theo-cj7 Geplaatst February 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Weer enkele modificaties aan de cj7 aan het doen, dus de hoogste tijd voor een eigen verbouwtopic. Uitleg komt later wel, eerst wat plaatjes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst February 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Wel handig om in te stappen zo ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Inderdaad Toine, ik kreeg jouw oude rolkooi ook aangeboden maar heb hem om die reden niet gepakt. Heb overigens nog niemand gezien die het zo heeft gedaan bij een cj/yj, als je gaat googlen zie je wel kooien die tegen het dashbord aangeschroefd zitten en kooien met dubbele bocht in de voorste stijl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Vandaag nog ff aan de rolkooi bezig geweest, voetplaten gemaakt, de voorste beugel op z'n plek vastgehecht en twee verbindingsbuizen op maat er tussen gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst February 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2014 Goed bezig Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst February 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2014 Dat is een mooie oplossing, loop zelf ook al een tijdje met idee voor een rol-kooi, alles tot nu toe was met mijn 2,05 meter geen optie. In dit geval moet zelfs ik kunnen instappen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2014 Inderdaad Ivo, meer been/voet ruimte met instappen en tijdens het rijden zit je niet met je scheenbeen tegen de rolkooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2014 En weer een stukje verder met de rolkooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst February 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2014 Ziet er goed uit Theo 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2014 Rolkooi is inmiddels klaar om afgelast te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2014 De orginele stoelframes waren te hoog voor de nieuwe sportstoelen, bovendien zat er nogal wat speling op en waren de frames niet meer kaarsrecht. Dus maar nieuwe gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2014 Hoppa, het kan niet op, ook nog ff aan de hydraulische handrem bezig geweest. Links en recht gescheiden om tijdens het NK-trail scherper te kunnen draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst February 9, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2014 Mooie oplossing voor de rolkooi. Die steering brakes ging ik ook in de cj installeren. Helaas kan dit niet meer. Heb je achter trommes? Ga je ook een hydraulische handrem installeren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2014 De hydraulische handremmen worden gekoppeld aan de remklauwen op de achteras, schijfremmen dus. Later volgen meer details. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst February 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2014 Theo, Welke maat buis heb je gebruikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2014 Naadloos getrokken buis 45 x 2.5 370N/mm gegloeid Volgens FIA normen 45 x 2.5 of 50 x 2 355N/mm Valt niet met een buigpomp te buigen, advies zoek iemand die bochten kan trekken en maak de keuze voor de diameter aan de hand van de mallen die hij beschikbaar heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst February 10, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2014 Hey Theo, ziet er goed uit, maar waarom achterin verwijderbare buizen?Om de jeep ook nog gezinsvriendelijk te houden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Inderdaad Kenneth, als de kindjes ook nog eens mee willen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2014 (bewerkt) De flenzen van de oude ombouw met de golf 4 remklauwen bleken nog bruikbaar, alleen per kant 2 gaten dichtlassen en 6 mm verderop nieuwe boren. Een revet tussen de flens en de klauwhouder zorgt er voor dat de schijf mooi in het midden van de uitsparing zit. Om per kant maar 1 flexibel stuk(slang) te hebben komt de remslang vanaf de klauw rechtstreeks naar het chassis te lopen. February 13, 2014 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Vandaag is de rolkooi afgelast, paar fotootjes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Mooi laswerk ziet er goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 15, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2014 Vandaag weer een dagje met John, m'n co-piloot tijdens de NK-Trial wedstrijden, aan de Jeep gewerkt, BEDANKT JOHN!!! Als eerste nog de laatste remleiding gebogen en op z'n plek gehangen, vervolgens alles nog met beugeltjes vast gezet. De leidingen naar de vooras zijn ook vervangen omdat de orginele remdrukbegrenzer ertussen uit is gegaan en de oude leidingen de verkeerde nippels hadden. Verder vandaag nog een nieuwe middenconsole uit 2mm plaatstaal gemaakt waar de handremhevels op komen, de leidingen op de achterkant worden later nog afgedekt door een verhoging/armsteun op het achterste deel van de console. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2014 Theo, welke soort remleidingen heb je gebruikt, koper of cunifer? Ik twijfel nog, cunifer is harder maar lastiger te felzen. Hoe zijn jou ervaringen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2014 Hoi Ab, ik heb koper gebruikt, is inderdaad het makkelijkste verwerken, wel een k*twerk om de leidingen er een beetje netjes onder te krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst February 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2014 5.14 Alle Proto-voertuigen dienen te zijn voorzien van een goed werkende stroomonderbreker, die op de linkerkant van het paravan, bij de voorruit is aangebracht. Volgens mijn interpretatie voldoet dit aan de knafregelementen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.