Bleek Geplaatst September 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2012 Het was nu goed maar had nog steeds een remverschil van 20 % dus zit binnen de norm maar toen ik op die rollenbank stond zat de beste man te wachten totdat mijn banden zouden blokkeren en dat gebeurde dus niet dus ik heb het idee dat hij nog steeds niet de volle 100% remt aan de achterkant. Hij is ontlucht maar ja wie weet zit er nog wel wat in maar het pedaal voelt goed aan en zakt ook niet weg dus lucht lijkt me van niet. Misschien de verdeler aan de slechte kant o.i.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst September 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2012 Ik heb ook lang problemen gehad met de remmen van mijn yj, heb eerst nog schijfremmen achter gemonteerd. Maar remde nog steeds niet geweldig. Heb uiteindelijk via Boris een grand cherokee rembekrachtiger gekocht en gemonteerd en daarna remde die als een speer. Heb eventueel nog wel een zo goed als nieuwe rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een yj 4.0 liggen maar weet niet of je daar mee geholpen bent. Vergeet niet dat je met je grotere banden en dergelijke meer van je remsysteem vraagt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2012 Het is in pricipe altijd goed geweest maar na de ombouw had ik er last van dus vandaar mijn vraag. Die grotere banden lagen er voorheen ook al op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst September 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2012 Patrick, de remmerij van 2,5 l en 4,0l zijn het zelfde dus daar hoef je je niet druk om te maken. Vaak zit het in het afstellen van de achterremmen of de wielremcilinder werkt niet helemaal lekker meer door vuil en/of roest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst September 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2012 Hey Patrick, bij mij was het een defecte remcilinder die het veroorzaakte. Vuil en roest verminderde de werking. Remcilinder vervangen en nu is het weer top. Ik had naderhand wel iets remverschil, maar door het opstellen heb ik dit opgelost. Groet John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst September 29, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2012 Vorige week gebeld met Ed en hij kwam met de tip dat ik naar de remcillinders moest kijken en dat heb ik gedaan. Remcillinder helemaal schoongemaakt en nagezien en is in orde volgens mij. De remmen doen het ook alleen zou ik dat remverschil van 20% tot een minimum willen beperken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Dat hadden ze vorige keer al gedaan en ik weet niet meer hoe zwaar hij was geworden, zodra ik de papieren heb laat ik het je weten. 1590 leeg en 1690 rijklaar met max gewicht van 1900 kg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst October 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Ik heb mijn papieren nog steeds niet binnen dus heb nog niet gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst October 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Hmm....mijn Wrangler 4.0 is gekeurd op 1490 leeg, 1590 rijklaar met softtop, stoffen deuren en kleine bandjes. Oh ja...en zonder lier en trekhaak Mag echter niks trekken volgens de papieren... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Ik heb mijn papieren nog steeds niet binnen dus heb nog niet gekeken. Ik heb al gekeken voor jou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst October 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Heb net ook gekeken ik had niet in de gaten dat die wel al op de site zou staan van het rdw. John de mijne is gewogen met lier, kleine bandjes , harde deuren en met softtop. Vind het alleen lang wachten nu op de papieren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst October 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2012 Frustrerend... ben je eindelijk klaar, moet je nog wachten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst October 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 6, 2012 We mochten het nog wel zeggen gister. Nu nog een apk er op deze week en gaan met die banaan 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Na alle romslomp met de papieren en de apk is de de jeep weer street legal maar ik heb nu het volgende probleempje. Het volgende doet zich dus voor. Als ik moet stoppen voor b.v een kruispunt of stoplicht o.i.d en ik begin te remmen gebeurd er nog niks maar als ik de koppeling intrap valt de motor uit. Als je dan de koppeling terug op laat komen slaat hij gelijk terug aan. Zou dit een vacuum probleem kunnen zijn of moet