kenzo Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Hallo, Ik heb van een vriend een jerrycan Octaan 102 gekregen. Weet iemand of ik dit veilig in een Wrangler YJ 4.0L HO uit 93 kan gebruiken? Bedankt, Kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Engelse benzine? Hij gaat misschien wat meer gaan pingelen. Maar 20 liter bij gewone hollandse benzine zou volgens mij geen kwaad kunnen. (resultaten het verleden zijn geen garantie in de toekomst) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Nee gekocht bij Aral in duitsland, maar denk dat ik hem toch niet gebruik... Weet niet of het kwaad kan maar nu hij op gas loopt en alleen op benzine start lijkt het me toch vrij nutteloos... (loopt hooguit 500m op benzine). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2012 Kan weinig kwaad.. te laag octaan zou pingelen veroorzaken, te hoog is niet zo'n probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst March 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2012 Ik heb vorig jaar in Roemenie ruim 3 tanken met octaan 100 benzine verstookt. Auto rijdt daar super op. En ik heb tot nu toe nog geen nadelige gevolgen aan de motor ontdekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2012 Aangezien LPG een octaangehalte van 108 heeft, is deze benzine juist beter om te combineren met LPG gebruik. Zodat het verschil tussen beide brandstoffen minimaal is. Pingelen zal ie echt wel niet doen met een te hoog octaangehalte. Dus toch maar gebruiken ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2012 Ok, zal ik doen... ben benieuwd of hij dan beter / pittiger loopt. Uit tests bleek dat bij een 170 pk er ongeveer 10 bij komen bij gebruik van 98 ipv 95... met octaan 102 zal dit verschil waarschijnlijk nog iets groter zijn. Bij 185pk zit ik dan misschien tegen de 200?? Mja, zal wel niet zo merkbaar zijn en of de 185pk's er nog zijn, denk het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2012 Pittiger door hoger octaan is een fabel, geloof al die onzin nou niet. Bij een moderne motor kun je door octaan toe te voegen het ontbrandingstijdstip net even precieser zetten, daarom vooral in racemotoren gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2012 Hoger octaan is nodig als je een motor met hoge compressie hebt tegen het zelf ontbranden. Voor een standaard motor weggegooid geld, sterker nog kan het meer kwaad dan goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.