MarsCJ7 Geplaatst March 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Hallo, Gisteren heb ik een mooie cj7 gekocht, ben benieuwd of mensen hier de auto kennen. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m780506835-jeep-4x4-cj-5-0-v8-cj-7-bj-1985.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Gr. Marcel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst March 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 leuk ding maar er staat 401 op zijkant is het ook een 6,6 liter staat 5 liter bij advertentie verder ken ik hem niet als je niet de hoofdprijs hebt betaald heb je een leuk jeeppie succes er mee en het mooie weer komt er weer aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 1, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Geen idee, waar kan ik dat aan zien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Aan de motorsteunen staat of 304', of 360, of 401 in het blok gegoten... Als je 401 hebt staan, mag je glimlag nog een groot stuk breder worden ;-) Geert 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Ken deze jeep van bumper tot bumper heb hem helemaal opgebouwd zat toen een gereviseerde 401 in samen met t18 versnellings bak chassis gegalvaniseerd en daarna gepowdercoat opbouw volledig van polyester incl voorraam frame Volle rolkooi met gerzinkte steunen op chassis beveztigd Achteras met summers fullfloater steekassen alle aandrijfassen verchroomt incl skitplate Alcoa velgen toen met 40 ers Had er toen veel tijd ingestoken ook geregeld meegereden was toen turquoise van kleur met highlander op de motorkap heb naderhand nooit geeneen gezien die zo was had er toen rappoet bij van 35d eur heb er nog ergens foto's van is eigenlijk ouder als 85 oorspronkelijk van 79 maar was moeilijk aante tonen daar allle stickers weg waren dit ivm dubbelwandige poly body veel plezier ermee 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 1, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2014 Super bedankt voor je reactie, hopelijk zit de 401 er nog in, heb wel gekeken, maar kleppendeksels waren nu blauw. Op kenteken staat ook kleur blauw, eigenaar nu zegt dat ie zwart is, stond in schuur met stof, dus slecht te zien Hij ziet er prima uit, over welke tijd spreek je omtrent werkzaamheden. Mocht je nog foto's hebben, wil ze graag zien, m'n email is dezeester@live.nl Gr. Marcel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 Vandaag de jeep gehaald, wat een monster zeg.... Ik vind hem wel heel licht sturen en zoeken boven de 80, ik vermoed dat de stuurdemper niet meer werkt, Ik wil deze vervangen door een zwaardere, iemand tips? Heb gelezen over de rancho rs 5000, is dat wat? Gr. Marcel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 (bewerkt) Geen id of t was is maar ik heb 4 rancho RS5000 liggen. Zijn eronderuit gehaald ivm met andere verhoging. Mocht je interesse hebben kun je me een bericht sturen. Veel plezier met de nieuwe mooie Jeep! Edit: komen wel onder een YJ vandaan valt me net in, weet even niet of die anders zijn March 8, 2014 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 Geen id of t was is maar ik heb 4 rancho RS5000 liggen. Zijn eronderuit gehaald ivm met andere verhoging. Mocht je interesse hebben kun je me een bericht sturen. Veel plezier met de nieuwe mooie Jeep! Edit: komen wel onder een YJ vandaan valt me net in, weet even niet of die anders zijn jij hebt het waarschijnlijk over schokdempers, ts over een stuurdemper. Dat is niet hetzelfde! Of die R5000 zijn werk voldoende doet met 40tigers zal er vanaf hangen hoe goed de conditie van de rest van de ophanging is. Een as met rotte rubbers en kogels die te recht op staat icm enorme banden zal waarschijnlijk teveel worden....echter een ophanging in topconditie zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 Dacht dat er nu 33ers op lagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst March 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 Ochja, helemaal overheen gelezen, mijn fout Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 8, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2014 Vandaag de jeep gehaald, wat een monster zeg.... Ik vind hem wel heel licht sturen en zoeken boven de 80, ik vermoed dat de stuurdemper niet meer werkt, Ik wil deze vervangen door een zwaardere, iemand tips? Heb gelezen over de rancho rs 5000, is dat wat? Gr. Marcel Lijkt net alsof je hem gekocht hebt zonder er eerst mee gereden te hebben Een stuurdemper is niet de oplossing. Je jeep moet juist perfect rijden zonder stuurdemper. Een stuurdemper is er om juist de oneffenheden te compenseren die er kunnen zijn in je aandrijflijn. Het licht sturen kan diverse oorzaken hebben. Van bandenspanning, uitlijnen banden, bandendruk, caster, camber, gebruik shims vooras wel of niet, small