Royco Geplaatst April 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2012 Ik heb een YJ hoofdremcylinder cilinder +bekrachtigen gemonteerd maar de voorstemmen doen het maar matig. Bij een volremmen krijg ik beide achterwielen geblokkeerd maar de voor wielen niet. Ik heb al 3 keer ontlucht(2 man methode) Als ik rem met de hand en in het reservoir kijk dan komt er uit het kleine bakje een straal omhoog bij het loslaten van de rem niet. Hier een filmpje ter verduidelijking: http://www.youtube.com/watch?v=99sOHg9VbIg&feature=youtube_gdata_player Net ook gezien dat wanneer ik het fonteintje blokkeer met mijn vinger dat er een fonteintje in her grote reservoir ontstaat, dacht dat die twee toch niet zo met elkaar in verbinding stonden? Wat is er aan de hand? Is de hoofdremcylinder op? Grt Roy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2012 Ik heb een YJ hoofdremcylinder cilinder +bekrachtigen gemonteerd maar de voorstemmen doen het maar matig. Bij een volremmen krijg ik beide achterwielen geblokkeerd maar de voor wielen niet. Ik heb al 3 keer ontlucht(2 man methode) Als ik rem met de hand en in het reservoir kijk dan komt er uit het kleine bakje een straal omhoog bij het loslaten van de rem niet. Hier een filmpje ter verduidelijking: http://www.youtube.com/watch?v=99sOHg9VbIg&feature=youtube_gdata_player Net ook gezien dat wanneer ik het fonteintje blokkeer met mijn vinger dat er een fonteintje in her grote reservoir ontstaat, dacht dat die twee toch niet zo met elkaar in verbinding stonden? Wat is er aan de hand? Is de hoofdremcylinder op? Grt Roy leidingen voor/achter op de juiste aansluiting ? remdrukverdeler gemonteerd? zijn remklauwen goed gangbaar? Als er geen vloeistof zichtbaar uit de hoofdremcilinder lekt zou ik eerst bovenstaande zaken checken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2012 leidingen voor/achter op de juiste aansluiting ? remdrukverdeler gemonteerd? zijn remklauwen goed gangbaar? Als er geen vloeistof zichtbaar uit de hoofdremcilinder lekt zou ik eerst bovenstaande zaken checken! De leidingen zijn volgens mij juist aangesloten: het kleine reservoir is op de remkrachtverdeler aangesloten de kant waar de leiding zit die naar achter gaat, het voorste reservoir is aangesloten op de remkrachtverdeler aan de kant waar de twee voorremleidigen zijn aangesloten. Een remkrachtverdeler is gemonteerd De remklauwen zijn pas onderhanden (nieuwe rubbers, nieuwe piston) genomen en moeten gangbaar zijn, maar dat ga ik voor de zekerheid nog even uitproberen, maar als de klauwen niet gangbaar zouden zijn dan nog zou er toch geen fonteintje moeten ontstaan bij het indrukken van het rempedaal toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2012 remkracht verdeler kan ook nog vast zitten zo dat hij meer druk naar achter stuurt dan voor de meeste remolie word verplaatst naar de voor remmen het grote bakje het kleine is voor de achter remmen de remkracht verdeler zorgt er voor dat achter niet harder remt dan voor ivm blokkeren achter wielen zo raak je in een slip als achter kant blokkeerd zo als ik het zie zit er nog lucht in het systeem naar de voor as dus eerst goed ontluchten zonder vacuum moet pendaal hard zijn trek vacuum slang eens los van hoofdrem cilinder dus na de klep die in slang zit en rem dan eens zakt het pendaal weg zit er lucht in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2012 Ik heb de hele hoofdrem cilinder er weer uit gehaald, op de werkbank de 'benchbleed' methode toegepast. Het resultaat is dat er nog steeds het fonteintje is uit het eerder geplaatste filmpje, dat lijkt me toch niet goed?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 16, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2012 Hmmm, heb maar eens met de expert uit Wommels gebeld en Nico zegt dat de hoofdremcilinder stuk is, een nieuwe hoofdremcilinder wordt mij toegezonden, Wordt vervolgd...... (zodra m'n pakket er is) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2012 Zoals het er nu uit ziet is de hoofdremcilinder uit het filmpje gewoon goed, die conclusie trek ik omdat ik gisterenavond de nieuwe heb gemonteerd en deze net zo slecht werkt. Nu heb ik de hele nacht in mij bedje liggen malen en denk ik dat ik weet waar het fout gaat en ik iets heeeel stoms heb gedaan al voorafgaand aan de montage van de bekrachtiger en hoofdremcilinder . Als het zo is dan ga ik dat hier wel delen nadat ik me zelf goed voor de kop heb geslagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2012 Nou me kop is nog heel, geen foutje gemaakt in restauratie van de remklauwen, wel beide klauwen helemaal uitelkaar gehad en nagelopen. Na montage nog steeds slecht remmen en het pedaal is tegen de bodem te trappen. Weer de hoofdremcilinder losgehaald van de bekrachtiger en de drukstift nu verder uitgedraaid tot dat de hoofdremcilinder enkele mm ingedrukt wordt bij het aandraaien van de hoofdremcilinder en ja hoor, we remmen weer en het pedaal raakt de bodem niet meer. Wat 2 mm toch een verschil maakt ......... Alleen jammer dat ik voor niks een hoofdremcilinder heb aangeschaft. Een wijze les, fonteintje in de hoofdremcilinder is normaal als je hem indrukt, want zowel de nieuwe als die andere doen beide. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst April 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2012 Gelukkig dat de boel het toch doet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 22, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2012 Gelukkig wel ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2012 ter info voor wie wil weten hoe die drukstift er uit ziet: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2012 Zit dat stelboutje niet geborgd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst April 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2012 Is het wel gebruikelijk dat er een stelboutje in zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2012 Het is zeker gebruikelijk dat er een stelboutje in zit, en niet alleen bij Jeep. (Wijsheid volgens google) Een borgmoer zit er wonderbaarlijk niet op, dus ik heb er maar wat borgmiddel tussen gedaan voor de zekerheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst June 11, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2012 Heb nu ff een poosje gereden met de rembekrachtiger maar hij doet het veel te goed eigenlijk, er zit totaal geen 'gevoel' meer in het remgebeuren. Als je remt, rem je snel te hard en moet je je voet corrigeren. Ik heb een vacuumpomp op mijn dynamo, ik heb een diesel dus geen vacuum op het spruitstuk(maar druk ) De leiding loopt rechtstreeks naar de vacuumbekrachtiger met tussen de leiding een T-stuk met een expansivaatje. Iemand een idee of er iets van een druk/vacuum regelaar tussen kan/moet om hem wat minder sterk te maken? Als ik de vacuum slang loskoppel dan remt ie zoals voorheen, doceerbaar maar hard trappen. Bijkomstig probleem is dat nou ik na 2200km op vakantie te zijn geweest met de CJ het idee had dat de remmen in mijn weg auto heel slecht waren, was niet zo, moest even omschakelen dat er wel weer iets druk op het pedaal moet gegeven worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.