Cherokee1994 Geplaatst June 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2012 Hallo, Ik krijg mijn sleutel niet uit het contactslot. De versnellingshandel staat gewoon in P. De sleutel wil net die laatste mm niet verder draaien. Ik heb al wat topics nagelopen maar ik heb nog geen goede oplossing gevonden. Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst June 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2012 Stuur een beetje heen-en-weer draaien? Heb je 'm niet op slot gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee1994 Geplaatst June 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2012 Nee, zover was ik ook al wel. Ik vermoed dat het met de P/N schakeling te maken heeft. Je kunt de sleutel er nl. ook niet uithalen als de 'pook' van de automaat in bijv. stand D staat. Blijkbaar wordt er normaal gesproken, als alles werkt zo als het zou moeten, een blokkade opgeheven in het contactslot op het moment dat de pook in P of N staat. En dat is nu niet het geval meer. Heeft iemand een suggestie, voordat ik mijn hele stuurkolom uit elkaar haal? Alvast bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2012 Volgens mij is er al eens eerder over geschreven wellicht voor een ZJ of WJ. Ik zou de zoekfunctie er maar op loslaten. Uiteindelijk bleek het bij de versnellingsbak te zitten en was het naar ik dacht een kwestie van afstellen tussen pook en schakelaar op de bak. Succes met je speurtocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst July 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2012 Als de shifter cable niet goes afgesteld is zo dat de shifter niet echt goed in park staat , dan kan de kontact sleutel er niet uit. Als de aftstelling goed is kan je altijd het lockout kabeltje los maken bij de shifter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst July 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2012 je schrijft dat de versnelling in P staat dus ga ik ervan uit dat je een automaat hebt? In dat geval zit er een NSS oftewel een Neutral Safety Switch in die mechanisch registreerd waar de versnelling in gezet word. Na verloop van tijd is reiniging noodzakelijk. Bij mij ging bv. het achteruitrijlicht niet meer aan. Ook bleef een paar keer de sleutel vastzitten net als bij jouw. In onderstaande link wordt uitgelegd hoe je dat ding kan schoonmaken. Is echt simpel! Klik! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2012 je schrijft dat de versnelling in P staat dus ga ik ervan uit dat je een automaat hebt? In dat geval zit er een NSS oftewel een Neutral Safety Switch in die mechanisch registreerd waar de versnelling in gezet word. Na verloop van tijd is reiniging noodzakelijk. Bij mij ging bv. het achteruitrijlicht niet meer aan. Ook bleef een paar keer de sleutel vastzitten net als bij jouw. In onderstaande link wordt uitgelegd hoe je dat ding kan schoonmaken. Is echt simpel! Klik! Succes! Die switch zorgt er niet voor dat de sleutel wordt geblokkeerd maar kan er wel voor zorgen dat de auto niet kan starten of dat de achteruitrijlichten niet goed functioneren. De sleutel wordt geblokkeerd door de tweede kabel van de shifter die naar de stuurkolom gaat. Op de tekening van AW1234 goed te zien (park interlock cable) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee1994 Geplaatst July 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2012 Bedankt voor de tips. Ik ga ze uitproberen. Wat me overigens opviel is dat er bovenop de stuurkolom, verstopt onder de plastic behuizing, een 'stangetje' nogal los zat. Die loopt vanaf ongeveer het contactslot 20 tot 30 cm naar beneden. Ik kon het makkelijk heen en weer jutteren. Maar helaas niets zien. Ik kreeg het idee dat die doorloopt tot het contactslot en dat tie mogelijk daar ergens vastgezeten heeft. Nogal een vaag verhaal...maar misschien herkent iemand het Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee1994 Geplaatst August 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2012 Het probleem is vandaag eindelijk opgelost. Wat bleek. De park interlock cable was losgeraakt bij de verbinding met een stangetje boven de stuurkolom. Het uiteinde van de kabel bestaat uit een soort kunststof 'kommetje' en het uiteinde van het stangetje dat de stuurkolom in gaat is kogelvormig. Door ze weer in elkaar te klikken was het probleem opgelost. Je moet daarvoor wel de stuurkolom losmaken en laten zakken en de onderzijde van het dashboard demonteren. De ruimte die onstaat tussen het dasboard en het stuurhuis is precies voldoende om de boel weer aan elkaar te klikken. Het is wel een gepriegel maar het is goed te doen (als je eenmaal weet wat het probleem is). De tip van JeePee heeft me uiteindelijk naar de oplossing geleid. Bedankt voor alle input. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.