Fr@nk Geplaatst August 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2011 Ik heb een CJ5 '73 V8 hij rijdt op gas, nu heb ik mij laten vertellen door iemand met een Porsche dat een elektronische ontsteking ideaal is Wie heeft hier een mening/advies over en waar moet ik op letten 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 (bewerkt) Ik heb een CJ5 '73 V8 hij rijdt op gas, nu heb ik mij laten vertellen door iemand met een Porsche dat een elektronische ontsteking ideaal is Wie heeft hier een mening/advies over en waar moet ik op letten Elektronische ontsteking is beter zeggen ze. Tevens heb je veel keuzes in een elektronische ontsteking. Je hebt ze tegenwoordig al compleet regelbaar. Deze worden dan afgesteld elke 200 toeren. En zo is er altijd wel iets wat beter is. Heb je het nodig of heb je problemen met je huidige setup? Als het voorheen op de oude manier goed ging waarom dan veranderen. August 31, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 Elektronische ontsteking is beter zeggen ze. Tevens heb je veel keuzes in een elektronische ontsteking. Je hebt ze tegenwoordig al compleet regelbaar. Deze worden dan afgesteld elke 200 toeren. En zo is er altijd wel iets wat beter is. Heb je het nodig of heb je problemen met je huidige setup? Als het voorheen op de oude manier goed ging waarom dan veranderen. Als je het gepruts met contactpuntjes moe bent kan een HEI een hele verademing zijn. Daarvoor hoeft echt niet meteen een geavanceerd volledig instelbaar computercontrolled electronisch $ysteem voor geïnstalleerd te worden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 op ebay.com heb je voor $59,50 + $55,00 verzendkosten een HEI onsteking kleur zwart verkoper skipewhite. een hei onsteking geeft 20.000 volt meer dan een origenele onsteking. ik zelf heb ook een v8 304 met lpg erin en een hei onsteking. bevalt mij prima. kunnen ook nog beter tegen vocht dan een origenele. en als je er een wilt kopen. koop er dan meteen 2. is goedkoper als je ooit eens de verdelerkap rotor en bobine los moet kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 31, 2011 (bewerkt) Als je het gepruts met contactpuntjes moe bent kan een HEI een hele verademing zijn. Daarvoor hoeft echt niet meteen een geavanceerd volledig instelbaar computercontrolled electronisch $ysteem voor geïnstalleerd te worden.... Dat zeg ik ook niet. Schrijf dat er keuzes zijn. Tis net zoals met verhogen. Je kan voor een setje gaan van 300 euro of 3000 euro. Wat jij wil. Is op elektronisch gebied hetzelfde. Niemand zet zijn jeep op de bank. Dus weten de mensen ook niet wat elke aanpassing van graden met je blok doet en hoe het blok zich verhoudt. Velen denken dat hun jeep perfect loopt maar vaak blijkt dit niet helemaal te kloppen vanwege de verschillen in ontstekingstijdstippen bij bepaalde toeren. Elektronisch is in ieder geval beter en je kan zelf kiezen voor wat voor set je gaat. Van basic tot geavanceerd.. August 31, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst September 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2011 Hei is een aanrader , vooral op lpg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst September 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2011 jip deze mening deel ik ook ik heb ook een hei ontsteking toppertje liep ook altijd te klootzakken met het tijdstip nu gas en hei suppppppeeerrrrr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst October 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 4, 2011 Hallo allemaal, Na het lezen van de voorgaande berichten ook een HEI kneuter geworden..alleen zit HEI er nog niet in omdat ik eerst wil weten hoe ik dit geval moet monteren. Uit de beschrijving kom ik niet helemaal, althans wat het vacuum deel betreft, je moet de stand van de vacuum noteren??? ( 4. Note the exact position of the vacuum advance canister. Put a reference mark on the engine or firewall so that the new distributor may be easily installed in the same position. hoe?? er gaat een imbusje in zover ben ik gekomen wat bedoelen ze in HEImelsnaam.. iemand raad dan graag groet Pat (overigens heb ik dezelfde leverancier als moddervreter genomen: Skipwhite, goeie lui alleen kwam er via de Douane nog zo'n € 25.-- bij voor Griekenland dus kwam ie totaal op ongeveer € 135.--) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 nee hoeft niet allen de oude verdeel kap even laten zitten poelie op tdc zetten dus 1 cilinder hoogste stand dan zie je onder de oude onsteking de rotor op de goede stand staan zo niet nog een rondje draaien dat de poelie op tdc staat dan de onsteking eruit pakken en de HEI op de zelfde plaats terug zetten je weet dan waar je rotor stond zit je al aardig in de buurt van het goede tijdstip wat in de beschrijfing bedoelt word is dat je vacuum canister niet ergens tegen aan gaat lopen met draaien zalk maar zegge su6 scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.