Green bear Geplaatst May 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2009 Ben eerst begonnen met verleden van de pick-up te achter halen, via Google ben ik veel te weten gekomen over de motor en aandrijflijn. De Gladiator is een J200 uit 1964, de motor is jonger deze komt uit 1975 en is geen standaard motor zover ik te weten ben gekomen. De motor is van Ford een 302 een Mexican Block deze waren met zwaardere hoofdlagers uitgevoerd dan de US versie. De versnellingsbak is een Ford toploader 4 speed zover ik zie kom ik deze bak alleen tegen in een Ford Mustang:unsure:. De trans is een Dana Spicer 18 een oude vertrouwde en de assen zijn 44ers van Dana met een verhouding van 4,27. Ik ben begonnen onder de motorkap, De motor is droog en loopt lekker, wel had de waterpomp speling dus deze vervangen en een aantal afgebroken bouten uitgeboord en de draad opgezuiverd. Het blok is lekker schoongemaakt en in de verf gezet voor een frisse look. De volgende stap is om de andere delen is goed onderhande te nemen, schoon maken en een nieuwe verf laag te geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 erg leuke auto verder nog grootse plannen mee:unsure: of blijft hij zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 erg leuke auto verder nog grootse plannen mee:unsure: of blijft hij zo? De Pick-up krijgt een kleine verhoging zodat r 35" of 37" bandjes onder passen, met Fabtech Dirt Logic shocks. Ik ben er nog niet uit wat mooier zou staan, er zitten nu 33" onder maar vind deze te klein onder de Jeep . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Ben eerst begonnen met verleden van de pick-up te achter halen, via Google ben ik veel te weten gekomen over de motor en aandrijflijn. De Gladiator is een J200 uit 1964, de motor is jonger deze komt uit 1975 en is geen standaard motor zover ik te weten ben gekomen. De motor is van Ford een 302 een Mexican Block deze waren met zwaardere hoofdlagers uitgevoerd dan de US versie. De versnellingsbak is een Ford toploader 4 speed zover ik zie kom ik deze bak alleen tegen in een Ford Mustang:unsure:. De trans is een Dana Spicer 18 een oude vertrouwde en de assen zijn 44ers van Dana met een verhouding van 4,27. Ik ben begonnen onder de motorkap, De motor is droog en loopt lekker, wel had de waterpomp speling dus deze vervangen en een aantal afgebroken bouten uitgeboord en de draad opgezuiverd. Het blok is lekker schoongemaakt en in de verf gezet voor een frisse look. De volgende stap is om de andere delen is goed onderhande te nemen, schoon maken en een nieuwe verf laag te geven. Mooooooi! Heb je het hele blok eruit gehad om het een kleurtje te geven? ziet er heel goed uit! toppie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst May 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2009 Super ding! Ben benieuwd hoe die er op 37 uit ziet... ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2009 Up date Omdat de koelvloeistof er toch uit was voor de waterpomp gelijk maar de kachel-unit er uitgehaalt om na te kijken. De kachel radiateur had een kleine lekkage bij de aansluitingen van de slangen. Eerst de radiateur opgeschuurd en de aansluitingen gesoldeerd Gelijk maar de verf gestript zodat de unit weer strak in de verf komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst August 2, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2009 De laatste tijd weinig tijd gehad maar de kachel unit zit er weer in en sinds een week draait het torretje weer. Nieuwe kachel slangen gemonteerd Verder de ophanging van de dynamo verandert en de dynamo na laten kijken. Verder de Carb. terug geplaatst en een nieuw luchtfilter gestoken Wil nu het remsysteem aanpakken aangezien dit een enkelwerkend systeem is en ik wil een gescheiden systeem. Ik ben opzoek naar een dubbele master cilinder, maar dan wel van het zelfde model. