sickboy Geplaatst March 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2013 Waar jullie het over hebben is de huidige regeling, waar het topic over gaat zijn de voorstellen voor de nieuwe regeling ivm de bezuinigingen.De nieuwe regeling word dit jaar uitgewerkt en zal per 1/1/2014 in werking gaan treden, het is dus nog maar afwachten wat en of er nog iets wegenbelastingvrij is. ja dat snap ik wel maar ik wil allen gympie1 zijn vraag beantwoorden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst April 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2013 Laatste nieuws: Weekers ontziet oldtimers niet - BNR Nieuwsradio - http://www.bnr.nl/nieuws/traffic/735662-1304/oldtimeralliantie-betreurt-mislukken-overleg-met-weekers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Poison Ivy Geplaatst April 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst April 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2013 dus ze zijn er niet uit wat en stel sukkels bezuinig het land kapot. kostenplaatje van 36 miljoen euro dat is bloody peanuts niet de moeite waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2013 Achterlijk, als je nagaat wat een werkloosheid en minder invoerrechten het met zich mee brengt is die 36miljoen er niks bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Open brief aan de staats van Financi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 ik ben benieuwd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hylke Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Nette brief, helemaal mee eens. Laatste nieuws is blijkbaar een grens van 40 jaar over de hele linie. (Benzine, diesel, LPG) Volgens KNAC. Dan schors ik die CJ nog een keer voor negen jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hylke Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Een aanvullend: voor die grens zou dan een kwarttarief gelden. Alles van 39 jaar en jonger zou dan dus het volle pond moeten betalen. Word ik nog niet blij van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
black sheep Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Zoals het er nu naar uitziet moet iedere autobezitter motorrijtuigenbelasting gaan betalen, maar onduidelijk is nog wie de grootste slachtoffers worden. Als het aan staatssecretaris Weekers ligt, zijn alle diesel- en benzineauto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 Hang on Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hylke Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 I guess so... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 (bewerkt) Hang on April 19, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 (bewerkt) Staatssecretaris Frans Weekers van Financi April 19, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst April 19, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2013 40 jaar ? Dan haal ik toch een "kenteken" uit de VS. Slijp mijn huidig chassis nr uit mijn balk en breng hem naar de RDW. En mochten ze kritisch kijken dan haal ik een 40 jaar oude barrel hierheen. Een kwart tarief is 55 euro p/mnd, goedkoper dan een stalling. Als het rijk daar blij mee is, prima. Echter, ik ben van mijn probleem af maar de mensen met meerdere auto's blijven met een probleem zitten. Denk dat ik eens ga peilen of de Partij 50+ niet onze auto's MRB vrij kunnen houden. Oldtimers onder elkaar stem ik op hun. En als meer dat doen krijgen ze er flink wat kiezers bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Noem mij maar een lul, maar waarom moet iemand die voor z'n lol in een oude Jeep rijdt geen belasting betaling en iemand die in voor z'n lol in een nieuwe JK rijdt (en dus alle CO2 en andere milleuheffingen voor z'n oren krijgt, nog even los van de overige staatssteun die je met zo'n ding betaald), 3 dubbel betalen. De logica ontgaat me een beetje. Tuurlijk is het waardeloos als je nu opeens moet gaan betalen voor het bezit van een auto, maar deal with it: alles wordt duurder. Nu heeft de oldtimer alliantie het onderste uit de kan willen hebben (nix betalen) en dus het lid op haar neus gekregen. Als het kwarttarief er door komt (en voor de duidelijkheid: ik hou ook niet van belasting betalen), dan moet je je zegeningen tellen en je ballen uit je broek lachen als je aan de bezitters van een nieuwe Jeep denkt. En nu ga ik bukken, want er zal een hoop FLAK overkomen... 