PauluZ Geplaatst August 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2013 Had hetzelfde probleem , dacht dat de lier de luchtstroom blokkeerde. Heb de fan vast laten zetten en toen die eraf was bleek mijn radiator aan de binnenkant vol met modder te zitten , schoongespoten en nu zelfs met 130 km/u blijft hij gewoon op 90 graden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Het is alweer bijna een jaar geleden da ik hier was en in die tijd is er veel gebeurd! De temp-sensor is vervangen, waarna er geen foutcodes meer waren. De lekkende onderste radiatorslang bleek stiekem toch een lekkende waterpomppakking te zijn, dus bij gebrek aan tijd een kennis met een garagebedrijf de pakking laten vervangen. Helaas bleek niet de pakking het probleem te zijn, maar de waterpomp zelf, dus die is toen maar meteen vervangen.Het lekken bij stilstand met warme motor was toen verholpen! Toch werd af en toe de koelvloeistof eruit gegooid, waardoor de lpg-verdamper het uiteindelijk heeft begeven.( De verdamper bleek trouwens voor een 4-cylinder te zijn en niet de grotere variant voor een 6-cylinder ) Ook de nieuwe verdamper bleef wel eens koud en dus alles tegengesteld doorgespoeld.Uiteindelijk bleek de kachelradiateur de boosdoener te zijn. Daar kwam echt een hele hoop bagger uit! Alles weer dicht gemaakt, koelvloeistof bijgevuld, getest, en lo-and-behold, de kachel werd warm!!!! Daarna leek alles een tijdlang goed te gaan totdat we een ritje naar Zeeland maakten.Opeens weer CHECK GAUGES en temp meter in het rood. Gelukkig bij een benzinepomp en daar gestopt.De koelvloeistof was er weer uitgegooid.Een wegenwachter met pauze heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 2, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Jonge jonge, je hebt de laatste tijd veel moeten sleutelen. Hopelijk is het na dat lijstje voorlopig gedaan...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Het blijft leerzaam!Als iemand me 5 jaar geleden had gezegd dat ik ooit een versnellingsbak zou reviseren of een koppakking zou vervangen,had ik hem voor gek versleten Morgen andere veren halen en dan maar eens tijd zien te vinden om ze te vervangen.Het is best wel frustrerend als je als de eerste de beste ricer moet afremmen voor drempels omdat anders je wielen tegen de wielkast komen omdat je boodschappen hebt gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2014 Wat een pech zo vlak achter elkaar allemaal. Hoe heb je de kachelradiator schoongemaakt? Gewoon slangen los en de hoge druk erop? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 19, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2014 Hey Masis, ik had je bericht gemist!Ik heb de tuinslang met slangklemmen in of op de uitgaande leiding gezet en een verlengstuk ( doorzichtig plastic slang ) op de ingaande naar een grote plastic bak toe. Daarna de kraan rustig opengezet en na verloop van tijd werd het roodbruine water weer helder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.