spoor assen, te brede velgen in verhouding tot je banden waardoor je banden zeg maar plat zijn ipv een ronding hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Volgende probleempje is er, Jeep start na een nacht stil staan s morgens niet, brandstof loopt terug naar de pomp in de leiding naar de carbarateur, zodra ik die loskoppel vd carbarateur en vol laten met brandstof(zeer weinig) start ie, en heb de rest vd dag geen problemen. Heb bij de carbarateur een klep gemonteerd in de hoop dat de brandstof zou blijven, maar helaas Nu wil ik de brandstofpomp vervangen......wat denken jullie? Goed adres voor onderdelen? (Wil naar b&s in Tiel rijden) Alvast bedankt Gr. Marcel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 (bewerkt) Volgende probleempje is er, Jeep start na een nacht stil staan s morgens niet, brandstof loopt terug naar de pomp in de leiding naar de carbarateur, zodra ik die loskoppel vd carbarateur en vol laten met brandstof(zeer weinig) start ie, en heb de rest vd dag geen problemen. Heb bij de carbarateur een klep gemonteerd in de hoop dat de brandstof zou blijven, maar helaas Nu wil ik de brandstofpomp vervangen......wat denken jullie? Goed adres voor onderdelen? (Wil naar b&s in Tiel rijden) Alvast bedankt Gr. Marcel Bel eerst effe naar B&S of hij wat heeft liggen. Kees Peters in Oosterhout kan je eventueel ook helpen. Als auto eenmaal loopt pompt die de benzine goed door dan via de brandstofpomp? Als dat het geval is ligt het niet aan de pomp maar is er een andere oorzaak, Wat voor choke zit er op je jeep? March 11, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Hoi, Ja als hij loopt is het prima, zit geen choke op is me verteld, automatisch, handgas is ook niet aangesloten :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 (bewerkt) Hoi, Ja als hij loopt is het prima, zit geen choke op is me verteld, automatisch, handgas is ook niet aangesloten :-( Zorg er eerst voor dat je een choke krijgt ( hand of automatisch ) Dat helpt bij een koude start. Verder kan de afstelling van de carb en ontsteking ook bijdragen aan het minder goed starten van je cj. March 11, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Proe, jeetje, hoe weet ik of ie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Normaliter zou in de vlotterkamer genoeg benzine moeten blijven staan om de motor aan te laten slaan na een nachtje(of weekje) stilstand. de benzine kan verdampen door lekkage van de carburateur, als het lekje klein is valt het niet op maar de benzine verdampt wel gedurende de nacht. Ik heb het zelfde meegemaakt door een lekje in het rubber van de acceleratie pomp. Het aanslaan is voldoende om de mechanische pomp zijn werk te laten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Het probleem is dat de slang leegloopt die naar de carbarateur gaat, zodra ik die afvul(klein beetje) met brandstof en weer monteer start ie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Als de carburateur niet lekt, loopt de brandstof niet zo snel terug, maar blijft in de slang staan is mijn ervaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Dus als ik je begrijp, loopt de brandstof via de carbarateur weg en niet via de benzine pomp? Hoe kan de slang naar de brandstof pomp dan leeg staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2014 Ik probeer uit te leggen wat ik bedoel, als de vlotterkamer dicht is kan de brandstof in de slang niet snel teruglopen omdat dit een vacuum is. Als je een slang met vloeistof aan een kant afsluit met je vinger, loopt de vloeistof pas weg als je je vinger erafhaald. Als de vlotterkamer vol is sluit de vlotter de brandstoftoegang en dus vacumeerd de vlotter de brandstofslang. Het lijkt vergezocht, maar ik heb dit probleem eerder gehad en opgelost door de carburateur te reviseren. Heb je een electro brandstofpomp, dan merk je het niet want die pompt de brandstof snel op zodra het contact omgaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarsCJ7 Geplaatst March 12, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2014 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2014 Dat is inderdaad vreemd, echter als de benzine in de vlotterkamer blijft staan en niet wegloopt of verdampt zou ie aan moeten slaan op die hoeveelheid benzine en de pomp de gelegenheid moeten geven brandstof aan te pompen. Ik heb het ook opgelost door een flink brandstoffilter te plaatsen voor de carb. daar blijft dan voldoende brandstof in staan om aan te slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2014 Wat voor carb zit erop? Type en merk. Als motor warm is start hij dus in 1 keer maar als motor koud is heeft hij problemen. Dan slaat hij helemaal niet aan of heb je dan soms het idee dat hij hem bijna wil pakken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.