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aerox Geplaatst September 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2009 Hey, Waar heb je die (rvs) kachel slangen vandaan ? dat ziet er wel netjes uit ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Hey,Waar heb je die (rvs) kachel slangen vandaan ? dat ziet er wel netjes uit ! Deze ligt bij ons op de plank Dus lekker goedkoop. Maar deze slang wordt gewoon verkocht bij diverse slangen-boeren Suc6 Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst September 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 15, 2009 Super ding! Ben benieuwd hoe die er op 37 uit ziet... ;-) lord have mercy to my spicer 18:D Geweldig mooie wagen man:wub: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst September 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2009 Erg leuke auto. Volgens mij heb ik die auto al eerder gezien bij een Dfsjo-meeting(http://autos.groups.yahoo.com/group/dfsjo/). Dat was in 2003. Ik meen dat er toen een zelfgemaakt klokkenhuis in zat in een latere dash. De toenmalige eigenaar wilde'm verkopen omdat hij te licht was voor zijn paardentrailer. Waren vast van die Belgische trekpaarden:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 De toenmalige eigenaar wilde'm verkopen omdat hij te licht was voor zijn paardentrailer. Waren vast van die Belgische trekpaarden:lol: Het kreng weegt 2 Ton Maar ik zou wel eens willen weten wat ik met de Gladiator mag trekken??? Het RDW kan het me niet vertellen Ook het bij TUV Nord geprobeerd maar deze laten niks meer van zich horen . Is het verplicht om het trekgewicht op het kenteken te hebben bij een auto van 1964. ???? Chrysler Nederland kon het me ook niet vertellen. Wie kan me helpen ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 mijn chief mag met duitse trekhaak 2,5 ton trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 28, 2009 Is het verplicht om het trekgewicht op het kenteken te hebben bij een auto van 1964. ???? Die vraag kon de RDW ook niet beantwoorden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst October 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 Net met de post binnen gekomen uit de USA een nieuwe fuel pump. Deze komt ter vervanging van de oude mechanische pomp. De oude pomp werkte niet meer en lekte naar buiten. De nieuwe pomp heeft een Free Flow en een instelbare druk regeling, het voordeel van de nieuwe pomp is dat ik hem kan uitschakelen bij het rijden op gas. In bestelling staat nog een DUI Distributor en Kabelset de oude ontsteking heeft wat kuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron Kramer Geplaatst October 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2009 Hallo mensen, Ik heb een j20 van 1978 met een amc 360 gewicht van 2230 kg. Op het kenteken staat een max gewicht geremde aanhanger van 3500kg. Misschien vergelijkings matriaal? Gr Ron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2009 Ik heb nu de hele set binnen gekregen en kan weer verder met de motor. Eerst de intake manifold onder de freesbank de top van de letters zijn ruw, ik wil ze mooi glad hebben oude carb en ontstekking gedemonteerd De oude intake eraf zodat de nieuwe air intake en carb van Edelbrock er op kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf. En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium. Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten niet verkeerd al zeg ik het zelf De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om de andere delen te monteren en alles afstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf.En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium. Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten niet verkeerd al zeg ik het zelf De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om de andere delen te monteren en alles afstellen. Mooi man! Zulke details maken het echt af...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Goed werk Ed.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 zoo hee ziet er super uit!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Nice Ed, Ga je er een beauty contest mee houden.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst November 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Nice Ed,Ga je er een beauty contest mee houden.......... Nee Kees, ik wil dat de J200 straks 100% technische goed is van buiten maar ook van binnen. Ik doe het maar één keer en wil het gelijk goed doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst November 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2009 Ziet er geweldig uit Ed maar had niet anders verwacht van jou:thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst November 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2009 Vandaag de nieuwe air intake zwart gespoten met hitte bestendige verf.En de letters daarna weer gepolijst tot het aluminium. Air intake gemonteerd en ik vond de keuze om de intake zwart te spuiten niet verkeerd al zeg ik het zelf De Dui ontsteking zit er nu ook in, vande week eens ff kijke om de andere delen te monteren en alles afstellen. Nice job !!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.