Spring naar bijdragen

Nieuwe Aev Bumper "european Style"


donkey67
 Share

Recommended Posts

Zou deze wel door europese regelgeving komen? https://secure.aev-conversions.com/store/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=10305056AA

By popular demand, AEV is proud to present our JK Tubeless Front Bumper. Based on the tried and true design of our JK Premium Front Bumper, the stylish stamped steel face of the new JK Tubeless Front Bumper is built to withstand all the rocks, mud and brush you can throw at it while providing a clean, European look. With full vehicle width and an optional Skid Plate, you get the best front-end protection in the industry with a design that melds seamlessly with your JK Wrangler. Our heavy-duty chassis mounted tow points and an optional Winch Mount will help you out of sticky situations and you'll look good doing it.

The JK Tubeless Front Bumper includes auxiliary light mounts, factory fog light mounts, and crush cans to help correct low speed air bag deployment. It also receives an OE-level double stage paint process to help keep Mother Nature at bay. AEV’s JK Tubeless Front Bumper now takes its place as the industry’s second stamped steel bumper – behind AEV’s original JK Premium Front Bumper. Like the original it offers style and protection like no other.

post-6096-0-31617000-1323369864_thumb.jp

post-6096-0-06507400-1323369871_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me wel: dit is een bumper, geen bull bar. Overigens kwam mijn ARB Bumper (met "lierbeschermer") fluitend door de APK... ARB komt binnenkort met een bijpassende achterbumper met wieldrager (de versie zonder was er al). Helaas te laat voor mij; ik heb inmiddels al wat anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Ik zit zelf ook op Wranglerforum.com en daar zie je natuurlijk de gekste dingen voorbij komen maar in Amerika mag alles. Hoe staat het uberhaupt met de mogelijkheid van niet ori bumpers op een JK in Europa? Ik zie heel sporadisch wel eens een aftermarket erop zitten doch meer uitzondering dan regel. Zelf zit ik te kijken naar de Mopar bumper of, vanwege het mindere gewicht, de Rugged Ridge Modular XHD aluminium bumper

Ik vind het altijd wel gaaf om 'door de bumper heen' te kunnen zien; dat de bumper niet aansluit op de spatborden.

Iemand ervaring met apk's e.d.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zit er een Mopar Off-Road Bumper op, geen probleem bij de APK.

Weet dat er ook meerdere zijn met een ARB of AEV Bumper, geen probleem van gehoord.

Gewoon doen.

Let op bij de Mopar bumper, er past precies de Warn 9.5ti of cti in, geen PowerPlant.

Past simpel weg niet onder de beugel door. Van de andere geen ervaring mee, maar zijn volgens mij veel hoger, ARB iig.

Plus als je ook een andere achter bumper wil en grotere wielen hebt of wilt, neem er dan

post-6874-0-95319700-1345269020_thumb.jp

post-6874-0-79202600-1345269319_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APK regel mbt tot bull bars is inderdaad bouwjaar afhankelijk. Bouwjaren na 2007 is het inderdaad niet meer toegestaan. Ik denk dat je met een lierbumper (dus met geintegreerde beugel) minder problemen hebt dan met een echte bull bar zoals een New Yorker (maar de kan er natuurlijk weer gemakkelijker af). Een Stinger is echt een no-go!

Mijn ARB bumper kwam probleemloos door de keuring (resultaten uit het verleden...). De skidplate heb ik - geinspireerd door Zandhopper - zelf laten maken van een stuk aluminium traanplaat. ARB bumpers kun je relatief goedkoop kopen bij 4x4onlineshop.nl in Zwanenburg (zeg maar dat Nils je gestuurd heeft, misschien krijg ik dan volgende keer een beetje korting ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...