Portishead Geplaatst December 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Hi, Sinds een tijd heb ik volgende problemen: - bij het terugschakelen (manual) in een lichte bocht en tegen nog 30-40km/u verlies ik de grip vanachter en slipt ie uit. Niet altijd. Hij staat vanzelfsprekend in 2wd. - bij het terugschakelen van 3 naar 2 en als ik de koppeling iets sneller loslaat hoor ik even een gekraak Vooral het uitslippen is erg gevaarlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Terugschakelen van 3 naar 2 is een vaak uitgevoerde handeling, dus wellicht worden de synchromesh-ringen wat sleets. Het uitbreken van een XJ die in 2WD staat is niet ongewoon gezien de hoeveelheid kracht die bij gas geven op de achterwielen wordt gezet. Ik neem tenminste aan dat de banden in fatsoenlijke staat verkeren. Dat uitbreken gebeurt dan met name als de weg wat slipperig is door natheid. Er zijn twee oplossingen: Weinig gas geven in de bocht helpt, of in 4WD zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst December 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 De gas blijft op dat moment onberoerd, het is bij terugschakelen als ik koppeling loslaat. Banden zijn als nieuw. de synchromeshringen zitten in de bak of achteras? geen idee, beetje mechanisch een leek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst December 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 heb het even gegoogled,ok, snap het, in de bak dus. hij heeft 215000km gelopen, dus zal ook wel stilaan toe zijn aan een nieuwe versnellingsbak... ach, ik wacht nog even af. dank je voor je reactie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Hadden wij ook met de xj. na het vervangen van de limitedslip in de achteras werd het uitbreken veel minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Bandenkeuze is erg belangrijk, "als nieuwe banden" wil niet zeggen dat je achterzijde niet wil uitbreken. De XJ staat hier bekend om...... achterwiel aandrijving en LS diff geeft hier meer kans op. Bij mijn vorige XJ met nieuwe banden stond ik bij elke bocht -op nat wegdek- waarbij ik moest optrekken achterstevoren. Na montage van andere banden, geen last meer van gehad. Rijd anders eens met je Jeep langs een specialist, dit is ook niet echt veilig....... Bijvoorbeeld Garage May in Maaseik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst December 28, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Yup, was ik van plan. Was eerder ergens anders geweest voor nieuwe waterpomp en slangen voor koeling. Maar het probleem is weer terug dus k denk da'k een andere garage ga zoeken. Heb al contact gehad met May over de telefoon en ik ga eens langs. Is dit een dure reparatie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2013 Yup, was ik van plan. Was eerder ergens anders geweest voor nieuwe waterpomp en slangen voor koeling. Maar het probleem is weer terug dus k denk da'k een andere garage ga zoeken. Heb al contact gehad met May over de telefoon en ik ga eens langs. Is dit een dure reparatie? Hangt er vanaf wat het "probleem" is..... Ik neem aan dat er koelvloeistof lekt? Kan een losse slangklem zijn, maar ook veel erger. Geen zinnig woord over te zeggen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.