renegosen2000 Geplaatst July 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2005 hallo Jeepers ik wil mijn v8 die is vast gelopen ombouwen naar het liefst een diesel wie heeft er ervaring of weet voor mij een oplossing welke machine er in zou passen? en kan ik dan mijn automaat behouden? graag reacties op regos@sr.net groeten Rene Gosen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2005 kwam ik toevallig gisteren tegen maar volgens mij is het een mercedes diesel wat in de WJ ligt bel bastings eens http://home.mobile.de/bastings Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 In een WJ Grand ligt inderdaad een Mercedes blok. Maar ik vermoet dat we hier praten over een ZJ, daar de auto uit 1994 komt. Daar lagen dus wel nog andere diesel blokken in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 uhuh een 2.5 TD lijkt me wat aan de lichte kant, en waneer je toch een motor wissel doet, beter in 1x goed te doen de 3.1 van de WJ past ook vast wel het makelijkste lijkt mij om contact op te nemen met bastings voor andere motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 Motor zal wel passen, daar zit het probleem niet. Problemen kun je verwachten met de bak, die moet achter het blok passen ( mechanisch) en zal op andere toerentallen moeten gaan schakelen.... En dan is er nog het electrische verhaal: De ZJ maakt gebruik van een databus voor communicatie tussen de verschillende componenten ( ECU, Automaat, Dashboard, enz). Het beste is dus een originele aandrijflijn uit een ZJ te gebruiken, en de complete handel, incl. draadboom, om te zetten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 En vervolgens door de RDW molen heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Jep.. da's nog ff lastig, maar zeker niet ondoenlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2005 mijn ervaring met de RDW is (dit ging om een zelfbouw boottrailer van 2500KG) is dat hoe meer idiot proof je de boel hebt en nog belangrijker hoe duidelijker je het op papier hebt staan met schema's en tekeningen hoe makkelijker het gaat. oftewel, hoe luxer het eruit ziet hoe makkelijker.. maar dat is mijn ervaring Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst July 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2005 Vergeet het maar, je kan het zo goed doen als je wil maar een motor wijziging is niet zomaar gebeurt ( bij de RDW). je krijgt het denk ik er niet door. (buurman die al 12 jaar bezig is om een orginele AMC V8 in zijn CJ5 te leggen ( waar een 6 Cil in zaT). al meer als 4 x naar lelystad geweest.....dan dit niet goed, dan dat weer....en denk niet dat het een of ander oud lijk is..... elk boutje is los geweest, gestraald en gegalvaniseerd of vervangen door RVS, alles is nieuw. van raamrubber tot ventieldopje en aandrijfassen De motorwijziging word je niet gegund door de nederlandse staat.... vergeet het idee of voer iets in vanuit het buitenland....dan maak je nog wel kans..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.