albertsjeep Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hi wij zitten vast in italie met een cherokee 1997 6 cyl 4.0. Ik kan alleen rijden met de verwarming vol aan. Met vel moeite een nieuwe thermostaat gevonden, zit er nu op maar dat is het niet. Waterpomp zou goed moeten zijn, is in januari vervangen. Vraag. Hoe kan je zien op je waterpomp werkt? Hoe kan je zien of de radiator vervangen moet worden? Warmte sensor voor electriche fan werkt niet, maar ik denk niet dat dat het probleem kan zijn. Hebben jullie nog ideen? Hier is iedereen op vacantie. Graag jullie feedback, Groet Albert@wwr.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Als die electrische ventilator het niet doet is dat wel degelijk het probleem dat je eerst op moet lossen. Als je niet aan een sensor kunt komen kun je het beste met behulp van een schakelaar die fan handmatig inschakelen zodra de 100 gr. bereikt worden. Voor zolang kun je het draadje van de sensor doorverbinden naar de massa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bassman40 Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hoi Electrische ventilator doorlussen zodat hij constant draait Om te kijken of de pomp het doet kun je kijken in je koelvloeistof reservoir of het stroomt Gr Ron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hoi Electrische ventilator doorlussen zodat hij constant draait Om te kijken of de pomp het doet kun je kijken in je koelvloeistof reservoir of het stroomt Gr Ron Vloeistof stroomt niet in het reservior, das meer een overloopvaatje. Als de thermostaat opent, wordt de slang bovenop rechts het eerste warm. Dan de radiator, dan onderste slang links. De radiator kan ook dichtgeslibt zitten, Even beide slangen eraf en met de tuinslang flink doorspoelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 electrische fan doorlussen inderdaad, dat is de oorzaak dat ie te heet word. stekker van de sensor af, en deze doorverbinden de jeeps hebben zowiezo al moeite met de koeling, en als de backup fan dan niet werkt, raakt ie aan de kook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benjamin Geplaatst September 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2011 Misschien een te laat antwoord... Als je de sensor op de thermostaat los doet gaat de elektrische dan draaien (of zo is dat toch bij de mijne, kan iemand dat bevestigen?) Je kan bij twijfel op de thermostaat gewoon de thermostaat eruit laten en dan thuis pas een nieuwe plaatsen. Als de mechanische dan bij warme motor (motor even stil leggen) erg makkelijk te verdraaien is dan zal deze ook niet meer 100% koelen en heeft de koppelling dus de beste tijd gehad. Als je de elektrische fan 1000km aan één stuk laat draaien, is ze dan bijna versleten na deze rit? Mijn elektrische fan slaat nl ook niet aan. (enkel als ik de sensor op de thermostaat los doe slaat deze aan) Greetz, Benjamin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.