schneiders Geplaatst October 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Met het achterdiff. van mijn YJ heb ik het volgende probleem, bij optrekken verandert de stand van het diff. t.o.v. tussenbak waardoor ik last heb van trilling, volgens mij onstaat het probleem door de bladveren (2.5 inch verhoogd) die zijn ingezakt, eerder trilde de hele auto bij optrekken, sinds ik de diff naar beneden heb gekanteld dmv het verwijderen van de spieen gaat het veel beter. Wat ik irritant vind is dat bij wegrijden vanuit stilstand door de beweging van de diff je minder strak wegrijd. Wat te doen bladveren vervangen of de diff. op een andere manier stabiliseren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst October 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Misschien een extra blad toevoegen waardoor de bladveren wat stijver worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Heb ik ook al aan gedacht, of een stabilisatie maken voor het diff., heb ik ook al eens gezien, maar hoe dat precies moet, zou ik me in moeten verdiepen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 (bewerkt) Heb ik ook al aan gedacht, of een stabilisatie maken voor het diff., heb ik ook al eens gezien, maar hoe dat precies moet, zou ik me in moeten verdiepen Een stabilisatie kan in de vorm van een tractionbar ( http://www.mountainoffroad.com/_e/Trac_Bars_Traction_Bar/product/TB500/TB500_Traction_Bar_for_Rear_Axle_CJ_7_and_YJ_s.htm ) Meerdere jeepers hebben te maken met doorgezakte bladveren maar dan lees ik weinig tot niks over de klachten die jij nu ondervindt trouwens. October 28, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Ja zoiets zou ideaal zijn, ik denk dat het probleem ontstaat als de jeep verhoogd is en de stabilisatiestang achter niet meer gebruikt word. De as kan dan kantelen en bij hard optrekken gebeurt dat ook, zeker als de bladveren doorgezakt zijn. Het is overigens maar net waar je je aan stoort, ik heb een standaard Wrangler gereden en deze rijd met verhoging een stuk minder stabiel, dat probeer ik optimaal te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Ja zoiets zou ideaal zijn, ik denk dat het probleem ontstaat als de jeep verhoogd is en de stabilisatiestang achter niet meer gebruikt word. De as kan dan kantelen en bij hard optrekken gebeurt dat ook, zeker als de bladveren doorgezakt zijn. Het is overigens maar net waar je je aan stoort, ik heb een standaard Wrangler gereden en deze rijd met verhoging een stuk minder stabiel, dat probeer ik optimaal te krijgen. Een 2.5 inch verhoging is niet zo bijzonder dat het zulke problemen moet veroorzaken zelfs al is die iets doorgezakt. De stabistangen zijn er voor de stabiliteit en niet zozeer voor de tractie of om axle wrap tegen te gaan. Axle wrap zoals jij dat omschrijft gebeurt hoofdzakelijk alleen bij spring over constructies. Hoe staan je shackels achter qua hoek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Mijn Shackels staan recht naar beneden zeg maar vertikaal, deze zijn ook langer dan standaard, opgeteld bij de 2.5 inch bladveren De hoek diff--- as is dezelfde als de hoek tussenbak---- as, daar ligt het niet aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 (bewerkt) Mijn Shackels staan recht naar beneden zeg maar vertikaal, deze zijn ook langer dan standaard, opgeteld bij de 2.5 inch bladveren De hoek diff--- as is dezelfde als de hoek tussenbak---- as, daar ligt het niet aan. Bij doorgezakte bladveren zou je shackle niet nagenoeg vertikaal staan maar meer wat in een lichte hoek. Als je bladveren van nature soft zijn dan bewegen ze dus meer bij het gas geven en rijden. Ik denk dat de bladveren niet doorgezakt zijn maar dat je gewoon een soft setup van bladveren hebt. Zijn ze voor niet doorgezakt en zitten er voor evenveel bladen op als achter per bladveer? October 28, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst October 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 Achter zit er een knikje in en voor niet, ik zal een foto maken morgen, dan is het duidelijker. Ik geloof wel in een soft setup de veerpaketten hebben maar twee bladen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 2 bladen? Das wel erg soft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 28, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2012 (bewerkt) 2 bladen? Das wel erg soft Dat kunnen de parabolbladveren zijn. Die werden geleverd met 2 bladen per bladveer. http://www.parabolicsuspension.com/jeep/yj.htm Hier nog een link van bladveren met 1 blad. http://www.4wheeloffroad.com/techarticles/suspension/131_0702_jeep_yj_fiberglass_leaf_springs/ October 28, 2012 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 29, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2012 De onderste zijn volgens mij nog nergens verkocht. Heb nl. toen al gekeken voor deze veren voor mijn spring over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst November 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2012 Bij nadere inspectie liepen de remschoenen in 1 trommel aan waardoor de as iets kantelde, zelfsteller lopend gemaakt, probleem weg 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.