Trickie Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Hoi Ik heb overlaatst een 3inch budget lift geplaatst onder de ZJ en 31inch banden gemonteerd. Nu heb ik constant death wobby's als ik maar een klein kuiltje of hobbeltje raak. en ja , je kan aan me vrouw vragen dat het niet leuk is als je op de ring van antwerpen rijd. Oeps Heb al een nieuwe stuurdemper gekocht. alleen krijg ik me oude er niet onder uit. iemand een tip? Wil wel een foto plaatsen maar lukt niet van af android telefoon .... bestandgrote te groot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Ik kreeg de "mijne" er ook niet uit, een "sterke" poelietrekker gekocht en daarmee eruit gekregen. Zijn wel aan de prijs die poelietrekkers. Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Je gaat die problemen niet oplossen met een nieuwe stuurdemper. Op zoek naar de echte oorzaak, alles controleren op speling. fuseekogels/ kruisjes steekassen/ stuurkogels/ wiellagers /rubbers draagarmen enz... Die stuurdemper gaat er makkelijk onderuit, moer los, bandijzer ertussen, spanning opzetten en een klap met de hamer op de bolling in de spoorstang waar de kogel van de stuurdemper doorheen loopt en hij springt los. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Zoals schneiders als aangeeft. Een 'Death Wobble' wordt veroorzaakt door speling in je stuursysteem in de breedste zin van het woord. Dus alles wat met het sturen te maken heeft goed nalopen op speling. Ga onder de auto liggen en laat iemand anders het stuur bewegen. Dan kun je goed zien wat de verschillende stangen, kriuisjes, kogels e.d. doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Helaas hoor je dit zeer vaak bij 3 inch en hoger, omdat je dan meer moet aanpassen dan je zou denken...., inderdaad alleen stuurdemper gaat niet helpen, inderdaad alles nalopen en dan hopen dat het opgelost gaat worden, anders Jeep expert naar laten kijken, helaas zijn die er niet echt in jou omgeving, ik zelf zit op 2 inch, en das de grens kwa aanpassingen, ik heb zelf gelukkig niet dat probleem ondervonden, en hij staat zelfs hoger dan 2 inch(+ beetje), succes iig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Ik vraag me ook af wat voor liftkit je hebt gebruikt, de "normale" budget liftkit met behulp van bussen op de veren geeft geen 3 inch verhoging, eerder 1.5 inch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Je hebt ook budgetkits van 3" tegenwoordig. Zoals hierboven vermeld, zeker niet met een nieuwe stuurdemper beginnen, heeft geen zin! Heb je alles laten uitlijnen na het verhogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-Cherokee-ZJ-3-Budget-Boost-Lift-Kit-93-98-/250789976548 OK, dan komt de vooras wel erg ver uit het midden, en wordt de hoek van de diverse stangen wel dramatisch verkeerd. Punt 9 zou kunnen zijn, only use this kit if you are a mechanic, want alle aanpassingen die nu nog moeten gebeuren zijn zeker trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 Heb je ook een dropped pitman arm ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst August 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2015 (bewerkt) Speling, een niet goed aangedraaide stuurkogel is al genoeg en daarnaast CASTER Door de verhoging kantelt je as, wordt het caster negatief en gaat zich gedragen als een winkelwagentje. Je hebt het zeker weleens meegemaakt dat een wieltje van een winkelwagentje op en neer zwabbert als je het recht vooruit duwt, dat is hetzelfde als er gebeurd bij Deathwobble. Alleen sla je bij een winkelwagentje niet met je hoofd tegen de ruit van het zijportier je rijd hooguit het schap in Controleer elk hierboven al genoemd onderdeel en vervang het bij de minste twijfel voor je een stuurdemper monteert, deze camoufleert het probleem en uiteindelijk helpt zelfs die niet meer. Daarnaast kun je beter langere onderste draagarmen monteren zodat je Caster weer op normale waarde kunt stellen. De originele zelfs met de eccentrische bout hebben te weinig correctie bereik. Je rijd altijd op het randje van neutraal/negatief caster en je deathwobble is zo weer terug. August 3, 2015 bewerkt door PepijnS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst August 12, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2015 Dank voor de info heren. Ik ga er mee aan de slag en zal het jullie laten weten. Ik heb inderdaad de 3" bussen die hier boven geplaatst zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst August 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2015 Dank voor de info heren. Ik ga er mee aan de slag en zal het jullie laten weten. Ik heb inderdaad de 3" bussen die hier boven geplaatst zijn. bij 3" verhoging zijn ook je schokbrekers niet meer toereikend, daar moet dan ook een verandering plaats vinden. alleen bij 2" verhoging gaat het allemaal noch net, als je op de goede sites gaat kijken hoort er bij een 3" verhoging meer dan alleen maar een paar kunststof blokken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 12, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2015 Moet je zeker doen. Tis voor je eigen en een ander zijn veiligheid ook uiteindelijk. Kijk dat ben ik nou helemaal eens met Michel, als was het om te beginnen maar de veiligheid van je eigen gezin. "je kan aan me vrouw vragen dat het niet leuk is als je op de ring van antwerpen rijd. Oeps" Respect voor die dame, ik zou er niet naast durven zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst August 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2015 Inderdaad de lijst afwerken die Masis geeft plus uitlijnen. Kevin Fell heeft veel ervaring met verbouwde ZJ's en death wobble. https://www.kevinsoffroad.com/cart/death-wobble-cures-c-42/?sortby=4&sort=20a&page=3 Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reneetje Geplaatst August 13, 2015 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2015 Bij mij was het ook caster , heb wiggen laten maken om de askanteling neutraal te maken , en een nieuwe stuurdemper en was van het probleem af. Had na het verhogen ook boven de 70 dat de Jeep een eigen leven begon te leiden , had 2 banen nodig ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.