Spring naar bijdragen

Heb Een Nieuwe!(Wel Gebruikt Maar Voor Mij Is Ie Nieuw)


billy
 Share

Recommended Posts

hoi allemaal dat is even geleden maar in t weekend heb ik weer een wrangler het is een 2011 Jk Sahara en ik ben er heen gelukkig mee
was erg benieuwt hoe de auto zou rijden en ook een beetje naar (altijd t zelfde blablabla) verbruik
wat me erg mee viel Diesel1:12/half dit zijn droom getallen voor mijn oude rubicon van 2006 die ik had daar kwam ik op 1;5!! (daarom voor mij geen rubi meer! ook geen diesel).
ik heb een rubi diesel wel gereden omdat er 1 te koop was in donker Duitsland maar omdat ik hem ook als reis auto wil gebruiken is de sahara beter geschikt.
de auto die ik nu heb heeft een 2er verhoging en standaard sahara banden met 34x11 er op voor en achter bumpers van de firma Engage uit Duitsland, hij heeft rudi side protecties met opschrift (waarvan ik nog niet weet of ik ze er afhaal) dan leerbekleding led ect 
nu ga ik mn project beginnen banden spuiten enz

gr billy
 

post-1156-0-70970400-1394527887_thumb.jp

post-1156-0-43940000-1394527936_thumb.jp

post-1156-0-89763200-1394527980_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Billy,

 

Begrijp alleen je tekst niet helemaal, maar gezien je uit D-land komt is het best 'goed' te doen.

 

Het is dus een Sahara (gezien de spatborden) met een Rubicon motorkap sticker. (?)

Met standaard velgen en 34"x11" banden, deze bandenmaat is namelijk niet standaard.

 

Betreft het verbruik tussen een Rubicon diesel uit 2011 en deze, dit is volgens mij gelijk. (1:12,5 is erg zuinig trouwens)

Zit deze motor in en het differentieel zijn bij beide 4.10 of ik moet dit mis hebben.

Alleen de 4wd-laag is anders, bij een Rubicon is dit 4:1 en bij de rest 2.7:1. Is met een diesel ook voldoende, die 2.7.

(plus nog wat meer zaken, maar die hebben volgens mij geen invloed op het verbruik)

 

Wat ga je dan spuiten aan deze bijna nieuwe JK?

Je hebt het over banden spuiten? Of moet dit zijn: Velgen spuiten? (Felgen)

 

Veel plezier ermee, maar gezien de foto's lukt dit al 'aardig'.

Wellicht tot ziens, ergens in de bossen of zo...

En weer een JK-rijder erbij !! 

 

Groet Roo   B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roo,

 

je heb gelijk het is een Sahara met een plakkertje van de vorige eigenaar die t leuk vond om het er op t plakken(!) en t stoort me (nog) niet.

 

mijn kritiek als je t al kritiek mag noemen want ik vindt alle jeeps leuk is dat ik nu 3 jeeps heb gehad en voor mij de rubicon (4ltr 2006) de mist
leuke of moet ik zeggen bij me past. ben er mee naar Engeland gereden (winter) en stoorde mij aan de traagheid en verbruik van dit ding daarvoor had
ik een compleet aangepaste YJ ook uit Duitsland die minder zoop en 3 x zo snel was (banden rubi standaard en YJ 33x12,50x16). dit zegt natuurlijk niets
over de JK en is natuurlijk gericht op de auto zelve maar de schrik zat er nog in en vond na opzoeken van internet dat t wel meer voorkwam dat verbruik bij rubi hoger was dan de
standaard jeep. ik heb zelf in donker duitsland een rubi gereden diesel 2010 en (kan aan de auto zelf liggen) maar deze was slomer dan de Sahara die ik had gereden.

maar aan t einde moet je toch kopen wat je leuk vind en is t gewoon smaak . de auto die ik gekocht heb was een jonger minder km met meer opties en dat tegen een zeer goede prijs dus was de keus snel gemaakt.

 

ik heb de auto terug gereden op de auto bahn met een snelheid van 105km en bij t begin tot aan de nok toe vol getankt toen bij thuiskomst weer vol en was aangenaam verbaast met een verbruik van 12,5 had ik niet gerekend.

 

tja en dan wat zal ik zeggen er valt altijd wel wat te doen de bumpers (voor en achter) zijn niet meer 100% en hebben roest dit na 1,5 jaar hierop heb ik contact gezocht met de leverancier( de Firma Engage 4x4 Herrn Dennig last sich gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat de Rubicon uit 2010 het oudere model motor nog had.

Volgens mij is er een andere 2.8 dieselmotor ingekomen rond die tijd. (kan ook later zijn)

Welk vermogen staat op je papieren 177pk of 200pk? (ook wel HP-Horse Power)

Degene met 200pk is het nieuwere model, deze is ook zuiniger. Maar beide zijn prima hoor !!

Vind 1 op 12.5 wel erg zuinig voor een JK met 34ers.

De meeste JK-rijders die ik ken komen niet verder als 1:9 met een diesel.

Rij zelf met een benzine en deze komt op 1:7 of zo, denk ik.... (met 35"x12.5" STT)

Qua kosten tussen een Rubicon en een Sahara, komt ook doordat er minder Rubicons te 'krijgen' zijn in Europa.

Ga nu wel weer erg Off-Topic...

 

Maar veel plezier met de JK en wellicht tot ziens.

 

Groet Roo  B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de diesel  is van het zelfde type maar er zijn wat software updates en een optimale flow,deze is nog de 177 pk diesels zijn naar mijn beleving ook zeer gevoelig aan verbruik & toerental
hou je deze p/m 1600 a 1800 toeren dan zit je wel goed (misschien heeft de vorige eigenaar mn jeep wel gechipt gescheeld ook weer wat) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...