Ekkel Geplaatst June 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2005 Vandaag heb ik een 93 cherokee 4.0 SE HO op LPG gekocht. Ik heb er al eerder een gehad, een Cherokee 4.0 Chief LO van 87. ook op LPG. Vanwege goede ervaringen met de LO nu ook weer een Cherokee op LPG aangedurfd. Echter heb ik nu een vreemd verschijnsel, als je koud start en gaat rijden valt de motor spontaan uit. De motor loopt voor de rest echt perfect, zeer mooi rond in alle toeren en stabiel stationair, (loopt veel beter als mijn eerdere 4.0 Chief LO 87) maar dit verschijnsel kan ik niet gebruiken in verband met betrouwbaarheid. Voor ik hem naar een LPG specialist breng (ik brand daar mijn vingers liever niet aan, is mij te ingewikkeld), weet iemand misschien een 'snel' tackle-punt? Zijn er connectoren of is er bedrading op een bepaalt punt die het snel laat afweten? Dus kleinere ingrepen die ik zelf even kan controleren? p.s. ontzettend verslavende auto's, cherokee rules Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst June 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2005 Heeft het misschien iets te maken met het overschakelen van benzine op gas? Ik neem aan dat de Jeep op benzine start....... Oh BTW, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2005 misschien dat het relais dat hem overschakeld niet helemaal lekker meer is, heb daar zelf ook ooit is problemen mee gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ekkel Geplaatst June 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2005 Dat relais heb ik zelf ook problemen mee gehad. bij een Peugeot 405 LPG. Overigens start en loopt de Cherokee helemaal niet op benzine.... Het is een LPG onderbouw installatie van Prins, ingebouwd bij aanschaf in 1993. Kan het zijn dat de installatie 'onder water' (zonder dat je het merkt) toch de motor op benzine laat starten? BTW: echt wat een lol met deze auto. En wat een boel verbeteringen t.o.v. het type ervoor. BV die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging vind ik echt een zeer grote verbetering. Ook reageert de motor veel vlotter dan bij de 87-er. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst June 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2005 Veel LPG installaties laten de auto op benzine starten, om daarna over te schakelen op LPG na een bepaalde tijd, bij een bepaalde temp, of bij een bepaald aantal toeren. Mijn XJ schakeld over op LPG als ik even 2000 toeren maak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst June 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2005 ik heb ook een probleem met mijn lpg hij loopt niet lekker stationair maar wel op benzine hij bonkt en trilt op lpg en op benzine helemaal niks mag ik vragen over welke relais jullie het over hebben en waar ik hem kan vinden in de auto en ook waar ik 1 kan kopen dan vervang ik het ook gelijk als ik hem vind. bij voorbaat dank gr fred Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst June 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2005 Bij mij zit dat relais net achter de verdamper van de LPG installatie, eigenlijk vastgezet tegen de fusebox die onder de motorkap zit. Maar kijk ook eens naar je LPG afsluiter op de verdamper of die op de tank. Want als daar een rot contact zit doet ie het ook niet lekker. Suc6 met het zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Originally posted by parbopower@Jun 27 2005, 18:09 ik heb ook een probleem met mijn lpg hij loopt niet lekker stationair maar wel op benzine hij bonkt en trilt op lpg en op benzine helemaal niks <div align="right">← Ik heb datzelfde probleem, bij mij werd er verteld dat de verdamper vervangen moet worden en het gasklephuis gereinigd moet worden.. Het gaat hier om een Prins installatie uit 1996.. (wel in een maar 2.5je schakelbakkie) komt dus uiteindelijk neer op zo'n 350 euro inc btw.. (verdamper + 2 uur werk) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Superdre, je kan normaal revisiemembranen voor ontspanner krijgen. Een nieuwe is normaal niet nodig enkel reviseren, trouwens niet moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 ik denk dat je verdamper bevriest, de koelvloeistof is in eerste instantie nog niet warm genoeg om het gas te laten verdampen. hierdoor bevriest ie. een andere oorzaak is dat het membraam in de verdamper een scheurtje heeft. als je me het type verdamper geeft kan ik wel zorgen voor een revisiesetje. hoe trekt de jeep? en kijk eens naar de verdamper direct als ie uitvalt. (zit er dan ijs op?) succes Cyril Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 ja maar geld dit ook voor mijn probleem tj wrangler? wat is een verdamper en hoe ziet het eruit is het dat dat ronde ding? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Jun 29 2005, 13:13 Superdre, je kan normaal revisiemembranen voor ontspanner krijgen. Een nieuwe is normaal niet nodig enkel reviseren, trouwens niet moeilijk. <div align="right">← ahh.. k, ik zal het eens voorleggen bij die gasten en kijken wat voor reactie ze geven (kan het zelf ook proberen, maar ik ben zelf niet zo'n knutselaar aan auto's (zou het best willen, maar de spullen/plek/geduld er niet voor.. hehe)) En het is mijn enige auto, dus als ik iets fout doe zit ik zonder en ik kan niet zonder LOL.. @ Parbopower Voor zover ik het door heb (afgaande op andere threads en logica) is dat de verdamper ja.