87wrangler Geplaatst September 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2005 En anders een blokkie aluminium en een vijl..... 't Camping seizoen is bijna voorbij, dus je hebt weer tijd zat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 6, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2005 Nou ik denk niet dat het wat met die keggen wordt, volgens mij staat me diff veelste veel achterover en wordt me pignonas niet meer gesmeerd, dus dan maar weer een lowering ertussen, wel zonde voor mijn gevoel heb ik die nieuwe aandrijfas een beetje voor jan mannelijk orgaan erop gezet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2005 Hmm... moet toch kunnen zonder lowering.... Volgens mij zijn er veel meer die dat hebben! Misschien moet je ook eens op Jeepforum.com kijken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2005 ergens klopt er iets niet Menno Ik zou effe naar Maasbach rijden of naar B&S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2005 ik heb gisteren b&s gebeld die vertelden dat als ik me achteras te veel kantel er geen olie meer bij het voorste pignonaslager zou komen, maar ik zou die as toch moeten kantelen om geen hoek in het achterste kruis te krijgen, want volgens de tekeningen moet deze in 1 lijn staan tekening Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 nou ik heb denk ik alle problemen opgelost, ik heb nieuwe keggen gemaakt van aluminium van 0,4 tot 2cm lowering afgedraait tot 1,7 cm auto voorover gezet en extra olie in het diff testrit gemaakt en rijd volgens mij perfect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Mooi! Gefeliciteerd, Menno! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2005 gelukkig bij mij draait ie als een zonnetje dank zij de capapele handjes van Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2005 toch me transfer lowering er helemaal tussen vandaan en zie de asstand en rijdt als een zonnetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 nou me eerste kruisje net vervangen vrij snel voor de achterste waar geen eens een hoek in zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 ik denk dat je last hebt van axle wrap wat niets anders is dat als je gas geeft je as wegdraait en het kruisje of as breekt kan komen als je veren te slap zijn of bij een soa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 ik heb geen soa(lees spring over axle ) en volgens mij ook geen slappe veren (nog geen jaar oud ) nog andere sugesties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 Ik blijf het vreemd vinden zo een SYE is helemaal 100% goede investering Ik zou toch Mark van B&S er naar laten kijken of Erwin Maasbach ergens zit er iets niet goed bij jou ( in je JEEP) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 nou ik heb net mijn enkelbanden gescheurd bij het halen van een paar kratjes bier, dus kan ik vd week wel effe langs rijden (als ze open zijn) ik heb nu tijd zat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst December 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 ik heb gisteren b&s gebeld die vertelden dat als ik me achteras te veel kantel er geen olie meer bij het voorste pignonaslager zou komen,maar ik zou die as toch moeten kantelen om geen hoek in het achterste kruis te krijgen, want volgens de tekeningen moet deze in 1 lijn staan Ik kan het mis hebben, maar ik heb wel eens gehoord dat er juist wel een hoek tussen moet zitten. Omdat anders de naaldlaager in je kruisje op dezelfde plaats blijven zitten en er continu een belasting op dezelfde plaats is. Het gevolg is dat de lagers als het ware plat gedrukt worden. Als de as onder een hoek zou zitten, dan draaien de naalden en heb je overal een gelijkmatige slijtage. Correct me if i'am wrong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 nou ik heb net mijn enkelbanden gescheurd bij het halen van een paar kratjes bier,dus kan ik vd week wel effe langs rijden (als ze open zijn) ik heb nu tijd zat Kijk daarom drink ik nou geen bier Levensgevaarlijk die zooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2005 Ik kan het mis hebben, maar ik heb wel eens gehoord dat er juist wel een hoek tussen moet zitten. Omdat anders de naaldlaager in je kruisje op dezelfde plaats blijven zitten en er continu een belasting op dezelfde plaats is. Het gevolg is dat de lagers als het ware plat gedrukt worden. Als de as onder een hoek zou zitten, dan draaien de naalden en heb je overal een gelijkmatige slijtage. Correct me if i'am wrong. You are completely right Klopt inderdaad, maar hou voor die hoek een graad of 1,5 aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2005 meen je dat nou, kan ik weer vijlen en hopen dat dit dan lukt anders moet ik weer 2 nieuwe wiggen maken ik dacht toch echt dat er op die tekening stond dat ie 0gr moest hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 Nou het derde kruisje gaat er vanavond in!!!! heren experts kunnen jullie wat op de foto ontdekken? ivm met de stand van de as, is misschien moeilijk te zien op de foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 Op de foto lijkt het alsof je een hoek in de aandrijflijn hebt zitten... En da's niet de bedoeling. Maar, 't is inderdaad slecht te zien... Heb je ook last van trillingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 nee ik heb geen last van trillingen, en die hoek dat klopt, maar dat was na aanleiding van een paar postjes terug ik heb eerst zonder hoek gereden en dat koste me de eerste 2 kruisjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 En bovenin, bij de tussenbak, wat heb je daar zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 je bedoelt de kruisjes boven?? die zitten onder een hoek maak ik morgen een foto van (kom anders effe kijken ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 Jaaa... gezelli Maar helaas... werk enzo Maar wat belangrijk is: Zijn die kruisjes in die dubbele koppeling goed gangbaar? En schuft de as gemakkelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 21, 2006 as schuift goed, kruisjes zijn nog 100% vanaf dag 1 het gekke is ik controleer ze iedere week en van het ene op het andere moment ligt de achterste helemaal uit elkaar!! ik voel dan ook een dag van te voren geen beetje speling helemaal niks en dan ineens klap kapot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.