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Ik ben het met je eens, helemaal als ik kijk naar onze buren (mercedes benz 200D lekker belastingvrij de straat blauw zetten). Waar ik w Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Mbt kwart tarief, daar heb ik geen moeite mee. Maar als ik voorhand geweten had dat ik een volledige MRB had moeten betalen had ik bij de kern van mijn behoefte gebleven, nl 4wd rijden, maar dan in een kleine wagen. Hiervoor had ik een Landcruiser diesel en betaalde 100 euro p/mnd MRB. Reed 1 op 7. En mijn financieel plaatje klopte, tot de diesel prijs verdubbelde. Toen de Landcruiser gedumpd en een MRB vrije wagen gekocht, op lpg reed hij gelijk een "normale" benzine wagen die 1 op 10 reed. De MRB vrijstelling stopte ik in onderhoud. Kortom, mijn besteding per maand aan een 4wd bleef gelijk, dus mijn bijdrage aan BTW ed idem. Of ik nu mijn heffing in accijns of btw stop, maakt mij niet uit, als ik maar 4 wd kan rijden. Maar nu trekt een MRB voor een LPG wagen van over de 2100 kg alles buiten proportie. Dat is voor mij niet haalbaar, dus de Jeep bouw ik af en kijk wat er gebeurd. Evt dan maar zorgen dat hij ineens 40 jaar wordt, of naar de export. Dan wordt het een Suzuki Jimny. Rijdt 1 op 10, MRB is haalbaar. En als meer dat willen doen, of moeten doen. Dan worden de vele clubs en meetingen van oldtimers goed om zeep geholpen. Mensen zoeken andere hobby's, daar ontstaat weer werk. Geld wat nu niet in de MRB gaat als uitgave geven mensen misschien toch wel uit aan andere zaken. Ik ken niet veel mensen met een oldtimer die tegen mij verzuchten dat ze hun geld maar niet uitgegeven krijgen dankzij de vrijstelling. Dus.. de geldstroom gaat anders en het rijk maakt het allemaal weer minder leuk in ons land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Noem mij maar een lul, maar waarom moet iemand die voor z'n lol in een oude Jeep rijdt geen belasting betaling en iemand die in voor z'n lol in een nieuwe JK rijdt (en dus alle CO2 en andere milleuheffingen voor z'n oren krijgt, nog even los van de overige staatssteun die je met zo'n ding betaald), 3 dubbel betalen. De logica ontgaat me een beetje. Tuurlijk is het waardeloos als je nu opeens moet gaan betalen voor het bezit van een auto, maar deal with it: alles wordt duurder. Nu heeft de oldtimer alliantie het onderste uit de kan willen hebben (nix betalen) en dus het lid op haar neus gekregen. Als het kwarttarief er door komt (en voor de duidelijkheid: ik hou ook niet van belasting betalen), dan moet je je zegeningen tellen en je ballen uit je broek lachen als je aan de bezitters van een nieuwe Jeep denkt. En nu ga ik bukken, want er zal een hoop FLAK overkomen... Ik vind het een beetje onzin wat je zegt. Jij hebt gekozen voor een Jeep waar je van te voren van wist dat je wegenbelasting moest gaan betalen. Ik heb gekozen voor een oude 1977 Jeep en daarbij heb ik een brief ontvangen van RWD dat hij voorgoed wegenbelasting vrij zou blijven. Ook heb ik 3 jaar terug een Citroen C1 voor mijn vrouw gekocht ook deze zal wb vrij blijven. Je wordt gewoon genaaid in dit land. Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Verder kan er redelijkerwijs vanuit worden gegaan dat een oldtimer een stukje duurder in onderhoud is, vaak minder kilometers mee gemaakt worden en in sommige gevallen veel geld is gestoken aan restaureren. Mocht in een keer belasting betaald moeten worden wordt het veel voordeliger om een nieuwere te rijden waardoor de oldtimers niets meer waard zijn. Daarbij wist je inderdaad dat je er wegenbelasting voor moest betalen tijdens aanschaf en bij een oldtimer "wist" je dat hij belastingvrij bleef. Daar hangt een groot deel van de keuze van aanschaf van af! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst April 20, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2013 Je kunt er over discussi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst April 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2013 Helaas veranderen in dit land wel eens dingen, vooral als we (de overheid) geld tekort komt. Daarom wordt ook de hypotheekaftrek beperkt; dat wist ik ook niet voordat ik deze afsloot. Ook niet grappig. Veel mooier zou zijn wanneer gebruik van een auto wordt belast, niet het bezit er van. Maar ja de politieke partijen (die wij daar neer hebben gezet), hebben het rekeningrijden weggestemd. En inmiddels is de opbrengst uit brandstofaccijns en wegenbelasting zo'n belangrijk onderdeel geworden van de fin. huishouding van ons land, dat ik dat ook 123 niet zie veranderen. En tegelijkertijd zijn we met z'n allen gehecht aan de geweldige voorzieningen die we in ons land hebben (tenzij jij net die ene voorziening niet nodig hebt, dan kan die wegbezuinigd worden natuurlijk) dat er toch ergens geld vandaan moet komen. Want op Wilders-achtige bezuinigingen zit geen verstandig mens te wachten natuurlijk. We zijn de lul. Tel je zegeningen en pak dat kwart tarief (dat doe ik ook, maar dan als bijtelling :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2013 (bewerkt) Tja typisch Nederland , je bent een kaartspelletje aan het spelen , en je denkt de beste troeven in handen te hebben , en zo blijkt ineens dat die troeven niets meer waard zijn.... April 22, 2013 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst April 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2013 Als het goed is blijft de GARAGE MODERN leenauto wel belastingvrij..... hihi. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 22, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2013 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.