Spring naar bijdragen

Dakar 2006


87wrangler
 Share

Recommended Posts

Ginaf Rally Power teleurgesteld door

vervroegde sluiting van de inschrijving voor Dakar 2006

Doordat de inschrijfmogelijkheid voor deelname aan Le Dakar 2006 vroegtijdig is gestopt is inschrijving niet meer mogelijk. Na protest hiertegen aangespannen te hebben middels een brief geeft de organisatie aan dat door de toegenomen populariteit het maximum aantal inschrijvingen reeds binnen zijn. Dit houdt concreet in dat onder andere het Team van Ginaf Rally Power dit jaar niet meer in kan schrijven en  helaas niet mee kan doen aan Le Dakar 2006.

Door deze tegenvaller laten we ons echter niet uit het veld slaan. We zullen de periode tot eind volgend jaar gebruiken om de rally voertuigen te optimaliseren en uitgebreid te testen. Er zijn plannen om in te schrijven voor ander rally’s. Hierdoor kunnen we meer ervaringen op doen en de voertuigen voldoende testen.

Als team kunnen we dan nog beter voorbereid en sterker dan ooit aan de start verschijnen van de Dakar van 2007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

't Nieuws druppelt rustig binnen:

Originally posted by www.daker-derooy.com

Het Team Gauloises de Rooy is alweer maanden bezig met de voorbereidingen voor “DAKAR 2006â€. Natuurlijk is het voor vele fans lang wachten. Hopelijk wordt zowel voor deze fans als voor het gehele team, dit lange wachten in Januari 2006 beloond. Ook Jan en Gerard de Rooy zijn naast hun drukke werkzaamheden als directieleden van het De Rooy transportbedrijf, vaak te vinden in de "Dakar-loods", waar de nieuwe voertuigen in de komende weken worden voltooid.

Originally posted by hansbekxteamsport.nl+--><div class='quotetop'>QUOTE(hansbekxteamsport.nl)</div>
In februari zijn de voorbereidingen weer begonnen, er is dit jaar voor gekozen om eerst alle materialen uit te zoeken en te bestellen. Zo kon er na de bouwvakvakantie begonnen worden met de bouw van de vrachtwagens! Er is in 3 weken tijd met een team van 5 man overdag aan gewerkt. Op deze manier wordt het werken in de vele avonden en weekenden beperkt.

Overigens is er weinig veranderd wat het team betreft. Dit jaar zullen we met 2 rallyvoertuigen deelnemen aan de wedstrijd. Ook zullen er 2 assistentietrucks meerijden. En de persauto is er natuurlijk ook weer bij.

<!--QuoteBegin-www.huttenrallyteam.nl

23-11-2005 ASO maakt route bekend

De organisatie van de Dakar Rally heeft op de persconferentie van 22 november het route schema voor de komende Dakar bekend gemaakt. Opvallend is dat er dit jaar geen proloog wordt verreden maar dat er twee special stages in Portugal staan genoteerd. De route gaat naar bekende plaatsen in Afrika maar de organisatie geeft aan de er veel nieuwe routes moeten worden gereden. Na de rustdag staat de enige marathon etappe gepland. De afstanden lijken mee te vallen maar omdat we de zwaarte van de routes nog niet helemaal in kunnen schatten zegt dat natuurlijk niet zo heel veel. Onze keuringen zijn op 30 december zodat we normaal gesproken de kerstdagen nog thuis kunnen vieren. Met thuis bedoelen we dit jaar ook echt in ons eigen huis onder de kerstboom en niet in de werkplaats zoals andere jaren. Toin Peters, onze technisch manager, heeft ons een vrije kerst beloofd dus daar houden we hem aan.

De voorlopige startlijsten zijn vandaag ook bekend gemaakt. Al onze inschrijvingen staan op de lijst alleen is het team Anne Kies, Willem Tijsterman en Gerard van Veenendaal als een Duits team ingeschreven. We hebben natuurlijk niets tegen Duitsers maar zullen deze fout toch maar laten herstellen.

De startlijsten:

Motoren

Auto's

Truck's

En natuurlijk, de Route !

Totaal 9043 km, waarvan 4813 km "special stage" blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Intussen zijn de startnummers uitgegeven en is de "Pre-Proloog" in Valkenswaard achter de rug! De teams zijn er dus klaar voor...

