JeepAMC Geplaatst February 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Hallo allemaal. Mijn naam is Lou en excuseer mij, ik heb geen Jeep, maar vind ze wel fantastisch. Wel heb ik al jaren een AMC Gremlin met een V8 304 cid in de hoek staan. De auto moet afgebouwd worden en het probleem is de motor, een V* 304 cid. Hij is gereviseerd en zit voor 90% in elkaar. Wat ik niet voor elkaar krijg is de dynamo, de aircopomp en stuurbekrachtigingspomp fatsoenlijk te monteren en in lijn krijgen met de waterpomp en krukas-poelie. Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe de V-snaren zouden moeten lopen. Eigenlijk is dit mijn eigen schuld omdat ik het jaren geleden in mijn enthousiasme (te snel) gedemonteerd heb zonder eerst een goed te kijken hoe het nu precies zat. Ik zoek iemand die mij hiermee kan helpen, of dit voor mij kan doen. Ben zelf woonachtig in Limburg. Alvast bedankt voor eventuele reacties. Gr. Lou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst February 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2014 Ziet er goed uit mbt positie poulies. Alleen moet je denk ik je airco eerst op de steun monteren, de bouten gaan van onderaf door de airco steun de aircopomp in. Monteer vast je uitgaande koelvloeistof slang op je waterpomp, mogelijk dat je anders later weer je dynamo moet verwijderen als je slang er stroef op gaat. De bouten waar je je dynamo mee bevestigd, hebben stalen opvul ringen. Ring is een breed begrip, 1 is meer een pijp van een cm of vier, de ander ong 1. Mijn Airco is weg en ik heb ook de luchtpomp weggehaald. Dus mijn v snaren zijn niet meer standaard. Anders had ik foto's gemaild. Let erop dat je bij het monteren van je Harmonic Balancer een goede Press fit had. Als deze soepel je krukas op gleed dan is dat weer een verkeerde after market uitvoering. En voor te starten, verwijder je kleppendeksels. En zorg dat je olie door je motor geperst wordt voordat je start. Dus niet middels je startmotor olie rondpompen. Als je olie rondperst en het komt uit al je stoterstangen is alles goed gesmeerd. Pas dan mag je startmotor de dan gesmeerde assen / lagers ronddraaien. Mij werd dat op het hart gedrukt omdat je anders gelijk de eerste beschadiging maakt op de lagers. Ik heb een 360 AMC maar lijkt mij hetzelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2014 Limburg? Probeer eens Garage van Bree, in Brunssum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepAMC Geplaatst February 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2014 Bedankt zover voor de reacties. Ik krijg e.a natuurlijk wel gemonteerd maar doe er dan langer over dan ik eigenlijk van plan ben (lees zin in heb) Nu moet ik een beetje uitzoeken hoe het zit, zeker wat de V-snaren betreft. Misschien heeft kan iemand een paar foto's van zijn motor maken zodat ik een voorbeeld heb, dat zou misschien helpen. Alvast bedankt! Groet Lou Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2014 in welke regio van limburg woon je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepAMC Geplaatst February 17, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2014 In Venlo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petrus Geplaatst February 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2014 Je kunt GP service in Son en Breugel proberen. Is ook niet te ver van Venlo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.