m-c Geplaatst June 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2013 hallo, we hebben al geruime tijd dat onze grand cherokee stil valt tijdens het rijden. gisteren wou hij zelfs niet meer starten ! na een paar pogingen ging hij dan toch aan de gang. kan iemand ons helpen, want het plezier om met deze wagen te rijden,gaat er bij mij vanaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2013 Hoogst waarschijnlijk de krukas en/of de nokken as sensor. Die geven zulke klachten. Zijn er foutcodes aanwezig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 gisteren nog verder gezocht op internet... ben op een filmpje uitgekomen van youtube,daar zag je hoe een foutmelding kon uitgelezen worden door het knipperen van het check engine lampje...(dit model schrijft nog geen melding weg?) ik vind echter niets op internet terug van foutcodes,maar het zijn er heel wat waar hij melding van geeft. kan je me ier mee verder helpen? ik zal het aantal knipperen van het lampje hier posten. ik wil je alvast bedanken voor het reageren op dit topic! mvg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 Even de zoekfunctie gebruiken levert het volgende op...... ZJ Diagnostic Trouble Codes (DTC's)If your 'Check Engine' light in your 1993-1998 Jeep Grand Cherokee ZJ is on, you can check for Diagnostic Trouble Codes (DTC's) without having to use a code reader. Here's how to do it:1.) Place the key into the ignition slot.2.) Turn your key from OFF to ON four to five times in succession (do NOT start your vehicle).3.) On the fourth or fifth time you turn your ignition ON, leave it in the ON position.4.) Count the number of times your 'Check Engine' light flashes. This is your first number. It will pause for a second and then start flashing again. Count the number of times your 'Check Engine' light flashes. This is your second number. For example: if your 'Check Engine' light flashes five times, you would write down 5. Then when it starts flashing a second time, if it flashes five time, you would write down 5. This would be "55").5.) If there are any more codes, the 'Check Engine' light will start flashing again in the same sequence. Once the 'Check Engine' light goes out, you are done retrieving codes.6.) Turn the ignition back to OFF and remove your key.Here is a list of possible Diagnostic Trouble Codes (DTC's). They have been obtained from http://www.nagca.com:11 No crank reference signal detected during engine cranking. Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor. CKP sensor target windows have too much variation.12 Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 Key-on cycles.13 No difference recognized between the engine MAP reading and the barometric (atmosphere) pressure reading from start-up.14 MAP sensor input above or below acceptable voltage. 5 volt output to MAP sensor open.15 No vehicle speed sensor signal detected during road load conditions.17 Engine did not reach operating temperature within acceptable limits. Engine does not reach 20? F. within 5 minutes with a vehicle speed signal.21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.22 Engine coolant temperature sensor above or below acceptable voltage.23 Intake air temperature sensor input above or below acceptable voltage..24 Throttle position sensor input above or below acceptable voltage. TPS signal does not correlate to MAP sensor.25 A shorted or open condition detected in one or more of the idle air control motor circuits. Actual idle speed does not equal target idle speed.27 Injector #3, and/or 4, and/or 5, and/or 6 output driver does not respond properly to the control signal.31 An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit. Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.32 An open or shorted condition detected in the EGR solenoid circuit. Possible air/fuel ratio imbalance not detected during diagnosis.33 An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit. (air conditioning clutch relay)34 An open or shorted condition detected in the Speed Control vacuum or vent solenoid circuits. Speed control switch input below the minimum acceptable voltage.35 Fan control relay37 Relationship between engine speed and vehicle speed indicates no torque converter clutch engagement. Auto. only.37 An open or shorted condition detected in the torque converter part throttle unlock solenoid control circuit. (3 speed auto RH trans. Only). Incorrect input state detected for the Park/Neutral switch. Auto. only.41 An open or shorted condition in the generator field control circuit.42 An open or shorted condition detected in the auto shutdown relay circuit. An open condition detected in the ASD relay output circuit. An open or shorted condition detected in the fuel pump relay control circuit. An open circuit between PCM and fuel gauge sending unit. Circuit shorted to voltage between PCM and fuel gauge sending unit. No movement of fuel level sender detected.43 Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time.43 Misfire detected in one or more cylinders 1 thru 6. (4 and 6 cyls.)44 Battery temperature sensor in voltage above or below acceptable range.45 Overdrive solenoid - open or shorted condition detected in overdrive solenoid circuit.46 Battery voltage sense input above target charging voltage during engine operation. (voltage too high)47 Battery voltage sense input below target charging during engine operation. Also, no significant change detected in battery voltage during active test of generator output circuit. (voltage too low)51 A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor. (O2 sensor)52 A rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor. (O2 sensor)53 PCM Internal fault condition detected.54 No camshaft signal detected during engine cranking.55 Completion of fault code display on Check Engine lamp.62 Emissions Maintenance Reminder (EMR) triggered by mileage accumulator63 Unsuccessful attempt to write to an EPROM location by the PCM..64 Catalyst efficiency below required level. (Same as code 72)65 Power steering high pressure seen at high speed. (2.5L only)72 Catalyst efficiency below required level. (Same as code 64)76 Fuel pump resistor bypass relay77 Malfunction detected with poser feed to speed control servo solenoids. