robin veldwijk Geplaatst August 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 Beste Jeepers, Ik ben al een tijdje bezig om mijn Jeep afgesteld te krijgen. Het blok loopt mooi rond, echter rijdt hij niet fijn. Ik weet niet precies waar het probleem ligt, zelf denk ik aan de afstelling van mijn carb. Nou heb ik laatst een afstelset gekocht voor de carb. Hier zitten sproeiers, naaltjes en veertjes in, waar mee je het e.e.a. kunt afstellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben er al mee bezig geweest, maar krijg hem nog steeds niet helemaal goed. Op het moment dat ik gas geef, dan 'niest' het blok als het ware een keer. Het blok houdt dan ook even in. Daarna heeft het blok pas weer vermogen. Of zou het een probleem zijn dat het blok vacuum trekt? Of een ander probleem... Er zit al een HEI ontsteking op, waarbij hij genoeg voorontsteking krijgt, dus het lijkt mij niet dat dat het probleem kan/moet zijn? Ik hoor het wel als iemand mij hiermee kan helpen! Mvg, Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Klinkt meer als dat je acceleratiepomp op de carburateur niet (goed) werkt. Dat is dat staafje links vooraan op de carb, als je je gas intrapt moet die naar beneden gaan en extra benzine in de luchtstroom pompen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst August 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Klinkt meer als dat je acceleratiepomp op de carburateur niet (goed) werkt. Dat is dat staafje links vooraan op de carb, als je je gas intrapt moet die naar beneden gaan en extra benzine in de luchtstroom pompen. Daar ben ik ook al mee bezig geweest, qua afstellen. Je bedoeld dat staafje met 3 gaatjes erin, zodat je de pomp hoger of lager kunt zetten? Ik heb niet gecontroleerd die naald wel goed en ver genoeg naar beneden gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst August 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2011 Als je je luchtfilter eraf haalt kan je zien of hij werkt. Met de motor uit in de carb inkijken en het gas intrappen, dan moet je een klein straaltje benzine zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst August 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2011 Als je je luchtfilter eraf haalt kan je zien of hij werkt. Met de motor uit in de carb inkijken en het gas intrappen, dan moet je een klein straaltje benzine zien. Ik zal van de week eens even kijken. Volgens mij is er dan wel een straaltje benzine te zien. Neem aan dat dat dus niet veel benzine moet zijn. En als het dan weinig benzine is, dan zou dat dus ook goed moeten wezen? Misschien dat ik hem hier in de buurt ook ergens af kan laten stellen, op een dyno ofzo, als ik er zelf niet meer uit kom. Dat soort jongens hebben er meer verstand van. De mijne stinkt ook best erg naar benzine. Bedankt voor je reacties in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst August 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2011 De mijne stinkt ook best erg naar benzine. Bedankt voor je reacties in ieder geval! Het kan ook zijn dat hij veel te rijk staat (of versleten is en intern lekt) en dus verzuipt als je gas geeft. Elke garage waar ze APKs doen heeft een 4-gas meter, misschien een idee daar een keer langs te rijden en kijken wat de HC en CO waarden zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst August 28, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2011 Het kan ook zijn dat hij veel te rijk staat (of versleten is en intern lekt) en dus verzuipt als je gas geeft. Elke garage waar ze APKs doen heeft een 4-gas meter, misschien een idee daar een keer langs te rijden en kijken wat de HC en CO waarden zijn. Heb van de week even gekeken, maar er kwam gewoon een straaltje benzine uit. Ik ben nu ook al bezig met verschillende spoeiers, naaltjes en veertjes. Hij rijdt verder wel goed, maar komt niet echt van zijn plek af. Heb het gevoel dat 'ie er heel zwaar aan moet trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 op de edelbrock zitten 2 stelschroefen een voor lucht een voor benzine laat het blok iets hoger stationair draaien draai de schroefen bijna dicht net voor ie afslaat dan de lucht schroef ( aan de stuurkant van de auto ) langzaam opendraaien tot ie de meeste toerenmaakt dan gasgeven als ie gaat smoren dooor tewijnig benzine de benzine schroef elke keer iet verder open draaien dit lukt meestal goed is niet zo zuiver als een test bank maar goed te doen scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst October 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2011 Hey, Sorry, ik lees je bericht net pas. Welke 2 schroeven bedoel je precies? De schroeven die onder het luchtfilter zitten? Dacht dat dat de 2 schroeven waren voor het afstellen van de CO. Bedankt voor je reactie. Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst November 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2011 voor kant van de edelbrock zitten 2 stelschroefen met een tegen veer zeker dat het op deze manier lukt scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst November 4, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2011 Super, bedankt! Ga ik daar eens mee afstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.