Ruuvdo Geplaatst April 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2014 Haoo Allen, Na lange tijd weer aan mijn Nekaf begonnen. Starten was moeilijk maar hij loopt weer. Nu blijkt echter dat er uitlaatgassen! uit de olievulpijp komt. Weet iemand hoe dit kan en hoe dit is op te lossen? Met groet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2014 Hallo. Ik zou niet weten hoe er uitlaatgassen in het carter kan komen, maar ik denk dat de de carter ontluchting kraan dicht staat zodat er olie dampen uit de vulpijp komt i.p.v uitlaat gassen. Laat nog eens weten of het inderdaad ook zo was. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Hallo Mutt, Dank voor het antwoord, maar waar zit die kraan? Groet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Goede morgen. Deze kraan zit tussen het carterventilatie systeem en als je voor de jeep staat zit hij rechts naast het blok boven de brandstofpomp. Deze bedien je via een grote knop op het dachbord, uitgetrokken staat hij dicht en tevens bediend hij ook nog een kraan boven op de motor. Omdat wanneer deze kabel gebroken is en moeilijk aan een nieuwe te komen is wil men nog wel eens de kabel laten voor wat hij is, omdat dit systeem alleen word gesloten wanneer men met de keep onder water gaat. Om de kraan te testen op zijn werking, demonteer de kraan en maak hem even schoon in een badje beziene of i.d dat vind hij vast prettig. Het is me al eens overkomen dat de hevel keurig netjes bediend werd aan de buiten kant maar dat inwendig de boel stil stond met als gevolg een gesloten klep. Nog meer vragen? dan hoor ik het wel Succes. Groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Mutt, De kraan gedemonteerd en schoongemaakt. Deze werkt perfect verder. De rook komt nog steeds uit de vulpijp. Ook is er een hardkloppend geluid vanuit de klep? cilinder 4 gezien vanuit de voorkant. Klep kapot? Groet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Uitlaatgassen zouden langs de zuigerveren in het carter terecht kunnen komen!? Maar weet je zeker dat het uitlaatgassen zijn die eruit komen? Bij elke auto voel je altijd wel wat luchtstroming uit de olievulopening komen samen met oliedampen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Hi, volgens mij zijn het uitlaatgassen. Hij "puft" het er ook uit. Ook het harde kloppend geluid klinkt erg ongezond.Ik vermoed zelf dat een klep kapot is. Kan dat? Groet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2014 Doe eens de kleppen deksels (boven en zijkant) demonteren en check de klepstelen en veren. Ik heb wel eens een gebroken klepsteel gehad, dit klinkt ook als zoiets..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 De kleppen zijn gechecked, lijken mij allemaal in orde wat betreft breken. Langzaam denk ik dat dit riant gaat kosten. Heeft iemand een suggestie? Groet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 Bougies er al uit gehad? Hard kloppend geluid kan ook wat anders zijn natuurlijk. Krukas lagers o.i.d. Misschien de carterpan even eraf nemen om hier het een en ander te controleren. Met zoveel uitlaatgassen in de carter en kloppende geluiden, moet er wel iets niet goed/versleten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 bovenstaande allemaal gedaan, het enige wat ik niet kan zien tot dusver zijn de zuigers. Misschien moet ik maar aan verkoop denken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Verkopen? dat is toch wel het laatste, eerst de zaak maar eens beter besnuffelen. Wat zou je zeggen van de kompressie te controleren = motor op temperatuur brengen (160 F) daarna alle bougie's verwijderen, handgas vol open, en dan de compressie meten. Ik weet op dit moment uit mijn blote hoofd niet wat de waarden moeten zijn, maar die zijn wel te vinden in de TH even als de toelaatbare onderlinge verschillen. Mocht je wat dit laatste betreft er niet uit komen dan hoor ik dat nog wel en dan zoek ik dat eventueel voor je op. Gr MUTT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruuvdo Geplaatst April 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2014 Hi Mutt, Bovenstaand ga ik idd doen. Maar heb ook meteen nog een Jeep gekocht. Deze wil ik gebruiken als "donor" wagen. Op deze heeft kennelijk ooit eens een TLV gestaan, alleen hebben ze een ander vooruit erin gezet. In ieder geval gaan we door! :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.