Enkele foto's:

proloogexact.jpg

Exact MAN team

deijne.jpg

Team van Deijne

huttenkia.jpg

huttenginaf.jpg

Hutten Rally Team

team%20de%20rooy1.jpg

Team Gauloises de Rooy

proloogbekx.jpg

Hans Bekx Teamsport

Het Hutten Rally Team maakt overigens gebruik van de Catterpillar Ginaf van Van Ginkel, die zelf te laat waren met inschrijven!

Nog een paar weken: Dann geht's los! smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Tja.. inmiddels is er nogal wat gebeurd....

De teams "De Rooy" en "Bekx" zijn niet door de keuring gekomen, en konden naar huis..... Jammer!

Vanmiddag kwam het team van Hans Bekx (Hans Bekx Teamsport) aan in Mariaheide, de woonplaats van Hans. Samen met nog een commissielid van 4x4 "de Veluwe" en onze gezinnen, zijn we daarheen getogen om Hans en z'n team welkom te heten en een hart onder de riem te steken! Dat er meer mensen Hans wilden verwelkomen bleek al snel... Zeker 100 man stond het team op te wachten!

Een paar foto's:

Hans1.jpg

Direct na aankomst.

Hans2.jpg

Publiek komt dichterbij..

Hans3.jpg

Veel publiek om het team een hart onder de riem te steken!

Hans4.jpg

Hans staat de pers en z'n fans meer dan drie kwartier te woord!!!

Zelf had ik ook nog de gelegenheid om even met 'm te praten, en een paar vraagjes te stellen!

M'n eerste vraag: Wat is er nu gebeurt? Volgens Hans wisten ze dat er iets nog niet rond was: De stempels.... Maar, er was toegezegd dat ze de stempels daar kregen en dat is niet gebeurt omdat de man die dat zou doen nu op wintersport was en niet naar Portugal mocht/wilde komen om z'n woord te houden! Afkeurpunten waren de bladveren en de intercooler. Dat zijn welliswaar standaard componenten, maar de FIA moet dat op papier zetten en afstempelen! Overigens is er volgens Hans een machtstrijd gaande tussen de FIA, de ASO en de FFSA waardoor er dit soort zaken kunnen gebeuren. Maffia praktijken wees hij resoluut naar het rijk der fabelen! Overigens wilde de organisatie niet hebben dat de DAF teams van start gingen en in de loop van de rallye de documenten , gestempeld en wel, afgaven!

Op mijn vraag hoe, en of, de Kamaz rijders reageerden antwoordde Hans: "Geen idee, ik kan die lui niet verstaan....." biggrin.gif Even later, nadat het gelach was verstomd, voegde hij er aan toe: "Ze zijn er niet blij mee, de Kamazzen rijden nu hoegenaamd zonder concurentie en het wedstrijdelement is dus grotendeels weg!" Natuurlijk heb ik 'm ook gevraagd of hij volgende keer weer mee wil doen, en dat wil 'ie zeker! De gesprekken met de sponsoren zijn alweer gaande, maar hij laat zich er verder nog niet over uit. Z'n gezicht sprak echter boekdelen! Dat komt dus best goed, denk ik!

Tegen een verslaggever van Radio Brabant vertelde Hans dat hij liever de rallye had gereden en net als verleden jaar, toen hij op de laatste dag eruit werd gehaald, dan helemaal niet van start te gaan. Rijden, daar kwamen ze voor! Winnen is daarbij wel een doel, maar niet de hoofdzaak!

Al met al was het leuk om er bij te zijn, al was ik liever een paar weken later gegaan....

Nog even, omdat ze toch wel erg gaaf zijn, de auto's van het team:

502.jpg

502, de wedstrijdtruck van Hans Bekx

523.jpg

523, 2e wedstrijdtruck van Marcel van Vliet

854.jpg

854, de "snelle assistentie" truck van Alex Brusselers

790.jpg

790, de grote servicetruck van Theo van de Rijt

917.jpg

917, de "persjeep" van Rijk Verkerk

( Rijk Verkerk is overigens één van de mede oprichters van 4x4 "De Veluwe")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...