Spring naar bijdragen

Recall Grand en Liberty


EJG
 Share

Recommended Posts

De Amerikaanse autofabrikant Chrysler heeft de eigenaars van 920.000 Jeeps opgeroepen een reparatie te laten uitvoeren. Het gaat om een elektronisch euvel dat de airbag tijdens het rijden kan laten opblazen zonder dat daar reden toe is.

De fabrikant wil daarom onder meer de Jeeps Grand Cherokee uit de jaren 2002-2004 en Liberty uit de jaren 2002-2003 laten herstellen. De oproep is gedaan aan eigenaars van bijna 745.000 auto's in de VS, bijna 50.000 in Canada, bijna 22.000 in Mexico en meer dan 100.000 buiten Noord-Amerika

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3345405/2012/11/09/Chrysler-roept-bijna-een-miljoen-Jeeps-terug.dhtml

Link naar opmerking
Deel via andere websites

linke soep dus

^ valt wel mee denk ik zo:

het gaat om 920.000 jeeps die gemiddeld (natte vinger schatting) zo'n 100.000 mijl gereden hebben, terwijl er 251 keer iets geploft is. 920.000 maal 160.000 gedeeld door 251 is een kans van 1 op 586 miljoen kilometer dat het jou (of mij :whistle:) overkomt.

Daarnaast kun je je afvragen of het ook de WG betreft die in Oostenrijk gebouwd is en mogelijk een andere toeleverancier heeft van het betreffende electronische onderdeeltje.

Wat niet wegneemt dat -als en wanneer ik een oproep krijg- ik wel richting dealer ga om er wat aan te laten doen.

Overigens is het sinds 1 november verplicht voor fabrikanten om terugroepacties te melden bij de RDW en kun je dat ook nazien op https://terugroepreg...epregister.aspx . Voorlopig staat daar alleen iets over een raamschakelaar van een LaToya :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...