Paco Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Hallo allemaal. Ik start dit topic omdat ik een startprobleem heb met mijn wagoneer. Het probleem deed zich al eerder voor tijdens de wintersport ,draai smogens mijn sleutel om en hoor alleen klik,adac gebeld , deze zette er een startaccu naast en lopen. De man zei waarschijnlijk de accu defect,nieuwe accu er in gezet maar dezelfde avond stond ik weer stil want toen ik weg wilde allen maar klik. Maar na tien keer proberen lopen.,volgende dag weer naar de garage na bezoek van de adac, daar zeiden ze we kunnen niet meten als hij loopt,toen hebben ze de massakabel schoon gemaakt,en de kabelsingespoten van startrelais etc Nu 5 maanden geen last tot van de week allen klik. Mijn stroommeter staat op een kwart als ik start en als hij loopt op driekwart is dat normaal? Zou graag een tik op de startmotor willen geven maar waar zit deze? Misschien iemand een idee het is het model 89 met vierkante klokken ,sorry voor mijn onbenulligheid maar ben slecht met computers. Bvd voor het lezen of reageren op dit misschien lange verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Beste zou het zelfde eerst proberen wat je omschrijft, start motor zit aan de onderkant voorzijde rond Dia ongeer 15 cm lengte 30 cm Sterkte Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Beste zou het zelfde eerst proberen wat je omschrijft,start motor zit aan de onderkant voorzijde rond Dia ongeer 15 cm lengte 30 cm Sterkte Theo Hey Paco, zie nu pas dat jij het bent ten minsten Haarlem toch!!!!!!!!!! anders om je toch even langs Theo uit Bloemendaal weet je nog!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
idk geronimo Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 de dikke kabel volgen vanaf je accu, die gaat beneden naar je startmotor. kan ook je start relais zijn, makkelijk te vervangen Laad je accu wel goed op, dynamo probleem of de spanningsregelaar zelf dit ook gehad, zelfs de startschakelaar vernieuwd aan het stuur. afentoe kan het een heel gezoek zijn. :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst May 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Als je alles geprobeerd hebt en niemand kan iets logisch vinden. Verdiep je eens in de bediening van je achterraam. Daar kan in je achterklep een soort sluiting zitten. De test is eenvoudig. Op je dasboard zit de knop van de bediening van de achterruit, wurm je arm achter het dasboard en trek de stekker los van de schakelaar. Als je daarna geen lege accu meer hebt, meldt dat en dan verwijs ik je naar een topic die ik eerder gemaalt heb na tig keer zonder stroom gestaan te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paco Geplaatst May 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2013 Oke ik zal morgen weer gaan vogelen en nog bedankt voor de reacties. Trouwens het is harderwijk Theo,maar iemand nog een idee hoe dat zit met de stroommeter, hoe hoog staat hij normaal als je hem alleen op contact zet? Ik meet op mijn acu gewoon 12 volt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
idk geronimo Geplaatst May 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2013 Volgens mij moet hij minimaal 14.3 volt hebben als de motor draait. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paco Geplaatst May 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2013 Maar hoe hoog staat de meter als hij alleen op contact staat,tegenover als hij loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
idk geronimo Geplaatst May 30, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2013 met motor uit 13.1 met alleen contact aan 12.9. de blower stond nog aan dus loopt hij iets terug. een meter in me dash heb ik niet dus daar staat niks op, ik meet op me accu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paco Geplaatst May 30, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 30, 2013 Dat is juist mijn vraag.,ik meet op mijn accu ook 12.8 volt maar waarom geeft hij op de voltagemeter in de auto dan maar de helft? Hoe verloopt het circuit naar de startmotor, via de bobine? en kan ik deze doormeten? Klap op de startmotor helpt trouwens niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.