Pullie Geplaatst September 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2005 je kent het wel: je hebt het zweet nog op je kop staan van het laatste ophoog project en je zit eindelijk met een biertje achter de computer, nog nagenietend van de nieuwe aanblik van je pas verhoogde auto.... terwijl het zweet opdroogd kijk je een beetje rond naar andere jeeps en hun hoogte en bandenmaat en begin je toch een beetje te denken en te fantaseren... dan een paar dagen later verteld je vriendin dat het niks wordt omdat je zo veel werkt en in het kleine beetje vrije tijd dat je hebt je constant of onder de jeep ligt of ermee bezig bent op een andere manier... resultaat: veel uren dus een beetje geld, vrijgezel dus nog wat meer geld, en aangezien je zoveel werkt en je verse ex je stamkroeg heeft genomen bij het verdelen van de bezittingen bespaar je nog wat geld en tijd (anders zou ik hier echt niet zitten typen ) oftewel (en hier komt eindelijk de strekking van het verhaal ) ik wil de jeep dus verder ophogen... ik zat een beetje te kijken naar mijn uiteindelijke doel en hoe ik dat het beste kan realiseren. mijn bedoeling is dus om er een beetje netjes 35"ers eronder te drukken (op verchroomde velgen) om dit te realiseren heb je ongeveer 7" tot 8" verhoging nodig, de eerste 1,5 heb ik al dus nu nog maar 6,5 te gaan (ongeveer) een ander iets is dat ik graag nog wel een beetje rijcomfort wil hebben en een beetje flex is ook wel leuk. ook wil ik graag de hele setup in een keer doen ipv 3 inch verhogen met 33" banden en later weer een stukje gaan verhogen, ik ga dus in een keer voor de volle mep, kost wel iets meer maar dan heb ik het ook meteen gehad (totdat ik dus de lockers, lier, onboard air e.d. ga willen ) ok, ik heb dus besloten dat ik een spoa wil gaan doen, ongeveer eind voorjaar denk ik, ik ben nu dus al een beetje bezig met plannen en kijken en zoeken naar de onderdelen en wat het kost. Ik heb een mooie SPOA kit gezien van rocky road, iemand enige ervaringen mee of positief of juist negatief ervan gehoord? de kit bevat schokdempers, relocation brackets, verlenge remleidingen, verlengde pitman arm en de verdere benodigde hardware. wat heb ik verder nog nodig? hier kwam ik zelf op: -SYE kit (welke en hoe duur?) -CV drive shaft (zelfde als hierboven) -nieuwe overbrenging (welke en past het in de standaard as? - banden en velgen (31"ers staan zo lullig) maar welke banden zijn goed en een beetje betaalbaar) - quick disconnects hoe zit dat bij spoa, heb je de normale nodig of speciale voor een 7" verhoging?? verder is ook alle info welkom, hoe wel, of juist hoe vooral niet en welke onderdelen vooral niet te gebruiken......... alle info is welkom!!!!! Groeten, paul Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2005 poe wat een drama's allemaal...... Mav probeert ook zo aan de vrouw te komen, door z'n Jeep te gaan modden voor de rest geen info Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2005 Originally posted by Beest@Sep 11 2005, 00:22 poe wat een drama's allemaal...... Mav probeert ook zo aan de vrouw te komen, door z'n Jeep te gaan modden voor de rest geen info <div align="right">← ik probeer er niet aan een te komen door te modden, ik ga modden omdat ik er vanaf ben, hoe dan ook ben ik het geld en de tijd wel kwijt gelukkig heeft de jeep wel altijd zin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2005 lekker he zo'n jeep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst September 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2005 Utah, Cees v Geffen en ondergetekende hebben een SYE van Advanced adapters Menno geloof ik ook. CV rearshaft kost usd 309 en de SYE kost usd 300. Utah heeft hem er al een paar keer ondergebouwd en kan alle onderdelen dromen. Zorg dat je paar goeie tangen hebt om de veerringen te verwijderen en vergeet niet de oliepomp weer aan te sluiten. JP weet er ook alles van. Quick disconnects JKS tot 6"lift usd 89,95 Quick disconnects maar niet altijd quick connects zonder heuveltje. Merk trouwens weinig van als ik op de weg rij met QD los. Zoek een vriendin MET een Wrangler. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2005 Ik heb voordat ik met m'n schroefveren verhaal begon me ook georiënteerd op SOA. Dus als je eens wilt brainstormen kunnen we eens bij mekaar komen en 't een en ander over tafel gooien (wel uitkijken voor de biertjes dan he ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 12, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2005 strak plan, stuur me maar een PB met bewschikbare data, wel als het kan nog voor het einde van de maand, daarna schors ik de Jeep namelijk weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chiefv8 Geplaatst June 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2012 hai, ik las je post, is er nog wat van de lift gekomen? ik ben ook naar het zoeken naar een leuke lift voor de cherokee chief. heb je zin en tijd om mij er wast wijzer van te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 4, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2012 SpringOverAxle lift is niet even een ift waar je zomaar aan moet beginnen. Veel inlezen en ook naar het kostenplaatje kijken! Eenvoudige verenlift is meest goedkoper en sneller. Wat je vraag betreft, de lift van Pullie is wel af gekomen, maar de Jeep is inmiddels in onderdelen verkocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts