Menno Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 ik denk dat het tijd wordt om toch maar es origineel verhoogd veren pakket te kopen met alle toeters en bellen er bij, maarrrr wat moet ik nemen een 3,5" of 4" verhoging, en moet ik daarvoor speciaal een slip yoke voor aanschaffen of kan dit ook met de standaard aandrijflijn? ik zie dat utah een 3,5" heeft met andere aandrijfas maar waarom neem je dan geen 4"? alvast bedankt voor de antwoorden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 ik zie dat utah een 3,5" heeft met andere aandrijfas maar waarom neem je dan geen 4"? Pssssssssssst Tis 4.5". En de keuze voor 3.5" Black Diamond en 1" shackles?? Tja das een gok en afgaan op wat die Amerikanen zeggen op hun forums. En die SYE-kit. Gaan voor zekerheid. Zeker als je al wat elende heb gehad met je aandrijflijn. Sinds die tijd dat ik de SYE heb, heb ik ook nergens meer last van. Dit alles is de beste investering geweest voor mijn Jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 ja oké, je totaal 4,5" , maar waarom heb je niet voor 4" veren gekozen, als je toch zon sye-kit erbij hebt genomen? is ie toch weer een stukje hoger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 of 6"das nog hoger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 maar waarom heb je niet voor 4" veren gekozen, afgaan op wat die Amerikanen zeggen op hun forums. Daar bedoel ik mee. De ervaringen opgezocht die Amerikanen hebben met bepaalde merken. Mijn keuze is daarom gevallen op Black Diamond en die hebben geen 4" maar 3.5". Dan komt er ook nog bij wat het allemaal kost. Verschepen bepaalde bedrijven die op het net verschillende verhogingen aanbieden ook naar Nederland? Dan ga je dus kijken wie er wel en wie er niet naar NL verzenden. Dan kijk je ook nog eens wat die bedrijven aan keuzes hebben aan verhogingen. En waar ik het nu allemaal besteld heb, heb ik nou eenmaal ook goede ervaringen mee. Zoals meerdere op dit forum. 4WD.com Dit alles bepaald een hoop bij wat je besteld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2005 Originally posted by dezperado@Jul 7 2005, 23:27 of 6"das nog hoger <div align="right">← Ach voeg er nog een Spring over Axle aan toe en je bent weer iets hoger. Achja. Wie weet ooit eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 hé utah, heb jij misschien die bestelnummers nog van sye-kit en aandrijfas, want ik zie verschillende staan, en kan niet helemaal uit komen welke ik zou moeten nemen, en tevens van die shackles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Originally posted by Menno@Jul 8 2005, 14:03 hé utah, heb jij misschien die bestelnummers nog van sye-kit en aandrijfas, want ik zie verschillende staan, en kan niet helemaal uit komen welke ik zou moeten nemen, en tevens van die shackles <div align="right">← UTAH Ikke en Cees van G hebben advanced adapters slip yokeeliminators van 4wd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 ja ik heb het gevonden maar wat is nu het verschil tussen NP231 Slip Yoke Eliminator Kit, en Advance Adapters Wrangler Slip Yoke Eliminator Kit, behalve de prijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MudMiep Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Originally posted by Menno@Jul 8 2005, 20:33 ja ik heb het gevonden maar wat is nu het verschil tussen NP231 Slip Yoke Eliminator Kit, en Advance Adapters Wrangler Slip Yoke Eliminator Kit, behalve de prijs <div align="right">← Het AA type, art. no. 507906 wat wordt aangeboden wordt geleverd met het oude type mainshaft met naaldlagers, de art. no. 52231 heeft dat naaldlager niet meer. Om 52231 te kunnen monteren moet het bestaande naaldlagertje eruit worden getikt. JeePee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2005 Originally posted by MudMiep@Jul 8 2005, 23:25 Om 52231 te kunnen monteren moet het bestaande naaldlagertje eruit worden getikt. JeePee <div align="right">← Hihi Hadden ze dit vanavond maar in Westervoort gelezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst July 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2005 ja ik heb zon