Spring naar bijdragen

wiellager


jeepierre
 Share

Recommended Posts

Hi jeepers

Ik heb twee vraagjes die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

1:Weet iemand wwaar ik het beste(goedkoopste) een wiellager kan kopen?

2:Kan ik hem zelf vervangen en hoe moet ik dan te werk gaan?

Het gaat om mijn lager voorzijde aan de bestuurderskant.

Alvast bedankt voor jullie tips.

GREETZ FROM THE SUNNY EAST JEEPIERRE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiellager is in ieder geval vrij duur.... reken op 250 euro!

Ze zijn zeker zelf te vervangen, 't zit netzo als bij mijn Wrangler. Lees daarom -dit- topic maar 'ns!

Alleen dat stuk over het in 4x4 zetten en het trekken van de steekas kun je natuurlijk overslaan. Let wel op je ABS sensor, daar moet je misschien wel e.e.a. demonteren. Als je ABS hebt, moet je ook een lager/naaf hebben met ABS krans!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 22:10

Wiellager is in ieder geval vrij duur....  reken op 250 euro!

Ze zijn zeker zelf te vervangen, 't zit netzo als bij mijn Wrangler. Lees daarom -dit- topic maar 'ns!

Alleen dat stuk over het in 4x4 zetten en het trekken van de steekas kun je natuurlijk overslaan. Let wel op je ABS sensor, daar moet je misschien wel e.e.a. demonteren. Als je ABS hebt, moet je ook een lager/naaf hebben met ABS krans!

Succes!

<div align="right">

mooi verhaal, toppie, maar net als in de Haynes manual wordt heel snel over het uittikken van het lager gesproken, maar dat kan HEEL erg vast zitten ! tips om dat ding eruit te krijgen zijn van harte welkom. Ik heb er met een luchtbeitel, vuistje en allerlei hefbomen tussen gefrommeld, een halve bus kruipolie, maar alleen met het laatst genoemde gereedschap lukte het (doorz.vermogen). Je hebt nl. geen ruimte om een slag te maken met je hamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft de tips zelf al, dree! wink.gif Zo heb ik het ook gedaan....

Bij een andere vooras zat het ook zo vast, en daarbij heb ik de 3 bouten van de naaf slechts 1 hele slag losgedraaid. Daarna steeds één voor één een ferme tik op de boutkoppen gegeven en zodra de bouten weer aanlagen nog een slag gelost.... enz, enz.. Werkte goed.

Oja... Zet bij montage de boel lekker in het kopervet, dat voorkomt dat het weer zo vast gaat zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alles eruit hebt kun je ook eens gaan kijken bij een lagerspecialist, als ze er zin in hebben om een lager te zoeken wat dezelfde maten en specs heeft als je wiellager ben je beduidend goedkoper uit. Ik weet dat er in Eindhoven eentje zit op de Boschdijk en het heet "het Lagerhuis"

Maar ik neem aan dat er meerdere bestaan die dezelfde activiteit doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Complete naaf is standaard. Er zijn echter uitvoeringen geweest ( bepaalde bouwjaren) waar de lagers los vervangen konden worden. Of zoals in de Haynes staat:

On early models the hub bearings may be serviced, but due to the special tools and expertise required to seperate and reassemble the hub and bearings, this job should be left to a dealer service department or repair shop. On later models, the hub and bearing assembly must be replaced as an assembly.

Dus.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...