Marco Fennema Geplaatst April 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2014 Iets overhaast kocht ik op afstand deze. De technische staat vond ik niet belangrijk. Ik zou het chassis volledig strippen, bevestigingspunten overzetten mbt ophanging en mijn assen, bak, motor en body zouden erop gaan. Kenteken geeft reeds V8 en LPG aan en verder stond niets op de kenteken check site van de RDW wat bij een controle op zou valllen. Totdat een belletje naar de RDW naar voren bracht dat ze daar wel degelijk meer bij houden, nl aantal deuren. En deze donor heeft 2 deuren, mijn body 4. Gelukkig kon ik de deal annuleren en kreeg ik van de verkoper mijn aanbetaling terug. Maar wie er een donor qua kenteken zoekt. Deze V8 en LPG donor is op papier geschikt. Een moderne aandrijflijn schijnt over te bouwen te zijn, deze oude wagen heeft iets kortere bladveren maar je kan ea aanpassen. Denk dat iedere 2 deurs Wagoneer of zelf reeds 40 jaar of ouder is, en de andere 2 deurs die nog geen 40 jaar zijn weer bredere assen heeft. Dus de doelgroep voor donor zal klein zijn, meer dat je hem restaureert. Desondanks meld ik hem op het forum vanwege zijn V8. Die werden toen volgens mij nl niet geleverd, pas later. Kortom, een leuk project mits je gecharmeerd bent van deze uitvoering. Ik heb de wagen niet gezien dus kan niets over de staat vertellen, wel een foto van papieren ed gekregen. Dat klopt met RDW, dus lpg en V8. Gr, Marco http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m786812914-jeep-wagoneer-willy-s-jeep-1963-8-cil-lpg-ned-kent.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spijlbusje Geplaatst April 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2014 Marco ben jij in bezit van meer foto's van deze jeep, had hem zien staan, ik heb alleen de gedachte om hem te gaan opknappen cq modificeren voor het voordelig rijden. wat nu met de chief niet meer gaat. mvg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst April 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2014 Nee, had hem telefonisch gekocht. Weet wel het kenteken. AE-70-90 Wat ik zou kijken is hoe het zit met die V8, wat daar het verhaal achter is. Idem met voorwielophanging. Ea is modificeerbaar naar Dana44. Je komt dan in een kettingreactie van heel je aandrijflijn t/m bak etc aanpassen, dat wilde ik. Kortom, wil je hem origineel houden, dan heb je denk ik trommel remmen voor en het sturen, daar zou ik me ook even in verdiepen. Wel/geen bekrachtiging etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.