Spring naar bijdragen

lekkage


Recommended Posts

Hoi

Als het hard regent heb ik lekkage aan de bijrijderskant.

Het water loopt dan via het airco gedeelte(de metalen doos aan stangetje)ik heb de juiste benaming er niet voor,naar binnen.

Heeft iemand een idee waar ik zoeken moet waar het naar binnen komt,ikheb mijn vooruit al opnieuw gekit.

Waar moet ik aan denken en zoeken onder de kap.iemand nog bruikbare tips.

lekkage3ql.jpg

GREETZ FROM THE EAST JEEPIERRE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik ben er vandaag mee bezig geweest maar kan het niet vinden.

Onder mijn koelvloeistof reservoir zit een zwart (het lijkt op een condensator in een rubberen ring gebout met een slang die haaks het schutbord in verdwijnt)deze zit volgens mij recht achter foto in orginele bericht kan iemand mij vertellen wat dit is?????

GREETZ FROM THE EAST JEEPIERRE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Om het allemaal netjes in 1 thread te houden:

Ik ook lijk de ... te zijn, ik dacht eerst dat het kwam door een lekke band die ik had gehad en waarbij ik de natte band achterin had gelegd. De achterbak dus eens een keertje droog proberen te maken. Maar dat is al weer zo lang geleden, en nu zag ik dat het bij de krik nog steeds nat was, en ben ik even wat verder gaan kijken, nu blijkt het in iedergeval zeker tot ook onder de bijrijdersstoel nat te zijn, Ik weet niet over het nog verder naar voren zit (want dat kan ik niet voelen), maar mij lijkt het ergens van achter te komen.

Hoe simpel is het om de zijpanelen los te maken en weer terug te krijgen? (ik vraag het liever van tevoren dan dat ik er achteraf achterkom dat het helemaal niet zo simpel was/is.. hehe).. Ik denk namelijk dat het mogelijk via de achterzijruit komt, want de rand bij de achterklep lijkt gewoon droog te zijn. Maarja daar kom je dus sneller achter als de zijpanelen weg zijn om te kijken waar daadwerkelijk het 'lek' zit..

En weet iemand waar je dan een nieuwe (geluid)isolatie-laag (of een vervangend iets) kunt kopen (want die is dus zeiknat) en wat dat kost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JP,

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Ondertussen ben ik erachter dat het water via het kachelhuis/schutbord naar binnen komt.

Ik heb de kachelradiator vervangen (toen deze lek was) en zodoende weet ik nu hoe e.e.a. in elkaar zit.

Het gaat bij onze lekkage niet om het kachelhuis zelf (laat ik duidelijk zijn). Het water komt via de afdichtring naar binnen. Deze ring zit om de ventilator heen en zit tussen het kachelhuis en schutbord als afdichtring.

Ik heb met mijn hand lopen voelen en zo ontdekt dat juist bij de afdichtring water naar binnen komt.

Als je in de motorruimte aan de linkerkant tegen het schutbord kijkt (bijrijderskant) dan kun je de ventilator ook zijn zitten. Hij zit in het hoekje onderin.

Als het regent, wordt het hemelwater via de afvoergootjes afgevoerd. Een gedeelte wordt ook afgevoerd via de spatschermen aan de binnenkant van de motorruimte. Volgens mij gaat het daar mis.

Ondertussen weet ik wel dat water niet alleen naar beneden gaat, maar ook naar boven (capilaire werking).

Ik ben nog niet helemaal klaar met het zoeken, maar ver ben ik al wel. Ik weet in ieder geval waar het vandaan komt.

Laat maar even horen hoe het gaat als je wilt.

Rudy

Het vilt van de vloerbedekking heb ik losgetrokken en uitgewrongen, op de verwarming gelegd. Daarna weer in de auto geplaatst toen het vilt droog was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...