JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Wat zijn nu allemaal de verschillen van deze JEEPS excact, Is de een beter als de ander , of moet het allemaal maar goed uitvallen zoals meestal allicht, Heb nu GC rijdend en wil evt, een wrangler erbij misschien ,alleen voor in het terrein,wil GC ""mooi"" houden zeg maar. wrangler o.i.d. zal alleen dan voor,de ""FUN "" zijn So too SPeak. Hoe zit het eigenlijk met de voorwaarden als ik ergens ga rijden bijv. in groepsverband met verzekering etc. Wat mij betreft hoeft er geen eens een kenteken bij te zijn bij wijze van ... Graag wat info a u b Vergeten ook graag info betreft 6 0f 8 cyl. ,,automaat of schakel/ Moet het perse een JEEP zijn ,?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 CJ: - Bladveren - Basic dashboard - Ronde koplampen - Verkrijgbaar met 4.2L 6 cilinder een een aantal V8 motoren - Carburateur motoren - Belastingvrij (voor 1980 uiteraard) YJ: - Bladveren - Vierkante koplampen - Eenvoudig dashboard - Verkrijgbaar met 2.5L, 4.2L of 4.0L handgeschakeld of automaat - 4.2L is een carburateur motor de rest injectie TJ: - Schroefveren - Modern luxe dashboard - Ronde koplampen - Verkrijgbaar met 2.5L of 4.0L handgeschakeld of automaat - Injectie motor De CJ en YJ lijken qua techniek vrij veel op elkaar beiden bladveren alleen heeft de YJ een op de 4.2L na een injectiemotor wat een voordeel is in het terrein. De TJ staat op schroefveren wat comfortabeler rijdt en is veel luxer dan de beide anderen. Voor alle modellen zijn er legio onderdelen/accessoires verkrijgbaar. In het terrein heb je zowel met een handbak als automaat voor en nadelen, afdalen met een handbak kun je afremmen op de motor bij een automaat gaat dat niet. Die keuze zal vrij persoonlijk zijn denk ik. Tsja 6 of 8 cilinder, ze zijn beiden sterk genoeg voor het terrein al levert de 8 natuurlijk een lekkerder geluid op En natuurlijk moet het een Jeep zijn!!! (anders betaal je straks dubbel contributie, jeep- én de suzukiclub ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Originally posted by Mav ©@Aug 22 2005, 10:20 CJ: - Bladveren - Basic dashboard - Ronde koplampen - Verkrijgbaar met 4.2L 6 cilinder een een aantal V8 motoren - Carburateur motoren - Belastingvrij (voor 1980 uiteraard) YJ: - Bladveren - Vierkante koplampen - Eenvoudig dashboard - Verkrijgbaar met 2.5L, 4.2L of 4.0L handgeschakeld of automaat - 4.2L is een carburateur motor de rest injectie TJ: - Schroefveren - Modern luxe dashboard - Ronde koplampen - Verkrijgbaar met 2.5L of 4.0L handgeschakeld of automaat - Injectie motor De CJ en YJ lijken qua techniek vrij veel op elkaar beiden bladveren alleen heeft de YJ een op de 4.2L na een injectiemotor wat een voordeel is in het terrein. De TJ staat op schroefveren wat comfortabeler rijdt en is veel luxer dan de beide anderen. Voor alle modellen zijn er legio onderdelen/accessoires verkrijgbaar. In het terrein heb je zowel met een handbak als automaat voor en nadelen, afdalen met een handbak kun je afremmen op de motor bij een automaat gaat dat niet. Die keuze zal vrij persoonlijk zijn denk ik. Tsja 6 of 8 cilinder, ze zijn beiden sterk genoeg voor het terrein al levert de 8 natuurlijk een lekkerder geluid op En natuurlijk moet het een Jeep zijn!!! (anders betaal je straks dubbel contributie, jeep- én de suzukiclub ) <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Om verwarring te voorkomen: de afgebeelde CJ heeft schroefveren, dat is dus niet standaard. Een auto zonder kenteken is leuk om op een foto te hebben maar terreinrijden kun je alleen in de achtertuin. Bij de meeste evenementen mag je alleen rijden met een verzekerd voertuig. In de meeste verzekeringsvoorwaarden is opgenomen dat de auto moet zijn voorzien van een geldige APK en dat kan alleen met een kenteken. Wil je meedoen aan officiele offroadwedstrijden (bv NK Trial) en ga je er heen met de auto op een ambulance o.i.d. dan gelden er wat afwijkende voorwaarden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst August 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2005 Effe vermelden dat de CJ-7 ook origineel met een viercilinder is gemaakt. Zowel een benzine, diesel als turbodieselmotor... Persoonlijk heb ik zowel een CJ-7 als een TJ. Zowel voor terrein als asvalt is de TJ merkelijk beter, dit vooral door de zachte veren = langere veerweg... Over het feit als het een Jeep moet zijn, zou ik niet twijfelen, NATUURLIJK WEL! Groeten, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.