Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 5.2 V8 Automaat Schakelt Niet


Recommended Posts

help mijn jeep schakelt niet vorige week ook gedaan en de volgende dag deed hij het weer goed 

ollie pijl is minimaal ben echt een leek met auto,s denk zelf dat het met stroom te maken heeft wou een paar keer niet starten geen stroom beetje bewegen van de min naar de motor en het was goed

deze kabel is vandaag ook vervangen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder de motorkap zit een zwart kastje (als je voor de wagen staat en naar de motor kijkt links)

pruts dat ding open en kijk in de deksel.

verwissel de relais van de automaat met een relais waarvan je weet dat hij het doet (claxon of airco)

als de automaat het nu wel doet ...bingo!

doet ie het nog niet dan  zal je verder moeten zoeken.

wat doet de automaat overigens niet...of wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder de motorkap zit een zwart kastje (als je voor de wagen staat en naar de motor kijkt links)

pruts dat ding open en kijk in de deksel.

verwissel de relais van de automaat met een relais waarvan je weet dat hij het doet (claxon of airco)

als de automaat het nu wel doet ...bingo!

doet ie het nog niet dan  zal je verder moeten zoeken.

wat doet de automaat overigens niet...of wel?

(ja de zekeringen kast is bij de garage nog nagekeken ) ging naar de winkel  naar huis gewoon gestart maar schakelt niet door thuis gelijk ollie gekeken en toen ik hem binnen wou zetten alle stroom weg dit was de min naar de motor beetje friemelen en hij ging weer volgende dag niks aan de hand nu bij de garage geweest ophangpennen enz voorwielen gemaakt +de min kabel naar de motor vrijdag gebracht niks aan de hand nu weer wou hij niet schakelen ze hebben alle zekeringen daar nagekeken nooit geen problemen gehad overdrive gaat pas aan als de motor op temp is acheruit goed D BLIJFT IN 1  1/2 DOEN  NU OOK NIKS HOOP DAT HIJ NET ALS DE VORIGE KEER MORGEN WEER DOET als hij het niet doet straks wissel ik de zekering en dan weet ik meer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al gekeken of er foutcodes zijn?

ja net gekeken krijg 355 denk is 03-55  03 weet ik niet wat is 55 is einde ook nog een keer olie gepeild zit veel te weinig olie in

draaiende motor in P stand hoop dit is goed ook gelezen moet in N staan als inderdaad olie pijl het probleem is hoop ik dat er niks kapot is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er veel te weinig olie in zit zou ik daar maar eens me beginnen dit is niet echt goed voor de bak niet starten en niet schakelen zijn twee verschillende storing en kunnen verschillende oorzaken hebben het helpt als je een beetje duidelijker bent over de storing(en) WAT DOET HIJ WEL EN WAT DOET HIJ NIET EN WANNEER ook punten en kommas gebruiken dit zou een hoop schelen nu valt er geen touw aan vast te knopen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er veel te weinig olie in zit zou ik daar maar eens me beginnen dit is niet echt goed voor de bak niet starten en niet schakelen zijn twee verschillende storing en kunnen verschillende oorzaken hebben het helpt als je een beetje duidelijker bent over de storing(en) WAT DOET HIJ WEL EN WAT DOET HIJ NIET EN WANNEER ook punten en kommas gebruiken dit zou een hoop schelen nu valt er geen touw aan vast te knopen 

zoals ik al zei,schakelt niet blijft in zijn eerste versnelling.

omdat dit al een keer eerder is gebeurt.

en er daarna geen stroom meer was door de min naar de motor.

na een beetje bewegen van de min kabel dit opgelost.de volgende dag was alles goed, deze is nu vervangen en nu schakelt hij weer niet door .

donderdag wordt de olie vervangen en bij gevuld.hopelijk geen schade opgelopen .

op deze twee keer na nooit geen problemen ,altijd perfect gewerkt,tot nu

daarom denk ik dat hij ergens geen stroom krijgt en niet schakelt, automaat moet toch ergens vandaan een teken krijgen om te schakelen.

zekering ook gewisseld dat is het ook niet.

(ps starten is geen probleem meer was veroorzaakt door de losse min kabel)

bewerkt door richard28666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kroon-oil is niet zaligmakend natuurlijk.

 

Chrysler schrijft voor: MOPAR ATF Plus (type 7176) of gelijkwaardig (boekje bij mijn ZJ '97). en de Haynes geeft op: DEXTRON II.

 

Olie met de classificatie Dextron II is nagenoeg mij elke pomp te koop en de autoshot etc. zullen daar niet voor onderdoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk zijn dat bij voorbeeld de speed-sensor geen contact meer maakt met de computer. Het kan de verbinding zijn, maar ook de sensor zelf.

 

Is het mogelijk dat de bak te heet is geworden door het lage oliepijl? Zo ja, dan heb je goede kans dat de solenoid stuk is. Daarvoor moet dus de bak open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja  dat is heel goed mogelijk. weet ik niet of je daar veel verstand van moet hebben want mijn monteur heeft dit niet van automaatbak.

en wat is de prijs van zoiets.

heb namelijk even gekeken en zag dat er links van de accu ook kabeltjes lopen,P en de N stand van de bak .

zou dit ook iets kunnen zijn ,want daar hebben ze min van de motor gewisseld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja  dat is heel goed mogelijk. weet ik niet of je daar veel verstand van moet hebben want mijn monteur heeft dit niet van automaatbak.

en wat is de prijs van zoiets.

heb namelijk even gekeken en zag dat er links van de accu ook kabeltjes lopen,P en de N stand van de bak .

zou dit ook iets kunnen zijn ,want daar hebben ze min van de motor gewisseld.

ook een los dun zwart draadje gevonden zit aan de plus en het andere einde is los vreemde hiervan is dat er aan het uiteinde ,

twee centimeter ollie zit dus heeft ergens in gezeten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...