idk geronimo Geplaatst March 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2012 hallo ik heb het volgende probleem met mijn wagoneer uit 1973 5.9l v8 4wd met trommelremmen. Van de week ging hij opeens slechter remmen, dus nakijken de boel. Olie reservoir was nog vol genoeg, geen olie lekkage's bij de wielen te zien of op de leidingen. De hoofremcilinder zag er ook nog droog uit aan de buitenkant. Ohja, de voorwielen remmen niet, maar het vreemde is de achterwielen wel, niet heel goed maar nog goed genoeg om te blokkeren met rijden. Dus ontluchten de boel. Slangentjes aan de nippel, olie erbij enz. Afentoe bij het pompen kwam de olie het bakje uit gevlogen, ook heel raar, en ik dacht dat de olie van de voor en achteremmen gescheiden zaten maar uit beide verdwijnt de olie bij het ontluchten. Maar bij het zien de nieuwe olie nog geen luchtbellen gezien. bij alle wielen niet. Wel was er meer druk op het rempedaal maar de voorwielen remden nog steeds niet. Toen de motor gestart: gelijk viel de remdruk die er wel deels was helemaal weg en was het weer zoals eerst ook na pompen enz. Motor uit gezet en er was weer meer druk op het pedaal. Bij het rijden nog steeds alleen maar achterremmen. Een heel verhaal, maar gelijk voor de duidelijkheid wat gedaan hebben enz. Is het mogelijk dat de rembekrachtiger stuk,lek is ofzo en daardoor geen druk opbouwd en moet hij niet remmen ook als de motor niet aanstaat. en waarom remmen de achterwielen wel als het een systeem is Now i need your help ik zat al te denken aan een nieuwe hoofdrem cilinder en nieuwe remblokken en veertjes enz maar doordat het allemaal anders word bij het starten veranderd dat de boel. Alvast bedankt. mvg marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2012 Ik denk interne lekkage in de rembekrachtiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee 86 Geplaatst March 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2012 Als de motor loopt werkt je rembekrachtiging, deze helpt bij het indrukken van de rempedaal. hierdoor lijkt het of je bij stilstaande motor meer druk hebt. Als er bij ontluchten wel voldoende remolie uitkomt denk ik dat de voor remmen ( cilinders of blokken ) ergens vastzitten. Weinig druk op het rempedaal wijst normaal gesproken op lucht in het systeem. Bij lekkage zakt pedaal langzaam weg. gr. Luc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst March 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2012 Uit je hoofdremcylinder komen 2 leidingen normaal. 1 voor de achterremmen, 1 voor de voorremmen. Het zou kunnen zijn dat er in de hoofdremcylinder dus 1 gedeelte niet goed werkt, remcupje kapot of versleten. Dat zie je wel als je hem uit elkaar haalt. Komt er wel remvloeistof uit de remslang als je die losmaakt en op de rem trapt? Als je motor uit staat werkt de rembekrachtiger niet omdat er geen vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
idk geronimo Geplaatst March 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2012 er komt wel gewoon remvloeistof uit de leidingen uit de leidingen en op een gegeven moment ook schone vloeistof. ga nu een nieuwe HRC halen en die eropzetten. nu alleen nog 2 wielremcilinders, en nieuwe remschoenen en wat revisie setjes met veertjes enz zien te vinden, die hebben ze ook niet overal :-( Bedankt voor jullie hulp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2012 Zijn die trommelremmen zelfstellend? (bij slijtage van de remvoering) Misschien zit deze vooraan gewoon op het einde van hun slag? Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.