Eelco Geplaatst August 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2005 Ben ook bezig met de shackels, en krijg ze er achter niet uit ivm benzine tank. als ik de kop eraf zaag, wat voor een bout moet er dan in? m10? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst August 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2005 op de shackle punten M12..(die jij bedoeld dus) op de vaste punten M14 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmania Geplaatst August 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2005 Mijne is goed geluk, ben haarstike blij . Haakse slijper doet wonderen. iIk heb een nieuwe gekocht en daar zit de bouten erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eelco Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Gisteravond is bij mij ook alles gelukt. Na eest zelf nog eens een uurtje naar de achtershackels te hebben gekeken, toch maar hulp ingeschakeld en naar Rotterdam gereden. Daar met Jeeped de benzinetank laten zakken. Daarna konden we er wel bij, alhoewel het rechts achter nog steeds erg krap was. Maar het is gelukt en het ziet er goed uit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Originally posted by dezperado@Jul 18 2005, 01:17 Bij advance adapters moeten OOK de naaldlagers eruit getikt worden Dus bovenstaande klopt niet volgens mij want 507906 doet het dus ook zonder die lagers. <div align="right">← Hebben jullie toevallig ook foto's gemaakt welk naaldlager er uit moet kan ik me alvast een beetje geestelijk voorbereiden, of kom ik dit vanzelf tegen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Originally posted by Menno@Aug 9 2005, 21:03 Hebben jullie toevallig ook foto's gemaakt welk naaldlager er uit moet kan ik me alvast een beetje geestelijk voorbereiden, of kom ik dit vanzelf tegen, <div align="right">← De naaldlagers in de tandwieletjes : Op deze foto zie je meteen het verschil tussen de oude en nieuwe mainshaft. Het gladde stuk in het midden is bij de nieuwe een stukje dikker omdat daar geen lagers meer om hoeven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 ahha, zo ziet het er easy uit, ik zal vast op het moment supreme wel meer vragen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Originally posted by Menno@Aug 9 2005, 21:32 ahha, zo ziet het er easy uit, ik zal vast op het moment supreme wel meer vragen hebben <div align="right">← Hier kun je alles op je gemak volgen is voor TJ maar is zelfde NP231 zijn 2 pagina's heel duidelijk met alle fotos. Zorg dat je een paar goede tangen hebt om de veerringen te verwijderen want dat is een heel gepiel en vergeet op het laatst niet het slangetje van de oliepomp er op te zetten en bestel gelijk goeie kit bij 4wd SlipYoke Eliminator Kit plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 9, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 en bestel gelijk goeie kit bij 4wd das een goeie, volgens mij vliegt ie al ik had net ook al ergens gelezen dat je ook gelijk die ketting beter kan vervangen als je toch bezig bent maar goed moet ik die kit maar bij de dealer halen, om die nou alleen op het vliegtuig te zetten vindt ik ook zo zielig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 TJ is niet helemaal hetzelfde als YJ... het staartstuk van de 231 is bij de TJ anders! Bij het demonteren zul je dus een aantal zaken tegenkomen die anders zijn als in de link van Dez! Nadat het staartstuk gedemonteerd is, zijn er (als het goed is ) geen verschillen meer! Succes! edit: Die ketting hoef je je geen zorgen over te maken. Als je disconnect in de vooras naar behoren werkt, staat die bij normaal gebruik stil! Bij mijn '87er was er geen slijtage waarneembaar! Bij een XJ, ZJ of TJ is dat anders, daar draait de ketting altijd mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 9 2005, 22:10 TJ is niet helemaal hetzelfde als YJ... het staartstuk van de 231 is bij de TJ anders! Bij het demonteren zul je dus een aantal zaken tegenkomen die anders zijn als in de link van Dez! Nadat het staartstuk gedemonteerd is, zijn er (als het goed is ) geen verschillen meer! <div align="right">← Gewoon de bijsluiter lezen...dan kan er niks mis gaan (RTFM weet je wel? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 9, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2005 Ook hier ken je ff spieken als je liever gekleurde plaatjes wil. www.jeepsunlimited.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2005 nice pics kan ik wat mee !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2005 hebben jullie die spacers van de shackles toevallig korter gemaakt? en gelijk de volgende, die schokbrekers komen niet uit hun eigen omhoog? dit hoort toch wel zo te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2005 nou dat van die shackles heb ik al geregeld!! maar nu nog een klein vraagje, ik ben met die nieuwe as bezig maar op de plek waar ik de naaldlagers weg moet halen moet ik daar nog wat speciaals opsmeren? of blijft dit gewoon ijzer op ijzer? hopende op antwoord, dank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 ik heb nu alles inelkaar en alles rijdt en draait, heb ik alleen nog 1 vraagje, misschien dat jullie daar wel een antwoord op weten, ik heb de transfer loweringkit er tussen uit gehaald en volgens mij heeft utah dit ook? moet ik nu andere keggen tussen me veren leggen om de hoek van het achterste kruisje eruit te halen of hoeft dit niet!! ik heb net een stukje gereden maar als ik wat gas geef trilt ie behoorlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Dat zal wel..... Waarschijnlijk moet je pignon juist nog steiler omhoog... de bedoeling is, dat je onderste kruisje 0 graden hoek maakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 staan je kruisjes wel in een lijn ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Utah en ik hebben de transferlowering laten zitten. Bij rancho is dit een vierkante buis maar wij hebben bussen en kunnen nu makkelijker de plaat schoonmaken met hogedrukspuit tussen de bussen door. Bij ons trilt er nix en keggen heben we gewoon onder achteras. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 oh ik dacht juist dat je met die nieuwe as je transferlowering weg kon laten, dat was wel mijn bedoeling want dat scheelt al weer paar cm ruimte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Da's ook eigenlijk de bedoeling, Menno. Maar Dez heeft ook een punt: Reinigen is makkelijker met die bussen ertussen. Maar die trillingen voorkom je alleen door ervoor te zorden dat de hoek van de kruiskoppeling op de as nagenoeg 0 graden is. En of je nu wel of geen TC lowering hebt, dat blijft hetzelfde! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 dus een andere wig eronder, en dan zou het goed moeten zijn? ga ik dat eerst proberen alleen welke maat zouden ze dat bij b&s weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 25, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 snap niet waar dat trillen vandaan komt als je die keggen eronder hebt achter heb je ze wel goed eronder gelegd???? Moeten ze niet net andersom???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst August 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2005 nee de dikke kant wijst naar de tussenbak, maar dit is afgestemd op transfer lowering die er bij gelevert wordt samen met de oude aandrijfas, ik heb nu de lowering ertussen uit gelaten en nu heb ik een hoek in mijn achterste kruiskoppeling en volgens de tekening moet dit in 1 lijn staan zogezegd de nul graden van 87 wrangler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2005 heb net effe met moeren tussen me keggen ge experimiteerd dit lukt dus aardig om alle trillingen weg te werken nu maar hopen dat er keggen bestaan die 2,5cm dik zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.