charlie Geplaatst August 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 Na het vervangen van de zuigers voor krijg ik de boel niet meer ontlucht. Ik snap er niets meer van......... Ontluchten lijkt goed te gaan, tenminste als ik de auto niet gestart heb krijg ik tijden het ontluchten prima een hard pedaal. Echter start ik de auto dan zakt het pedaal naar de bodem en heb ik totaal geen remdruk meer. Ontluchten doe ik op de volgende manier: 1> iemand in de auto en 1 eronder 2> Persoon in de auto trapt een aantal keer de rem in, en houd deze dan vast 3> persoon onder de auto draait de ontluchtingsnippel los. Op deze nippel zit een slangetje welke in een flesje met remvloeistof hangt. 4> persoon onder de auto draait nippel weer dicht 5> persoon in de auto laat pedaal los Bovenstaande procedure herhaal ik een aantal keer per klauw. Bij deze keren zie ik in het slangetje geen luchtbellen. Wat doe ik fout??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 Lucht in de ABS pomp? Er was een trucje voor, iets in de trend van, relais eruit, contact doorverbinden..... oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Je doet niks fout, Charlie. Je procedure is correct, doe ik ook zo. Maar ik vermoed dat er véél meer lucht in het systeem zit dan je er met je procedure kunt uitpompen. Heb je gans het circuit laten leegbloeden bij het vervangen van de zuigers ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Hart Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Hallo Charlie Misschien is dit een goede tip, Heb zelf een Chrysler Aspen met op de remklauw dubbele zuigers, ook deze zijn moeilijk te ontluchten. Van de garage kreeg ik de tip om het ontluchten andersom te doen. Op de ontluchtingsnippel een slangetje plaatsen en de remolie naar boven persen dan verdwijnt de lucht uit het remreservoir. Je hebt dan wel een pompje nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Zoals Ab al schreef zit er waarschijnlijk lucht in de ABS-pomp en deze kan door de relais door te verbinden laten draaien,zo kan je de lucht eruit krijgen. Andere manier is met vacuum ontluchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Zou het niet lukken met een olie afzuigpomp ? Ik heb zo'n pomp waarmee je motorolie, versnellingsbakolie, enz... kunt opzuigen. Dat ding moet je manueel vacuum trekken en dan zuigt het ferm alles leeg... Misschien de ontluchtingsnippel opendraaien, en die pomp even laten zuigen eraan ? Wel best ondertussen een paar hectoliter remvloeistof bijgieten in het reservoir... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Zou het niet lukken met een olie afzuigpomp ? Ik heb zo'n pomp waarmee je motorolie, versnellingsbakolie, enz... kunt opzuigen. Dat ding moet je manueel vacuum trekken en dan zuigt het ferm alles leeg... Misschien de ontluchtingsnippel opendraaien, en die pomp even laten zuigen eraan ? Wel best ondertussen een paar hectoliter remvloeistof bijgieten in het reservoir... Dat zei ik vacuumontluchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 via mp worden ze aan geboden voor 15-euro per stuk diegene die ze te koop aan bied zit in oud-bijerland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Moet je dan wel snel genoeg zijn om de pomp op tijd van de nippel te trekken... want die monsterpomp zuigt werkelijk als een euh... straks is je tank en al leeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Sorry voor de twee-na-elkaar posts, maar deze uitleg is toch wel allesverklarend: klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Zoals Ab al schreef zit er waarschijnlijk lucht in de ABS-pomp en deze kan door de relais door te verbinden laten draaien,zo kan je de lucht eruit krijgen. Andere manier is met vacuum ontluchten. Helaas hebben de wijze heren besloten deze methode voor de WJ onmogelijk te maken. dit relais is niet meer aanwezig. Ontluchten van de ABS pomp kan alleen nog maar met een ODB3 lezer/computer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Je doet niks fout, Charlie. Je procedure is correct, doe ik ook zo. Maar ik vermoed dat er véél meer lucht in het systeem zit dan je er met je procedure kunt uitpompen. Heb je gans het circuit laten leegbloeden bij het vervangen van de zuigers ? Nee, niets laten leeglopen. Alleen de klauwen zijn leeg gelopen. Voor de rest heb ik niets aan vloeistof verloren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 Op jeepgarage.org hebben ze het over gravity ontluchten, daarbij laat je het systeem in enkele uren doorlopen. Als je googled op gravity bleeding kom je een demonstratie filmpje tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 31, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 Het is na veel doorzetten toch gelukt. Gewoon doorgaan met ontluchten en op een gegeven moment werdt het beter, en nu remt hij in ieder geval weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.