jeepierre Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Hi jeepers Ik heb twee vraagjes die jullie hopelijk kunnen beantwoorden. 1:Weet iemand wwaar ik het beste(goedkoopste) een wiellager kan kopen? 2:Kan ik hem zelf vervangen en hoe moet ik dan te werk gaan? Het gaat om mijn lager voorzijde aan de bestuurderskant. Alvast bedankt voor jullie tips. GREETZ FROM THE SUNNY EAST JEEPIERRE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Wiellager is in ieder geval vrij duur.... reken op 250 euro! Ze zijn zeker zelf te vervangen, 't zit netzo als bij mijn Wrangler. Lees daarom -dit- topic maar 'ns! Alleen dat stuk over het in 4x4 zetten en het trekken van de steekas kun je natuurlijk overslaan. Let wel op je ABS sensor, daar moet je misschien wel e.e.a. demonteren. Als je ABS hebt, moet je ook een lager/naaf hebben met ABS krans! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 22:10 Wiellager is in ieder geval vrij duur.... reken op 250 euro! Ze zijn zeker zelf te vervangen, 't zit netzo als bij mijn Wrangler. Lees daarom -dit- topic maar 'ns! Alleen dat stuk over het in 4x4 zetten en het trekken van de steekas kun je natuurlijk overslaan. Let wel op je ABS sensor, daar moet je misschien wel e.e.a. demonteren. Als je ABS hebt, moet je ook een lager/naaf hebben met ABS krans! Succes! <div align="right">← mooi verhaal, toppie, maar net als in de Haynes manual wordt heel snel over het uittikken van het lager gesproken, maar dat kan HEEL erg vast zitten ! tips om dat ding eruit te krijgen zijn van harte welkom. Ik heb er met een luchtbeitel, vuistje en allerlei hefbomen tussen gefrommeld, een halve bus kruipolie, maar alleen met het laatst genoemde gereedschap lukte het (doorz.vermogen). Je hebt nl. geen ruimte om een slag te maken met je hamer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Je geeft de tips zelf al, dree! Zo heb ik het ook gedaan.... Bij een andere vooras zat het ook zo vast, en daarbij heb ik de 3 bouten van de naaf slechts 1 hele slag losgedraaid. Daarna steeds één voor één een ferme tik op de boutkoppen gegeven en zodra de bouten weer aanlagen nog een slag gelost.... enz, enz.. Werkte goed. Oja... Zet bij montage de boel lekker in het kopervet, dat voorkomt dat het weer zo vast gaat zitten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepierre Geplaatst August 18, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Hoi Ik ben eens gaan informeren en er is ook een setje 7delig te krijgen(lagersetje)en deze is beduidend goedkoper dan een complete naaf zit ongeveer170 euro verschil tussen. Maar wat heb ik nu nodig. ASP CATALOGUS RADLAGERSET 7 DELIG 97 EURO RADNABE COMPL 274 EURO Cherokee 90 zonder abs ???????? JEEPIERRE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst August 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2005 Als je alles eruit hebt kun je ook eens gaan kijken bij een lagerspecialist, als ze er zin in hebben om een lager te zoeken wat dezelfde maten en specs heeft als je wiellager ben je beduidend goedkoper uit. Ik weet dat er in Eindhoven eentje zit op de Boschdijk en het heet "het Lagerhuis" Maar ik neem aan dat er meerdere bestaan die dezelfde activiteit doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2005 Euh, zit bij een Jeep de wielflens niet vast op het lager? Ik dacht toch van we, daarom zo duur en niet in namaak te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2005 wat ik me van mijn YJ kan herinneren hebben ze de hele naaf idd vervangen, of ik heb gelijk of ik ga m'n gelijk halen bij de betreffende garage houder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2005 Complete naaf is standaard. Er zijn echter uitvoeringen geweest ( bepaalde bouwjaren) waar de lagers los vervangen konden worden. Of zoals in de Haynes staat: On early models the hub bearings may be serviced, but due to the special tools and expertise required to seperate and reassemble the hub and bearings, this job should be left to a dealer service department or repair shop. On later models, the hub and bearing assembly must be replaced as an assembly. Dus.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.