad ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...