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Originally posted by parbopower@Jun 29 2005, 20:08 ja maar geld dit ook voor mijn probleem tj wrangler? wat is een verdamper en hoe ziet het eruit is het dat dat ronde ding? <div align="right">← verdamper is idd dat (meestal) ronde ding, makkelijk herkenbaar omdat er een LPG slang ingaat (vloeistof) en er een LPG uit gaat (gas), de andere twee slangen zijn van je koelvloeistof, deze zitten meestal in serie of parallel aan je kachel leidingen. de warme koelvloeistof zorgt ervoor dat de LPG met hoge druk en lage temp in vloeibare temp (wat niet in de motor te injecteren is) omgezet wordt naar gasvormig lpg wat de motor ingaat in het spruitstuk dat tussen je luchtfilter en je Throttle body zit (dat geval met je gaskabel eraan ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst June 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2005 thnx voor de informatie jongens.maar waar kan ik zo een verdamper kopen en is het moeilijk te vervangen?vr gr. fred ps.wat zijn de kosten ongeveer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst June 30, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2005 Ligt eraan welk type je hebt, wat staat erop. kan ik morgen effen in het magazijn kijken. mail me maar efe prive met de gegevens, die mail kan ik dan tenminste openen.. groeten Cyril Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ekkel Geplaatst July 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2005 Het lijkt erop dat de brandstof pomp kapot is, weet iemand wat zo'n ding nieuw en gebruikt mag kosten? En zit er verschil de in de uitvoering (vorm/aansluitingscirkel) van de pomp voor enerzijds de kleine tank (gecombineerd met LPG onderbouw gastank zoals ik die heb) en anderzijds de originele, grote tank? Hier nog even wat foto's van mijn Cherokee: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2005 Mooie auto hoor ! Een nieuwe benzinepomp kost bij asp-eberle €190,-, een goede gebruikte mag tussen 1/3 en 1/2 van die prijs kosten! Over verschillende typen heb ik niets kunnen vinden. Voor zover ik het kan nazien hebben alle XJ 4.0i van '87 tot '95 dezelfde pomp. Wel is het mogelijk dat er 2 typen tankvlotters toegepast zijn omdat de uitvoering van de tank in '93 gewijzigd zou zijn, de pomp zit daar aan vast maar is dus altijd hetzelfde! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst July 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2005 Het lijkt mij niet dat ze met het omzetten van de originele naar de kleine tank een nieuwe pomp e.d. plaatsen. Dus dit moet haast wel hetzelfde zijn als met de originele tank. PS strakke bak (alleen die bandjes.... .....) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ekkel Geplaatst July 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2005 Cherokeeparts gaat me een opsturen, tezamen met een nieuw luchtfilterhuis (backfire gehad toen de auto niet goed startte). Vandaag ook de dealer gebeld, die had pas over 2,5 week tijd ( ) kosten 540 euro incl montage. 242 euro ex btw voor de pomp alleen. Ik ga hem er dus zelf inzetten, al is het alleen maar omdat ik er geen 2,5 week op wil wachten. p.s. die banden vind ik nou juist zo gaaf. Echt oog voor detail. Het grijs en wit in de striping komt precies terug in het grijs van de velg en het wit van de reflectieband die om de velg heen zit. Maar goed, je moet er van houden, die amerikaanse banden, da's inderdaad erg persoonlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst July 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2005 Even inhakend op die brandstofpomp. Zit op de pomp ook de sensor voor de brandstof meter? Sinds mijn auto is omgebouwd naar gas heb ik ook een kleinere benzine tank en geen werkende brandstofmeter meer. Maar als de sensor op de pomp zit zou het theoretisch moeten kunnen werken. Geen brandstof niveau weten van de benzine is lastig, ik weet nl niet hoeveel km ik rij op benzine, dus ook niet wanneer die tank ongeveer leeg is. By the way, proficiat met je wagen, ziet er goed uit, idd zeer verslavend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst July 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2005 Originally posted by Ekkel@Jul 11 2005, 23:03 p.s. die banden vind ik nou juist zo gaaf. Echt oog voor detail. Het grijs en wit in de striping komt precies terug in het grijs van de velg en het wit van de reflectieband die om de velg heen zit. Maar goed, je moet er van houden, die amerikaanse banden, da's inderdaad erg persoonlijk. Ik doelde meer op het formaat @ Kees, Ik heb hier met mijn kleinere tank wel een werkende meter. Hij is niet zo precies meer, geeft altijd vol aan, totdat hij bijna leeg is, en loopt vervolgens in een wat rapper tempo naar links, maar je weet wel wanneer hij leeg is.En da's toch wel belangrijk, want zonder benzine start hij niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst July 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2005 Morgen naar het gasinbouwstation even de puntjes op de i laten zetten * gascomputer aan de goede schakelende plus aansluiten. Zit nu aan een schakelende plus die na twee seconde afvalt. Als hij aan de schakelende plus zit die ook plus blijft is de auto ook rechtstreeks op gas te starten. (weet toevallig iemand waar ik die draad op kan pikken onder de motorkap?) * beter stationair afstellen. * benzine meter aan laten sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ekkel Geplaatst July 12, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2005 Toch nog een (of eigenlijk 2) vra(a)g(en): is het normaal dat er 'slechts' 2,8V op de pomp staat? Dat heb ik gemeten op de aarde en de blauwe draad van de pomp. Verder heb ik de in Workshop manual gelezen dat de pomp buiten de tank zit... Klopt dat? Ik vind alleen een benzinefilter (als ik me niet vergis) onder de auto..... De brandstofmeter doet het overigens gewoon. Staat halverwege en er zit ook benzine in de tank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2005 Als je op de donkerblauwe draad hebt gemeten, heb je de benzinevlotter te pakken! Voor de benzinepomp moet je meten tussen de zwarte en de donkergroen/rode draad. Daar komt echter pas spanning op te staan wanneer je de auto op kontact zet (± 1 sec) en wanneer de motor draait ( op de startmotor of op eigen kracht). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ekkel Geplaatst July 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2005 aha... dan lijkt het erop dat de pomp geen stroom krijgt... ik zal zo nog eens kijken. De pomp zit dus samen met de vlotter ìn de tank? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.