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 ondertussen foutcodes geprobeerd op te schrijven... in volgorde van het aantal uit en aan gaan van het lampje check engine. 1x+2x 2x+3x 2x+2x 1x+4x 2x+7x 1x+1x 5x+5x kan je aan de hand van deze gegevens foutmeldingen ontcijferen? mvg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 onze posts hebben elkaar gekruist... foutcode 11 ckp sensor waar vind ik die terug? moet ik deze vervangen,of kan ik hem nog kuisen? ik heb een automaat, heb al zitten zoeken maar vind deze sensor niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 Eventueel de brandstofpomp? Heb je die al gecontroleerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 Bij mij verschijnen de codes altijd in oplopende volgorde, ik ben bang dat dit lijstje niet helemaal klopt, tenzij er gemixed is. Zit er niet iemand in de buurt met een OBD lezer om de codes er uit te halen? Als je opschrijft waar je zit weet iemand wellicht waar je goed terecht kunt zonder dat het een vermogen gaat kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 16, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 ik ben van nieuwerkerken in belgie. ben al bij een garagist geweest, maar volgens hem is deze wagen(1996)nog niet voorzien om uit te lezen... het probleem van stilvallen had ik al 4 jaar geleden,maar toen deed hij dat ongeveer 3x per jaar. maar sinds afgelopen week,is het om de haverklap!eerst leek het altijd op hetzelfde toerental(1500/2000)maar nu heeft hij het ook op stationair toerental. ga je ermee naar de garage, dan doet hij het natuurlijk niet!ik wil de benzine pomp laten nakijken maar gaat men daar iets aan zien als het probleem op dat moment niet is? mvg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 k geloof er niets van dat jouw Jeep niet uit te lezen is. Mijn XJ van 1991 heeft al iets en de ZJ van 1997 ook. De XJ heeft en steker onder de motorkap en de ZJ onder het dashboard. Wellicht kan een van de Belgische forummers je verder op weg helpen, want als die garage niet eens vast kan stellen wat er mogelijk aan de hand is kun je er beter wegblijven. Hopelijk na het weekend zal er wel iemand reagerer denk ik. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 ondertussen foutcodes geprobeerd op te schrijven...in volgorde van het aantal uit en aan gaan van het lampje check engine. 1x+2x 2x+3x 2x+2x 1x+4x 2x+7x 1x+1x 5x+5x kan je aan de hand van deze gegevens foutmeldingen ontcijferen? mvg. Je hebt het bijna zelf al gevonden....... Je storingscodes zijn: 12, 23, 22, 14, 27, 11 en 55. In bovenstaande lijst kun je de betekenis vinden. De volgorde is meestal de volgorde waarin ze opgetreden zijn, maar soms ook nummeriek (zoals Newby aangeeft). Wat je kan proberen is de huidige codes te wissen, gewoon weer gaan rijden en de code's nogmaals uitlezen wanneer de storing zich heeft voorgedaan. Dan heb je in ieder geval de actuele storingscode's. Een beetje garage kan met een OBD scanner deze code's ook uitlezen. (en soms nog veel meer) Neem anders eens contact op met Garage May in Maaseik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wjjeep1 Geplaatst June 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2013 hallo 11 No crank reference signal detected during engine cranking. Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor. CKP sensor target windows have too much variation deze is te vervangen en voor de rest even een nieuwe accu erin . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 17, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2013 de cpk sensor,waar vind ik die op de wagen? aan de accu heb ik ook al getwijfeld... wil iedereen nogmaals bedanken voor het meedenken en zoeken van het probleem! ik ben op dit forum al veel wijzer geworden dan in de garage!! mvg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
m-c Geplaatst June 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2013 is er iemand die me kan vertellen hoe ik die cpk sensor het best kan vervangen? ben er al van deze morgen aan bezig,maar geraak er met geen enkele sleutel bij.... heb ik hiervoor speciaal gereedschap nodig? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wjjeep1 Geplaatst June 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2013 een ratel sleutel uit de doppendoos en veel verlengstukken en dan van onder af de auto .dit is voor een 4.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 23, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2013 Voor de krukas sensor, een dopje 11, knietje, twee verlengstukken, en wat geduld. Dan is het in een half uurtje gepiept. Voor de nokkenas sensor, een kruisschroevendraaier. Tip, vervang ze allebei! Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.