marcoscj7 Geplaatst September 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 bij mijn 4.2 blok lekt er olie uit het pijpje van de vulstok, is het vervangen van zuigerveren een oplossing of is er meer aan de hand ? heb nog geen compressie gemeten. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst September 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 kijk eerst de beluchting en ontluchting van je carter/kleppendeksel als je de druk daar niet kwijt kan moet het toch ergens anders weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst September 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 meschien het rubbere ringtje versleten dan komt tie ook ohoog en gaat dan daar lekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst September 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 kijk eerst de beluchting en ontluchting van je carter/kleppendeksel als je de druk daar niet kwijt kan moet het toch ergens anders weg beluchting zit op t luchtfilter (weber) en is vrij ook die met 't terugslag klepje er in en werkt goed. @ de jeeper heel de pijlstok zit onder de olie in 't verleden was dit nooit het geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst September 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2011 beluchting zit op t luchtfilter (weber) en is vrij ook die met 't terugslag klepje er in en werkt goed. Bij verhoogde carterdruk zou je filter ook onder de olie moeten zitten(was bij m'n YJ 4.2 wel zo). Of als tie rechtstreeks de carb. inzuigt vette binnenzijde carburateur. Slangetje van carterontluchting nog wel open? hoeft niet perse alleen de PCV te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst September 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2011 Bij verhoogde carterdruk zou je filter ook onder de olie moeten zitten(was bij m'n YJ 4.2 wel zo). Of als tie rechtstreeks de carb. inzuigt vette binnenzijde carburateur. Slangetje van carterontluchting nog wel open? hoeft niet perse alleen de PCV te zijn. filter is schoon zie ook binnen in carbrateur geen vet. wel is aardig wat roet te zien in de uitlaat, weet niet of dit ook een oorzaak is van 't lekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst September 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2011 (bewerkt) filter is schoon zie ook binnen in carbrateur geen vet. wel is aardig wat roet te zien in de uitlaat, weet niet of dit ook een oorzaak is van 't lekken Hoeft niet. Mischien staat je carburateur wat rijk. Je kan altijd even compressie meten. Heb je wat meer zekerheid. September 24, 2011 bewerkt door Blue4.2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mars & Mo Geplaatst September 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2011 ik zou toch denken over een extra ontluchting op de kleppendeksel ik denk dat dat de oplossing is ( OVERDRUK ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst September 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2011 probeer de 2 openingen open te laten op de klepppendeksel dus zonder pvc en zonder de aanzuig plug dan kan ie zeker ze druk kwijt als het probleem blijft kan je dat uitsluiten denk zelf aan onderdruk want de pijlstok zit in de carter dus is de druk evt tehoog in de carterpan kan zijn oude olie te dik oliepomp enzzzzzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst October 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2011 oke, vandaag compressie gemeten alles rond de 10 bar da's dus goed @ scoob ga de openingen in het kleppen deksel los laten en vandaar uit verder zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst October 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 met slangen los nog steeds olie !!! heb de olie aftap plug er uitgedraaid olie is warm dus lekker dun en loopt er nu uit morgen de carterpan demonteren en olie pomp filter eens bekijken is het nodig om de pomp er af te schroeven als er zichtbaar veel vervuiling aan het filter zit ? hoe wordt de carterpan terug geplaatst met een pakking of wordt er vloeibare pakking gebruikt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robin veldwijk Geplaatst October 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2011 met slangen los nog steeds olie !!! heb de olie aftap plug er uitgedraaid olie is warm dus lekker dun en loopt er nu uit morgen de carterpan demonteren en olie pomp filter eens bekijken is het nodig om de pomp er af te schroeven als er zichtbaar veel vervuiling aan het filter zit ? hoe wordt de carterpan terug geplaatst met een pakking of wordt er vloeibare pakking gebruikt ? Ik zou de pomp wel even los draaien. Dan kun je het veel makkelijker schoon krijgen. Moet je alleen goed onthouden hoe hij zit, i.v.m. met het terug zetten moet ie hetzelfde staan. Weet niet of dit geldt voor een 6 cil. Bij mij motor heb ik dat wel gedaan (Amc360). Ook zou ik een pakking en vloeibare pakking gebruiken. Heb er zelf een hekel aan als ie toch er langs heen lekt. Dus voor de zekerheid heb ik toen beide gedaan. Gr. Robin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst October 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2011 Als pakking voor je carter moet je gewoon 1 van een 4.0 gebruiken, die past gewoon. Anders krijg je een kurken legpuzzel. Maar hoe was je oliedruk dan? was tie laag? Nou ja mocht je nog een nieuwe oliepomp nodig hebben, heb nog een spiksplinter nieuwe Mopar pomp in de schuur liggen. Zag van de week dat ik ook nog een carterpan pakking had liggen. Laat het maar weten als het nodig mocht zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst October 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2011 @ blue4.2 alles is goed aangekomen. ga 't binnenkort vervangen, eerst ff vakantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blue4.2 Geplaatst October 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2011 @ blue4.2 alles is goed aangekomen. ga 't binnenkort vervangen, eerst ff vakantie. Prettige vakantie We horen graag als alles opgelost is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst October 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2011 zoals ik het lees heb je nog een korte peilstok ong 10cm deze lekken/zweten meestal als ie wat ouder wordt is normaal koop een langere peilstok deze zit op de hoogte van de bougies dan ben je van het hele probleem af is van elke 4.2 en dacht van de 4.0 va ong 81 te verkrijgen suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst November 16, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2011 ondertussen weer terug van vakantie, best wel ff wennen aan die kou !!! volgende gedaan schoongemaakt met diesel, nieuwe olie pomp geplaatst, pakking van een 4.0 gebruikt (werkt idd makkelijk uit een stuk) na het starten v/d motor was de olie druk constant ook een stuk gereden en geen lekage's meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.