Iceman Geplaatst December 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 Hoi allen, onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker. Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen? Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben), groetjes Ron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2011 Hoi allen, onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker. Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen? Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben), groetjes Ron Sleeve the tubes, like they do on the JK Dana 44 front axles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Hoi allen, onlangs gezien dat de AMC20 van de CJ7 aan de bijrijders kant wat gekanteld staat (bovenkant wiel/band naar binnen toe). Het betreft een AMC20 met truss, Warn full floater met driveflanges met 4,10 overbenging en Detroit Soflocker. Is het mogelijk om verzwaarde assenbuizen (dikkere wand) te monteren op de huidige AMC20 diff of gewoon een andere/nieuwe AMC20 achteras op de kop zien te tikken en alles om te zetten? (ja, ik wil de huidige opzet behouden met bovengenoemde upgrades) en zo ja om evt ook weer een truss te laten lassen? Iemand die hier al eerder mee gestoeid heeft? Alle info is welkom (ook mogelijke garages die hier ervaring mee hebben), groetjes Ron 2e hands amc assen kom je voor een schijntje tegen op marktplaats bijvoorbeeld. Het zelf aanpassen van de asbuizen is zeker een optie en mogelijkheid maar in mijn ogen wel wat meer werk. Als je een andere amc as koopt en gelijk de as verzwaard door een truss of eventueel een verdikking langs je asbuizen ben je klaar. Alles overzetten en rijden maar. Ik dacht trouwens ooit gelezen te hebben dat de amc assen van een j10/j20 as al opgebouwd waren uit dikkere asbuizen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Ik dacht trouwens ooit gelezen te hebben dat de amc assen van een j10/j20 as al opgebouwd waren uit dikkere asbuizen. AMC23................ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 (bewerkt) AMC23................ Volgens pirate is het de 6 bouts sj amc achteras die opgebouwd is uit iets dikkere asbuizen als de amc van een cj. J10/J20 is het dus niet zoals eerder geschreven. Ach het internet is niet altijd zaligmakend. December 6, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Volgens pirate is het de 6 bouts sj amc achteras die opgebouwd is uit iets dikkere asbuizen als de amc van een cj. J10/J20 is het dus niet zoals eerder geschreven. Ach het internet is niet altijd zaligmakend. Die is dus ook meteen een stuk breder. Ik zou sleeves lassen over de asbuizen, alleen oppassen met de keerringen en warmte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 heb nog wel een lege as buis liggen van een amc20 achteras is in goede staat voor interesse eve pbtje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst December 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Hoi allen, bedankt voor de reakties, de 'sleeves' is inderdaad een optie maar op dit moment dus al te laat en de huidige truss is dus blijkbaar niet genoeg (meer). Ik heb er nog niet nader naar gekeken onder de Jeep of eventueel de lassen rondom de diff hebben losgelaten of van de truss ... dus meer inspektie is nodig. En ja van de full size cherokees zijn inderdaad al dikkere as wand buizen, maar dan moeten ze inderdaad weer op lengte gemaakt worden om de huidige steekas lengte te accepteren. Welke shop hebben jullie ervaringen mee mbt assen werk? (tot dusverre hebben de upgrades die destijds in Amerika nog doorgevoerd zijn prima stand gehouden, maar het opzetten van een ring and pinion en lassen aan de assen is niet voor mijzelf weggelegd) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 (bewerkt) Die is dus ook meteen een stuk breder. Dat breder valt wel mee. Onder de sj is hij geleverd in een wide track en narrow track. De narrow track is 59 inch. Onder een blauwe cj zitten nu de 6 bouts sj achteras en een dana 44 6 bouts vooras. Komt 5 cm buiten zijn standaard fenders nu. Dus dat brede valt wel heel erg mee. Maar goedkoopste oplossing is een cj amc achteras kopen en alles overzetten. December 6, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2011 Hoi allen, bedankt voor de reakties, de 'sleeves' is inderdaad een optie maar op dit moment dus al te laat en de huidige truss is dus blijkbaar niet genoeg (meer). Ik heb er nog niet nader naar gekeken onder de Jeep of eventueel de lassen rondom de diff hebben losgelaten of van de truss ... dus meer inspektie is nodig. En ja van de full size cherokees zijn inderdaad al dikkere as wand buizen, maar dan moeten ze inderdaad weer op lengte gemaakt worden om de huidige steekas lengte te accepteren. Welke shop hebben jullie ervaringen mee mbt assen werk? (tot dusverre hebben de upgrades die destijds in Amerika nog doorgevoerd zijn prima stand gehouden, maar het opzetten van een ring and pinion en lassen aan de assen is niet voor mijzelf weggelegd) Ik ken 1 bedrijf in Nederland die niks anders doet dan assen aanpassen. Dat is Progear in Ymuiden maar bespaar je het bellen. Tis totaal niet cheap daar. Probeer de bekende jeepbedrijven eens. Denk aan Nico te Wommels of Kees Peters te Oosterhout NB. Probeer ook eens Siert ( Real Strangler ) hier op het forum eens. Die is ook heel handig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2011 probeer dit bedrijf ook eens ze zijn redelijk goedkoop ook met nieuwe jeep assen en andere merken heb er goede ervaringen mee JPC BELGIUM NV http://nl.kapaza.be/li?ca=2_s&id=935125&w=3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst December 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2011 in jp magazine stond er destijds (2002) een artikel over de inbouw van zwaardere axel tubes. Ik kon het online niet direct vinden maar volgens mij is dit hetzelfde artikel: http://www.4wheeloffroad.com/howto/71258/index.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bob de bouwer Geplaatst December 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2011 Wat dacht je van de as te richten? is misschien ook een optie? daarna zou je de 'sleeves' kunnen toepassen.. Probeer roessink richttechniek in zwolle anders eens. Hier heb ik mijn as ook laten richten. had ook band boven naar binnen staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.