wrangler_tj Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Ik ga 4.10 verhoudingen steken in mijn Jeep Wrangler TJ 4.0l dit gecombineerd met een super 35 kit met Ox-locker. Ik zoek info over het zelf installeren van de verhoudingen, heb reeds wat binnen via het net, maar zoek nog specifieke info. Of als er een mede jeeper is die dit reeds gedaan heeft graag bericht. Indien deze persoon wilt helpen ben ik bereid hiervoor een vergoeding te regelen. Maar de bedoeling is toch dat vooral ik het werk doe om het zo te kunnen leren. Dus alle info is gewenst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Doe anders ff een PM naar Jeepee. Volgens mij heeft hij die super 35 kit met ARB en 4.56 overbrenging. Laat trouwens ook ff weten hoe jou die OX-locker bevalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Lots of info --> klikkerdeklik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst September 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 @Mav thanks dat is wat ik nodig heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst September 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 De kogel is door de kerk, ik ga het zelf PROBEREN, binnenkort alles bestellen van onderdelen en meetapparatuur en dan tegen de winter het spel opengooien en 4.56 gears plaatsen. Moest er zich toch iemand kandidaat stellen om te helpen.... GRAAG!! Dit natuurlijk tegen een passende vergoeding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst December 22, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Alles is binnen, iemand die wil helpen met het plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Heb het nog nooit gedaan, maar moet er komend jaar ook aan geloven. Wil dus best wel een keer oefenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Heb het bij de voor en achteras gedaan, en alles is nog heel Dus kan wel een keer komen kijken/helpen. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 Heb het bij de voor en achteras gedaan, en alles is nog heel Dus kan wel een keer komen kijken/helpen. Groeten Bas M.a.w. hij neemt je mee naar Wommel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst December 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2005 F.U. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Het is zover, volgende week worden de verhoudingen 4.56 gestoken met achteraan een detroit locker met super 35 kit en vooraan met een ox-locker. Heb alle speciaal gereedschap en instructies bij de hand. Dus ik ga het zelf doen, maar een helpende hand die er nog iets van kent zou geweldig zijn. Dit natuurlijk tegen een passende vergoeding. Mocht er iemand volgende week maandag/dinsdag tijd hebben om te helpen graag, anders doe ik het alleen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst February 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2006 Gisteravond het begin gemaakt. Ox-locker geassambleerd en ringwiel erop gemonteerd. Is goed bekeken hoe dit werk en dit lijkt mij redelijk robuust en mud/rockproof. Daarna detroit locker voorzien van ringwiel. Lijkt mij praktisch onverwoestbaar, als je dit vergelijkt met de standaard drager is er een wereld van verschil. Tot zover. Maandag begin ik met de achteras. Heb spijtig genoeg geen kiekjestrekker voor foto's om jullie met beelden bij te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst February 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2006 succes.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2006 En, is de klus al geklaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 3, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2006 Nope, slaagt tegen had een garage met brug voor 2 dagen geleend en had bijna al 1 dag nodig om de achteras volledig te demonteren en te reinigen. Ooit al eens geprobeerd om een wiellager van de achteras eruit te krijgen? HET ZIJN KRENGEN DIE MUURVAST ZITTEN! Alle 2 kapot getrokken met een lagertrekker, maar na 2 uur zwoegen ze er toch uit gekregen. Monteren van de nieuwe duurde 2 minuten. Heb hierna toch de hulp ingeroepen van een techneut. Volgende week heb ik terug tijd om verder te doen en af