beetje alles gevonden, alleen die boomerang shackles 1" hoger, kan ik echt nie vinden?, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2005 zondag 17 juli te Diemen steeg het blauwiskud gevaar met 2,5 inch + shackles naar 3,5 beide bodylift maar Utah op 33 banden en SSJ10 op 31 ers Utah 3,5 veren lift en SS J10 op 2,5 veren lift beide met shackles Het was weer een leuk knutseldagje en de Chinees in Diemen is goed bevonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2005 Originally posted by MudMiep@Jul 8 2005, 23:25 Het AA type, art. no. 507906 wat wordt aangeboden wordt geleverd met het oude type mainshaft met naaldlagers, de art. no. 52231 heeft dat naaldlager niet meer. Om 52231 te kunnen monteren moet het bestaande naaldlagertje eruit worden getikt. JeePee <div align="right">← Bij advance adapters moeten OOK de naaldlagers eruit getikt worden Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by dezperado@Jul 18 2005, 01:17 Bij advance adapters moeten OOK de naaldlagers eruit getikt worden Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers. <div align="right">← Het gaat niet over Advance Adapters of een ander merk, maar de verschillende afgebeelde types. Volgens mij is de SYE waar geen merk bijstaat nl. ook van Advance Adapters. ( die heb ik er zelf een jaar geleden onder gesleuteld) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by dezperado@Jul 18 2005, 01:17 <div align="right">← Beetje opgefokt ofsow?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by Utah@Jul 18 2005, 10:43 Beetje opgefokt ofsow?? <div align="right">← nee alleen als ik weer terug moet omdat ik de verkeerde onderdelen heb gehaald hehehe vind dat een geweldige smiley Ik zou nooit hier echt boos reageren alles met een lepel of schep humor. Altijd blijven lachen en als dat niet lukt gewoon ff naar een foto van jou kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by dezperado@Jul 17 2005, 23:24 zondag 17 juli te Diemen steeg het blauwiskud gevaar met 2,5 inch + shackles naar 3,5 Een vraagje.voor de heren tecneuten. Op welke eenvoudige manier kan ik mijn achter shackles (het originele) los krijgen? Moet ik hiervoor mijn benzinetank los manken ? alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 als het goed is zit de bout er van de zeikant naar binnen in met de moer aan de binnenkant zodat je de tank er niet uit hoeft te halen. als dat niet het geval is kun je hem losdraaien en iets naar binnen tikken en de kop eraf slijpen, de tank eruit halen is namelijk een bud-klusje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Originally posted by jeepmania@Jul 18 2005, 17:16 Op welke eenvoudige manier kan ik mijn achter shackles (het originele) los krijgen? Moet ik hiervoor mijn benzinetank los manken ? <div align="right">← Echt gemakkelijk is het niet , maar je kunt die bouten eruit tikken zonder de benzinetank te demonteren. Probeer de bout wat om te wrikken zodat je hem tussen de tank en de beschermplaat eruit tikt. Als je de nieuwe shackle eronder monteert, steek dan meteen de bout van buitenaf erin. Dat maakt dit klusje in de toekomst een stuk prettiger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Heren bedankt voor jullie snelle reaktie, in mijn geval is de moer aan de buitenkant, daarom dacht wat een bud klusjes. nogmals thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 Als je de moer eraf draait dan moet je de bus die in het rubber zit eruit pielen. Je heb daarna zo veel ruimte om de bout er schuin uit te halen. Dit werkte bij mij zonder problemen. Het rubber zit erook in twee delen in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2005 moer eraf bout richting tank tikken en met ijzerzaagje kop eraf zagen nieuwe bout erin en moer aan de kant van de tank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst July 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2005 YES YES YES , Ongelofelijk hoe blij ik was toen het oude los kreeg. Dankzij jullie advis is mij geluk nogmals mijn dank. voorlopig nog links achter , morgen ga ik weer verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.