ik dit ergens anders zoeken? Stationair loopt hij gewoon goed en als je dan gas geeft en weer los laat blijft hij gewoon netjes lopen. Hoe heet die box die onder de stuurstang zit en links onder de computer? Volgens mij heet het een airbox maar ik heb niet echt een idee waar hij precies voor dient en wat hij doet. Er zit nog een los slangetje aan maar ik heb geen idee waar hij naar toe moet ,ik zal deze morgen even op de foto zetten zodat het duidelijk is welke ik bedoel. Maar mijn idee is dus dat dit te maken heeft met het stil vallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Het volgende doet zich dus voor. Als ik moet stoppen voor b.v een kruispunt of stoplicht o.i.d en ik begin te remmen gebeurd er nog niks maar als ik de koppeling intrap valt de motor uit. Als je dan de koppeling terug op laat komen slaat hij gelijk terug aan. Gewoon een feature; start stop systeem, hebben ze ook in de allernieuwste JK's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Bedoel je dat je dan nog steeds remt tijdens het ontkoppelen en terug weer koppelen? Wat gebeurt er als je je rem intrapt bij stationair draaien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 (bewerkt) Hoi Bleek Die ronde pot is een koolstoffilter tbv de ontluchting van de benzinetank, zitten 3 aansluitingen op 1 dikke slang naar de tank, 1 naar de luchtfilterbox en 1 dunne naar het inlaatspuitstuk, deze trek onder vacuum een klepje open. Als je het stelschoefje in het gasklephuis een beetje uitdraaid blijft hij wel lopen bij het benaderen van een kruising, bij starten zal hij dan ook een fractie van een seconde naar een 1000 toeren gaan en wordt daarna meteen teruggeregeld naar ongeveer 800 toeren. November 1, 2012 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 De eerste hybride YJ is een feit! 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Gewoon wat je normaal doet als je aan komt rijden en moet stoppen op het moment dat je de koppeling intrapt dan valt hij stil. Volgens mij gebeurd er niks bijzonders als ik de rem intrap , wat zou er kunnen/moeten gebeuren als je dat doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Hybride haha hij is wel zuiniger geworden geloof ik. Zal eens kijken Theo merci die dikke slang heb ik nog los liggen volgens mij en denk dus dat die ook de boosdoener is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 De jeep is nu 2 keer redelijk goed gestest in het terrein en alles lijkt naar behoren te werken echter had ik afgelopen zondag problemen tijdens het lieren. Ik moest een redelijk eindje lieren daar ik redelijk goed vast zat, nadat ik een stukje aan het lieren war viel de stroom volledig weg in de jeep het voltmeterje sloeg volledig terug en de motor viel zelfs uit. Gelukkig starte hij vrij snel weer maar zodra ik het knopje in drukte voor de lier viel hij weer helemaal weg.Nadat ik hem een poosje had laten draaien op een wat hoger toerental kon ik de lier weer bedienen en deed hij het weer een stukje om daarna weer helemaal weg te vallen en zo ging dat een paar keer totdat ik eindelijk verlost was uit mijn zeer natte omgeving Dus ik denk dat de accu zijn beste tijd wel gehad heeft en ik mag gaan uitkijken voor een andere (tips en advies zijn wederom welkom). Of moet ik kijken naar een andere oplossing zoals een tweede accu plaatsen o.i.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst November 13, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 13, 2012 Heb zelf gekozen voor een yellowtop accu (optima). Redelijk prijzig maar naar mijn idee het geld waard Was echt een verbetering ten opzichte van de normale accu en zeer geschikt voor gebruik icm lieren etc... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst November 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2012 (bewerkt) Ik zat daar ook al aan te denken maar ik heb al zoveel merken voorbij zien komen maar hopelijk lost dit het lier probleempje op. Zit een beetje te twijfelen tussen deze 2 Exide 900DC deep cycle accu 12 volt http://roan4x4.nl/images/exide9001.bmp November 14, 2012 bewerkt door Bleek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2012 Ik zat daar ook al aan te denken maar ik heb al zoveel merken voorbij zien komen maar hopelijk lost dit het lier probleempje op. Zit een beetje te twijfelen tussen deze 2 Exide 900DC deep cycle accu 12 volt http://roan4x4.nl/images/exide9001.bmp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst November 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2012 Keb een Exide gehad maar rij nu al jaren met een yellow top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.