PepijnS Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Ik moet de olie van de versnellingsbak en tussenbak vervangen. Nu heb ik al onder de TJ gelegen en gekeken maar twijfel een beetje voor ik er aan begin, hoe hangt de V-bak eronder? Er zit dus die beschermplaat met 6 bouten aan de chassisbalken en dan nog 4 boutjes aand e voorkant in het midden op de beschermplaat aan de v-bak vast voorzover ik kan zien. Kan ik die allemaal gewoon loshalen en blijft alles dan hangen of moet ik de bak ondersteunen als ik die plaat eronderuit wil halen en de de bak niet op m'n neus wil hebben? En waar zit de vuldop voor de v-bak? Is dat de plug die ik zie net onder de koppelingscilinder, erg makkelijke plek voor het bijvullen dan lol. Ik ben niet zo moeilijk dus flikker het net zo makkelijk van bovenaf erin via de v-pook als ik maar het goede punt heb waar de olie er ergens uitloopt ten teken dat ie vol is hahaha ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst April 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2013 Als je die bouten los haalt, blijft je bak niet hangen! Niet doen dus Rechts en links zitten twee doppen in de versnellingsbak ( ik dacht maatje 24, maar dat weet ik niet meer zeker ) E Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2013 Altijd eerst de vuldop open draaien, voordat je de aftapplug losdraait. Zat ik dan een jaartje terug met een lege diff waarvan ik de vuldop niet meer open kreeg 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 29, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2013 Ok Thanks, Ga er zsm mee aan de slag. Ik moet ook de keerring van de pinion as van het voordiff vervangen dus als die binnen is kruipen we onder de wagen. Loopt de oilie bij het leegmaken dan overigens op die plaat? Veel ruimte is er niet om iets van een trechtertje ertussen te frotten om de olie op te vangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst April 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2013 Weet ik niet meer. Volgens mij heb ik inderdaad een trechtertje, of de bovenkant van een pet-fles, gebruikt. De laatste keer lag hij er toch al onderuit, dus dan is het aftappen/vullen makkelijker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2013 Ik heb net de olie vervangen. Pluggen kwamen gellukig allemaal zo los en gewoon via de gaten in de plaat in een bak laten lopen. Bijvullen met een kleine literfles met tuit. Uit de V-bak kwam een grijzige, melkachtige, substantie gelopen !? Water bij de olie en/of 160.000 kilometer niet vervangen, maar goed. Gellukig geen grote staalschilfertjes op de magneet van de plug alleen het "standaard" superfijne gruis zeg maar. Tussenbak olie zag er wel nog goed uit. Er zit nu weer frisse Kroonolie in en hij schakelt meteen soepeler, V-bak achteruit en 4wd hoog en laag inschakelen zonder kraken en tanden poetsen. Nog ff wachten tot de pinion keerring binnen is en dan zijn we klaar voor de Beekse bergen. Dat is bijna in de achtertuin voor me dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.