Spring naar bijdragen

Lekkende Vriesplug Xj 4.0L


Recommended Posts

Het lijkt er op dat een van de vries pluggen in het blok lekt. Ik heb een koelwater lekkage en voor zover ik heb kunnen zien komt het uit een plug.

Dit is een van de weinige dingen die ik nog nooit aan een motorblok heb gedaan dus als iemand goede tips heeft, ze zijn welkom.

Nu heb ik de keuze om stalen of koperer pluggen te kopen. Wat is het beste?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het aanbod maar had net een setje van zowel de koperen als de stalenpluggen besteld. Kost geen drol dus dan kan ik altijd nog kijken welke ik gebruik.

Hoe haal ik die ouwe er uit, gewoon een schroevendraaier doorheen slaan?

Moet er op die nieuwe nog wat vloeibare pakking of gewoon er in slaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

je kan er eigenlijk alleen maar goed bijkomen door in- en uitlaatspruitstuk te verwijderen, hierbij moet ook de stuurbekrachtigingspomp/bracket losgehaald worden.

De oude pluggen tik je er zo uit, door ze te laten kantelen. en dan pak je ze er met een punttang makkelijk uit. Daarna blok spoelen en de gaten voor de pluggen goed schoonmaken. De nieuwe doppen installeren met wat vloeibare pakking langs de randen. het intikken van de nieuwe pluggen gaat t makkelijkst d.m.v. een net passende dop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag eindelijk tijd om de pluggen te vervangen. Waar 2de kerstdag al niet goed voor is haha. De middelste plug was doorgeroest en had een gaatje. Alle andere pluggen er voor de zekerheid ook maar uit gehaald maar die waren nog goed.

Ging idd makkelijk door ze te laten kantelen Bedankt voor de tip Marc.

Morgen even spoelen en de nieuwe pluggen er in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was trouwens maar goed dat ik 2 setjes pluggen had besteld, want in ieder setje zitten nl maar 4 kleinere pluggen en 1 grote.

In mijn blok zitten 5x kleinere pluggen aan de linker kant en die grotere is denk ik voor de achterkant van de kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...