Foggy Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Hallo, Ik ben Peter en ik woon in Nootdorp en ben amerikanen gek. Ik heb net mijn '96 Mustang verkocht en zoek nu een Grand Cherokee. Ik volg dit Forum al een paar weken en nu heb ik een paar vragen: Ik ben vandaag wezen proefrijden met een '97 v8 met 200.000km gelopen. Wagen ziet er mooi uit en loopt netjes. Alleen de voorruit moet vervangen worden. Wat kost dat zo'n voorruit en tjdens het proefrijden hoorde ik achter een soort schurend geluid wat begint boven de 50 km. Is dit het cardan? Kunnen jullie me nog wat tips geven waar naar te kijken? Alvast bedankt voor de moeite Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Originally posted by Foggy@Jun 29 2005, 22:51 Hallo, Ik ben Peter en ik woon in Nootdorp en ben amerikanen gek. <div align="right">← Nuts??? welkom bij de gekken club; wen er maar vast aan: J.E.E.P. : Just Empty Every Pocket, bedenk wat het bij een normale auto zou kosten en dan drie keer meer, maarja je hebt er wel een Jeep voor voor zover het schurende geluid, dif of bak denk ik maar aangezien ik geen ervaring met GC heb laat ik me er niet over uit. voor het ruitje kun je eens kijken bij carglass als je een verzekering hebt die het dekt..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst June 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2005 Voor een ruit kun je ook Hans Bastings eens bellen in Maasmechelen --> http://home.mobile.de/bastings Het schurende geluid kan je diff of tussenbak zijn zoals Pullie aangaf. 't Kan iets simpels zijn als olie toevoegen/verversen, maar 't kan ook slijtage zijn aan je vertanding. Nog een mogelijkheid (en misschien waarschijnlijker) is de visco koppeling in je tussenbak. Deze staat erom bekend dat ie rond de 100.000+ kilometers gaat slijten. Dit kun je testen door korte 8'tjes te rijden met de auto. Schokt hij dan of voelt het alsof er een wiel grip zoekt dan is je visco waarschijnlijk naar z'n grootje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst July 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2005 Je hebt veel kans dat het differentieel gereviseerd moet worden of de steekassen met wiellagers vervangen moeten worden. Ga dan maar vast sparen, dat zijn geen goedkope reparaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Foggy Geplaatst July 15, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2005 Hallo, Ik heb sinds één week een GRAND CHEROKEE V8 5,9 LIMITED UIT JAN 1998. Ben appetrots natuurlijk en de wagen loopt als een zonnetje en rijd als een trein. Het enige wat me zorgen maakt is het olieverbruik Hij verbruikt ongeveer 1 liter op 1500 á 2000 km. Is dit normaal? Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo. De wagen heeft 130.000 km gelopen en is in 2001 ingevoerd uit Duitsland. Een kennis van me vertelde dat het denkelijk de klepseals zijn. Wat is jullie gedachten hierover? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Een trotse JEEPER. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2005 verbruiken, is dat inclusief het terrein afbakenen, als ie het verbrand zou ik me zorgen gaan maken, als ie het lekt gewoon boven een put parkeren, Jeep motoren lekken bijna altijd wel iets namelijk.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst July 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2005 Originally posted by Foggy@Jul 15 2005, 20:53 Hallo, Ik heb sinds één week een GRAND CHEROKEE V8 5,9 LIMITED UIT JAN 1998. Ben appetrots natuurlijk en de wagen loopt als een zonnetje en rijd als een trein. Het enige wat me zorgen maakt is het olieverbruik Hij verbruikt ongeveer 1 liter op 1500 á 2000 km. Is dit normaal? Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo. De wagen heeft 130.000 km gelopen en is in 2001 ingevoerd uit Duitsland. Een kennis van me vertelde dat het denkelijk de klepseals zijn. Wat is jullie gedachten hierover? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Een trotse JEEPER. <div align="right">← Allereerst: welkom en van harte Je hoort nu ook bij de club van de grootverbruikers! Ik rij een 5.2 uit '96, met zo'n 150 op de teller. Brandstof is niet aan te slepen. Lange ritten = tankwagen aan de trekhaak Olieverbruik is echter niet noemenswaardig, zeker niet in de buurt van wat jouw beest doet Klaarblijkelijk ken je de vorige eigenaar "Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo" , weet hij niet waar het probleem zit? Want een probleem lijkt het mij zeker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Foggy Geplaatst July 21, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2005 Originally posted by BUFFALO@Jul 17 2005, 20:27 Allereerst: welkom en van harte Je hoort nu ook bij de club van de grootverbruikers! Ik rij een 5.2 uit '96, met zo'n 150 op de teller. Brandstof is niet aan te slepen. Lange ritten = tankwagen aan de trekhaak Olieverbruik is echter niet noemenswaardig, zeker niet in de buurt van wat jouw beest doet Klaarblijkelijk ken je de vorige eigenaar "Bij de vorige eigenaar was dat 2 jaar geleden al zo" , weet hij niet waar het probleem zit? Want een probleem lijkt het mij zeker! <div align="right">← De vorige eigenaar vulde de olie en de benzine tank bij en dat was zijn kennis van auto's. De wagen geeft als je echt gas geeft een blauwe rookwalm en als je rustig rijd zie je niets. Ik krijg nu al een paar keer het advies zolang je niet onder de 1 liter op 1000km komt zit je nog steeds safe. Ik kijk het nog effe aan heb de wagen pas 2 weken en rijd zelf niet echt veel kilometers. heb er nu 10 w 40 van Kroon oil in gedaan dat schijnt een wat dikkere speciaal voor oliezuipers te zijn Wordt vervolgt bij de volgende tank beurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Foggy Geplaatst August 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by Foggy@Jul 22 2005, 00:21 De vorige eigenaar vulde de olie en de benzine tank bij en dat was zijn kennis van auto's. De wagen geeft als je echt gas geeft een blauwe rookwalm en als je rustig rijd zie je niets. Ik krijg nu al een paar keer het advies zolang je niet onder de 1 liter op 1000km komt zit je nog steeds safe. Ik kijk het nog effe aan heb de wagen pas 2 weken en rijd zelf niet echt veel kilometers. heb er nu 10 w 40 van Kroon oil in gedaan dat schijnt een wat dikkere speciaal voor oliezuipers te zijn Wordt vervolgt bij de volgende tank beurt. <div align="right">← Ik heb vorige week maar de stoute schoenen aangetrokken en het intake manofold verwijderd In het manifold zat een aardige sloot olie tegen de achterkant. Blijkt dat de pakking er tussen uit is. Nieuwe pakkingen bij Part&stuffs besteld en weer gemonteerd. Hij loopt weer als een zonnetje en volgens mij geen olie verbruik meer. Bij vol accelerenen schiet de afdekhemel van het zonnedak naar achteren. WAT EEN BEEST. Wordt weer vervolgd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 kijk......mooi man Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 De mijne heeft de afgelopen 10000 km geen druppel olie verbruikt... ik maak me zorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.