Spring naar bijdragen

Abs-Module


Recommended Posts

Chris, dat weet ik (nog) niet. Maar ik weet wel dat je een CPU niet zonder meer kunt omwisselen, vandaar mijn vraag.Anders kan ik me n.l. een ritje besparen. (Degene die ik kan krijgen zit nog in de auto).

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Intussen is de module gewisseld, maar de storing blijft (hetzelfde onderdeel nummer). Daarna de hele ABS-unit omgezet.

Het probleem is nog steeds hetzelfde: ABS-lampje brandt, maar de module is met de OBD-lezer niet te benaderen.

En nu weet ik het niet meer te bedenken..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de vervangende module van een sloper is is het natuurlijk nooit 100% vast te stellen of deze goed is.

Als ik de garage mocht geloven hangt het ook af hoe de donor truck aan zijn einde is gekomen : zwaar ongeval (total loss) of gewoon ge-recycled.

Heb net hetzelfde gehad met mijn 2.7 CRD.

1) originele module niet te benaderen met OBD lezer. ABS Lampje aan maar niet in limp-home.

2) 1ste module van een sloper via Forum (zelfde part nbr. maar 1 jaar jonger) werkte maar half maar zag wel een kapotte speed sensor links achter en gooide de truck in limp-home mode.

3) 2de module van een sloper via ebay (40 euri)......Success !!! werk als een zonnetje.

Blijft een gok met electronika denk ik maar voor het geld dat de garage vroeg voor een nieuwe ABS module incl. montage was ik best bereid om het een paar keer te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve een ritje van 25 km. heen en weer heeft het me nog niets gekost tot nu toe. Volgens de man die mijn auto doet is het mogelijk de ABS uit te lezen, maar de vraag is dus wie die apparatuur heeft (behalve de dealer dan, maar die is schrikbarend duur).

Het feit dat via de OBD-II de module niet te lezen is zegt nog niet dat hij defect is, het kán iets anders zijn.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om ABS uit te lezen heb je een DRBIII scantool nodig. Gezien de aanschafprijs hiervan zal je deze meestal alleen bij de dealer aantreffen. Ik ga zelf meest ook even naar de dealer hiervoor, die een heel coulant tarief rekent, 18euro, per keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...