Spring naar bijdragen

nieuw project: SPOA


Pullie
 Share

Recommended Posts

je kent het wel:

je hebt het zweet nog op je kop staan van het laatste ophoog project en je zit eindelijk met een biertje achter de computer, nog nagenietend van de nieuwe aanblik van je pas verhoogde auto.... biggrin.gif

terwijl het zweet opdroogd kijk je een beetje rond naar andere jeeps en hun hoogte en bandenmaat en begin je toch een beetje te denken en te fantaseren... wub.gif

dan een paar dagen later verteld je vriendin dat het niks wordt omdat je zo veel werkt en in het kleine beetje vrije tijd dat je hebt je constant of onder de jeep ligt of ermee bezig bent op een andere manier... no.gif

resultaat: veel uren dus een beetje geld, vrijgezel dus nog wat meer geld, en aangezien je zoveel werkt en je verse ex je stamkroeg heeft genomen bij het verdelen van de bezittingen bespaar je nog wat geld en tijd (anders zou ik hier echt niet zitten typen wink.gif )

oftewel (en hier komt eindelijk de strekking van het verhaal laugh.gif ) ik wil de jeep dus verder ophogen...

ik zat een beetje te kijken naar mijn uiteindelijke doel en hoe ik dat het beste kan realiseren. mijn bedoeling is dus om er een beetje netjes 35"ers eronder te drukken (op verchroomde velgen) om dit te realiseren heb je ongeveer 7" tot 8" verhoging nodig, de eerste 1,5 heb ik al tongue.gif dus nu nog maar 6,5 te gaan (ongeveer)

een ander iets is dat ik graag nog wel een beetje rijcomfort wil hebben en een beetje flex is ook wel leuk. ook wil ik graag de hele setup in een keer doen ipv 3 inch verhogen met 33" banden en later weer een stukje gaan verhogen, ik ga dus in een keer voor de volle mep, kost wel iets meer maar dan heb ik het ook meteen gehad (totdat ik dus de lockers, lier, onboard air e.d. ga willen sad.gif )

ok, ik heb dus besloten dat ik een spoa wil gaan doen, ongeveer eind voorjaar denk ik, ik ben nu dus al een beetje bezig met plannen en kijken en zoeken naar de onderdelen en wat het kost.

Ik heb een mooie SPOA kit gezien van rocky road, iemand enige ervaringen mee of positief of juist negatief ervan gehoord?

de kit bevat schokdempers, relocation brackets, verlenge remleidingen, verlengde pitman arm en de verdere benodigde hardware.

wat heb ik verder nog nodig?

hier kwam ik zelf op:

-SYE kit (welke en hoe duur?)

-CV drive shaft (zelfde als hierboven)

-nieuwe overbrenging (welke en past het in de standaard as?

- banden en velgen (31"ers staan zo lullig) maar welke banden zijn goed en een beetje betaalbaar)

- quick disconnects hoe zit dat bij spoa, heb je de normale nodig of speciale voor een 7" verhoging??

verder is ook alle info welkom, hoe wel, of juist hoe vooral niet en welke onderdelen vooral niet te gebruiken.........

alle info is welkom!!!!!

Groeten, paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Sep 11 2005, 00:22

poe wat een drama's allemaal......

Mav probeert ook zo aan de vrouw te komen, door z'n Jeep te gaan modden

voor de rest geen info smile.gif <div align="right">

ik probeer er niet aan een te komen door te modden, ik ga modden omdat ik er vanaf ben, hoe dan ook ben ik het geld en de tijd wel kwijt dry.gif

gelukkig heeft de jeep wel altijd zin laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Utah, Cees v Geffen en ondergetekende hebben een SYE van Advanced adapters Menno geloof ik ook. CV rearshaft kost usd 309 en de SYE

kost usd 300. Utah heeft hem er al een paar keer ondergebouwd en kan alle onderdelen dromen. Zorg dat je paar goeie tangen hebt om de veerringen te verwijderen en vergeet niet de oliepomp weer aan te sluiten.

JP weet er ook alles van.

Quick disconnects JKS tot 6"lift usd 89,95 Quick disconnects maar niet altijd quick connects zonder heuveltje. Merk trouwens weinig van als ik op de weg rij met

QD los.

Zoek een vriendin MET een Wrangler. wink.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

SpringOverAxle lift is niet even een ift waar je zomaar aan moet beginnen. Veel inlezen en ook naar het kostenplaatje kijken! Eenvoudige verenlift is meest goedkoper en sneller.

Wat je vraag betreft, de lift van Pullie is wel af gekomen, maar de Jeep is inmiddels in onderdelen verkocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...