te werken. Ik hou jullie op de hoogte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2006 Howkee, alles zit erin. Alles zit erin behalve de kabel en knop van de Ox locker, de kabel blijkt kapot te zijn. Maar wat heb ik geleerd. Trek er VEEL tijd voor uit, veel ontvetter voor alles mooi prober te maken, zorg voor een schone en verwarmde werkplaats, heb uren geduld, zorg voor het juiste materiaal en misschien wel het belangrijkste ZORG DAT ER IEMAND BIJ IS DIE ER IETS VAN KENT en daarna monteren maar! Ik heb het toch wel iets onderschat en had dan ook meteen het meest uitgebreide pakket, dus alle lagers, oliekeringen, steekassen, lockers en verhoudingen dienden vervangen te worden, het voordeel is dat alles nu ineens gebeurt en maar dit ook tegelijk het moeilijkste was. Maar al bij al blijft een verhouding of locker steken DOENBAAR, je moet je er enkel aanzetten. En nu maar hopen dat alles heel blijft. Het belangrijkste: hij trekt nog lekker door in zijn 5e versnelling met 33" banden, de 1e versnelling is super kort (eerste weg aan verkeerslichten) en veel plezanter om te rijden, wat een kracht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2006 Nice job!!! Gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2006 Toffe upgrade!!! Komt er ook een verslagje met foto's? Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2006 Foto's niet nee, heb geen digitaal fototoestel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2006 dat wordt ook mijn volgende upgrade. 4.10 gears (cj met 4.2 en 33-ers) Heb nu 2.73 wil er gelijk een arb in achter (moet anders een nieuw dif huis kopen) Een gewone locker is geen optie aangezien mijn vriendin nu en dan met de jeep rijdt en ik wil niet dat ze raar de bocht doormoet. Ga de werken niet zelf doen aangezien ik af fabriek met een montagefout ben geleverd: 2 linkerhanden.... Iemand nog tips of opmerkingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst March 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2006 dat wordt ook mijn volgende upgrade.4.10 gears (cj met 4.2 en 33-ers) Heb nu 2.73 wil er gelijk een arb in achter (moet anders een nieuw dif huis kopen) Een gewone locker is geen optie aangezien mijn vriendin nu en dan met de jeep rijdt en ik wil niet dat ze raar de bocht doormoet. Ga de werken niet zelf doen aangezien ik af fabriek met een montagefout ben geleverd: 2 linkerhanden.... Iemand nog tips of opmerkingen? Indien je 4.10 gears wil steken, ken je dan niet beter een achteras van een yj steken in de plaats van alles te veranderen. Ik neem aan dat jouw achteras een AMC20 is, deze hebben een zeer groot kroonwiel en pignon en zijn daardoor sterk, maar ik denk dat een andere achteras voor jouw een pak goedkoper gaat uitkomen aangezien de YJ assen toch wel goedkoop 2dehands te vinden zijn. Trouwens een nieuw diff huis is niet de kost +/- 50 dollar voor een nieuw. En achteraan kan je perfect een oersterke detroit zetten, dit ga je bijna niet merken en is uiteindelijk sterken en pakken goedkoper dan een arb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2006 Indien je 4.10 gears wil steken, ken je dan niet beter een achteras van een yj steken in de plaatsvan alles te veranderen. Ik neem aan dat jouw achteras een AMC20 is, deze hebben een zeer groot kroonwiel en pignon en zijn daardoor sterk, maar ik denk dat een andere achteras voor jouw een pak goedkoper gaat uitkomen aangezien de YJ assen toch wel goedkoop 2dehands te vinden zijn. Trouwens een nieuw diff huis is niet de kost +/- 50 dollar voor een nieuw. En achteraan kan je perfect een oersterke detroit zetten, dit ga je bijna niet merken en is uiteindelijk sterken en pakken goedkoper dan een arb. Een dana 35 is geen optie. Heb nl een smalle amc 20 en wil niet breder gaan ivm keuring. Heb al one piece steekassen in mijn as zitten. als ik een dana 35 even sterkt wil dan moet ik daar opnieuw ander steekassen insteken. Detroit was mijn voorkeur maar wil een uitschakelbare locker omdat mijn madam ook met de jeep rijden en ik niet graag zo hebben dat ze dwars door de bocht vliegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.